دعانى المسيح وقال انت ابنى انت لى !!!!!

engy_love_jesus

واثق فيك ياللهى
عضو مبارك
إنضم
20 يناير 2008
المشاركات
7,756
مستوى التفاعل
50
النقاط
0
ربنا ينور طريقك وتستجيب لنداء

وينور طريقك
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
ربنا معاك وينور طريقك

ويرشدك ويستجيبلك
 

الياس السرياني

يا رب ارحم
مشرف سابق
إنضم
11 فبراير 2009
المشاركات
4,334
مستوى التفاعل
267
النقاط
0
اخوانى الاعزاء

لا اعرف كيف ابدأ قصتى عليكم ولكن ليست هى بالنادرة ولكن يوجد ماحدث منها كثيرا ولكن هذا ما حدث معى بالفعل كنت كعادتى فى يوم من الايام اقرأ فى الكتاب المقدس (مع العلم انا لست بمسيحى ) فنمت فى طمأنينة وثبات لم تحدث معى من قبل وفى رؤيةلى اصبحت غرفتى اصبحت شديدة السطوع (من كثرة الضوء) فأذا بالرب يسوع اقترب من سريرى باتينى ويقول لماذا انت بعيد عنى اقترب انت ابنى انت ابنى انت لى انت لى
وبكل وضوح لا اجد الكلمات المناسبة التى تعبر عن شعورى وراحتى النفسية وطمأنينتى

فبماذا تفسرون هذا؟؟؟؟؟وما هى نصيحتكم لـــــــــــى ؟


سلام ونعمة
الحكاية يا حبيبي مش محتاجة تفسير وإنما فهم وعشان تفهم حقولك السيد المسيح قال ايه!؟
قال:تعالوا الى يا جميع المتعبين والثقيلي الاحمال وانا اريحكم
لاحظ يا عزيزي انو قال *يا جميع..*يعني مفيش ناس الله أضلّهم ولا هادي لهم لأ ربنا عاوز ان الكل يخلص
ولاحظ كمان*تعالوا*يعني هو يطلب منك حاجة واحدة بس انك تروحله
وهو حيتكفل بالباقي*وانا اريحكم*يعني انت بس تطلب منه بقلب صادق انه يعرّفك على نفسه وهو حيريحك من اثقال وهموم العالم الزائل وحيوريك اد ايه هو بيحبك
ربنا يقويك ويديك الفهم عشان تعرفه​
 

yujin

New member
إنضم
11 فبراير 2010
المشاركات
37
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
egypt
يا بختك شفت المسيح عقبالي يا رب اشوفه و لو لمرة واحدة
 

مختارة

New member
إنضم
13 يناير 2011
المشاركات
60
مستوى التفاعل
11
النقاط
0
الإقامة
مصر
تفسير الرؤية ان المسيح بيمد لك ايده ...امسكها وماتخافش لانه هيساعدك
فكر كويس وتبحر فى الانجيل وانت بنفسك هتعرف الطريق
ربنا ينور لك طريقك
 

ثابت بيسوع

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2007
المشاركات
515
مستوى التفاعل
69
النقاط
0
الف مبروك اخونا اسبانى على نعمه الخلاص الابدى
وبعدين اخونا مالهم زعلنين ليه لان اخونا اسبانى شاف المسيح ليه بش مصدقين نحن ليس لدينا كذب ابيض واخضر
طيب وانا كمان شفت المسيح برضه هتكدبونى بالعافيه شى يغيظ بالفعل
الرب ينور طريقكم وتشوفوا النور اللى احنا شفناه
امين
 

MAJI

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
14 ديسمبر 2009
المشاركات
5,035
مستوى التفاعل
255
النقاط
0
اين الان انت يا اسباني ؟
ارجو ان تكون بخير
في الحقيقة تفسير رؤيتك حسب تصوري هو
انت الذي تحتاج للمسيح وانت اولا طلبت معرفته وهو لبى طلبك فهو قال من يطلبني يجدني
وانت من يحتاج الى اب روحي والرب استجاب لطلبك
فافرح فقط لانه قال جثت لتكون لكم حياة ويكون لكم افضل
فتنعم ببنوتك للرب الاله
 

MAJI

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
14 ديسمبر 2009
المشاركات
5,035
مستوى التفاعل
255
النقاط
0
يا العروة الوثقى
المسيح هو الدكتور فانت من تحتاج ان تذهب اليه ليشفيك فحالتك هي الخطيرة جدا لانها تحص اخرتك
ربنا ينور قلبك وتفرح وتطمئن مثل اسباني
 

rafaatbarsoum

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
3 أبريل 2010
المشاركات
861
مستوى التفاعل
58
النقاط
0
الإقامة
Birmingham Uk
Well don ASbANY .....!just wait you will have the answer from Jesus Christ ........! continua what do you want to know .....! you will know.....!don't speak allot about what it happen with any body just keep it in secret for a while
 

ارجوان

New member
عضو
إنضم
13 مايو 2012
المشاركات
97
مستوى التفاعل
8
النقاط
0
انا بحسدك يا اسباني يا ريت تجيني رؤيا او حلم او اي شي واشوف ربي وسيدي وابي يسوع المسيح ويحكيلي انتي بنتي انتي الي عنجد نيالك
 
أعلى