دلائل عدم اضطهاد الآقباط فى مصر

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
فراشة هاي الامور موجودة بكل المجتمعات وكل واحد بيفكر انه بس عنده العنصرية والاضطهاد
فالاقلية تواجه وضع ان يكون تعامل معها من هنا ولا من هنا غير عادل في فترة من الفترات ولكن الا ما ييجي يوم ينتهي فيه الاضطهاد للاقليات وكل الاقليات توخذ حقوقها كاملة.

هييجى اليوم قريب بأذن الرب يسوع

ولكن هناك فرق بين الدول المسيحية والدول الاسلامية
الدول المسيحية تسمح للمسلم ان يحمل القرآن في الشارع علنا وبحرية ولكن الدول الاسلامية مثل المسلمين في السعودية لا يسمحون للمسيحي ان يدخل السعودية ويحمل الكتاب المقدس.

وكمان لازم السيدة حتى لو كانت مسيحية تتحجب شعرها مايبناش خالص خالص

جيرانا مسيحية و عايشة هناك تاخد معاها طرحة و هى فالطيارة قبل ماتنزل منها تتحجب !!!!!!!!

والله انا لو ادونى مليووون جنية فى اليوم و ادخل السعودية .. ما ادخلها ابدآآآآآآآآآآآآآآآآآآ
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
انتا عاوزين المحمديين يراعوا صيامك يا كفرة طيب هما ناس مؤمنين انتوا كفرة ولاد ..... بابا يسوع طبعا

اما المحمدي فهو مؤمن نقي طاهر كالملائكة يرفرف في بعض الاوقات ( لما يكون فاضي يعني )

وينشر السلام في المسكونة

وايضا ياكل ما يشاء بدون حساب فليس علي المؤمن حرج

ههههههههههههههه حلوووووووووووووة
 

coptic hero

コプト語の英&#
عضو مبارك
إنضم
25 نوفمبر 2006
المشاركات
1,912
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
ايه الموضوع ده ياريت ياكوبتك لو عندك رابط حطه اقرا الموضوع ده ؟؟
انا اول مره اسمع عنه بجد .......
موضوعك جميل ياكوبتك بجد سلام المسيح معك.....


اللينك اهو وهاتشوف فيه فضايح الاسلام على مر القرون
http://www.servant13.net/tarikh/tarikh8.htm
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
بأمارة الرخام اللى اخذوه من كنائس وأديرة كينج مريوط بعد هدمها لكى يبنوا مساجدهم الشهيره

الموضوع دة اول مرة اسمع عنة

لو عندك تفاصيل اكتر حطها يا ريت
 

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
انا كده زهقت من الانتظار 14 ساعه ولسه بتضحكى شكلك نمتى من كتر الضحك برضه انا مستنى ردك

بالراحة علية يا هيرووووووووو .. :smil13:
 

coptic hero

コプト語の英&#
عضو مبارك
إنضم
25 نوفمبر 2006
المشاركات
1,912
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع


هييجى اليوم قريب بأذن الرب يسوع



وكمان لازم السيدة حتى لو كانت مسيحية تتحجب شعرها مايبناش خالص خالص

جيرانا مسيحية و عايشة هناك تاخد معاها طرحة و هى فالطيارة قبل ماتنزل منها تتحجب !!!!!!!!

والله انا لو ادونى مليووون جنية فى اليوم و ادخل السعودية .. ما ادخلها ابدآآآآآآآآآآآآآآآآآآ

عقبال ما ترجعى من الحجاز يا فراشه وننتظرك انا وكل اعضاء المنتدى فى ألف مسكن
ملحوظه
الحجاز والف مسكن من اهم ميادين مصر الجديده ومتصلين ببعض
 

mr.hima

رأس الحكمة ..
عضو مبارك
إنضم
27 أكتوبر 2006
المشاركات
867
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
كنايس ايه الي بتهد
انا عمري في حياتي ماشوفت كنيسه اتهدت هنا في مصر
بقالي اكتر من 20 سنه عايش هنا في مصر ماشوفت كنيسه واحده اتهدت
وبعدين كمان عايزين رئيس دولة مسيحي
سبحان الله
دولة اغلب سكانها مسلمين وعايزين رئيس دوله مسيحي
طيب تيجي ازاي
وبعدين مش كفايه وصلتوا للوزاره كمان عايزين الرئاسه
لا فعلا انتوا مضطهدين جدا
مأزن الجوامع اللى بتصحي الناس بالعافية دى تسميها اية .....مجاملة ولا رزالة ولا غتاتة ولا ثألة ...ولا اية ...شوف إنت
وبعدين بتقول بقالك 20سنة عايش طاب مدام طلعت مابتشوفش اللى بيتهدم ...يا ترى أنت كمان أطرش ما بتسمعش عن الخط الهميوني ...
طب هنفترض أن في تصريح ببناء الكنايس ....وهنفترض برضة إن في كنايس بتتبني ...ممكن تقولى نسبة الكنايس اللى بتتبنى نسبتها تتطلع كام بالنسبة للجوامع اللى كل خطوتين تبنولكم واحد ..ما اهي أصلها فلوس حرام فعلا
 

coptic hero

コプト語の英&#
عضو مبارك
إنضم
25 نوفمبر 2006
المشاركات
1,912
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
هو أنتم مفيش عندكم إلا المواقع المحظورة؟؟؟

بما انها مواقع بتقول الحقيقه يبقى لازم تحظروها ده انتم يا بنتى بتحذفوا من مواقعكم كل الاحاديث اللى بيتكلم عنها ابونا زكريا بطرس اللى راصدين 60 مليون دولار للى يجيبه
 

coptic hero

コプト語の英&#
عضو مبارك
إنضم
25 نوفمبر 2006
المشاركات
1,912
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع

فراشة مسيحية

ميكو قلب ماما
مشرف سابق
إنضم
22 نوفمبر 2006
المشاركات
25,378
مستوى التفاعل
156
النقاط
63
الإقامة
قلب إلهي يسوع المسيح
عقبال ما ترجعى من الحجاز يا فراشه وننتظرك انا وكل اعضاء المنتدى فى ألف مسكن

انت بتدعى علية لية حرام عليك مش كفاية هما .. أشد فى شعرى :ranting:
 

حازم

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 نوفمبر 2006
المشاركات
571
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
من عينى الاربعه يا فراشه اللينك اهو بتاع فضايحهم وسرقاتهم واضطهادهم لنا
http://www.servant13.net/tarikh/tarikh8.htm

هيرو حبيبى ما دام الموضوع بتاعك اخذ شكل الجديه وليس مجرد موضوع ساخر عن حال الاقباط فى مصر اسمحلى ادرس اللنك وارد عليك بمنتها العدل ومش ها ارد عليك الان حتى لا اقول كلام غير مسؤل يعنى ميبقاش مجرد كلام وخلاص وبالتالى الحياديه فى موضوع الاضتهاد لابد له من انصاف انتظر منى بعض الردود بحياد تام ما دام الكلام بعيد عن العقيده الاسلاميه او المسيحيه
.
.
.
 

coptic hero

コプト語の英&#
عضو مبارك
إنضم
25 نوفمبر 2006
المشاركات
1,912
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
هيرو حبيبى ما دام الموضوع بتاعك اخذ شكل الجديه وليس مجرد موضوع ساخر عن حال الاقباط فى مصر اسمحلى ادرس اللنك وارد عليك بمنتها العدل ومش ها ارد عليك الان حتى لا اقول كلام غير مسؤل يعنى ميبقاش مجرد كلام وخلاص وبالتالى الحياديه فى موضوع الاضتهاد لابد له من انصاف انتظر منى بعض الردود بحياد تام ما دام الكلام بعيد عن العقيده الاسلاميه او المسيحيه
.
.
.

ولو فيها رزاله منى يا عم حازم يا ريت تشترى كتاب اسمه تاريخ الكنيسه المصريه أو تتعب وتدور عليه فى الجوجل طالما عاوز تعرف الآضطهادات ودليل تانى ليك شوف المساجد القديمه الآثريه هاتلاقى كل حاجه فيها من سور وحديد ورخام على شكل صلبان
 

coptic hero

コプト語の英&#
عضو مبارك
إنضم
25 نوفمبر 2006
المشاركات
1,912
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
مساء الخيريا كوبتك هيرو انت فتحت موضوع جامد قوى الاضهاد فى كل شى من الوظيفه الى اى حاجه من فضلك متفكرناش وكل سنه وانت طيب:a82:

ماشى يا باشا ابقى فكرنى ما افكركش ويارب افتكر ما افكركش ههههههههههههههههههه
 
أعلى