تعال شوف وصلت لأى درجة فى الحب

o0oandro0o

New member
عضو
إنضم
8 سبتمبر 2006
المشاركات
68
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
ياعينى يا اندرو انت فاكر ان رامى رومانسى مانت لو صبرت ودعبست شويه فى بقيه المنتدى هنا هاتلاقى مواضيع مبهدل فيها الستات بس دور انت


واهلا بيك يا اندرو معانا هنا فى الركن الاجتماعى وميرسى على اطراءاك الجميل اننا بنتمع هنا بروح المحبه كلنا مع بعض وياريت تشاركنا الروح دى وميرسى على وجودك معانا

انا تقريبا يا ديانا قريت معظم مواضيع القسم .... وواضح إن مواضيع رامى جميله وانت بتحبيها ..... بس لازم تنقديه .... علشان يجيب مواضيع أحسن ديما ..

وانا متشكر ليكى على ترحيبك بيا ...وانا سعيد جدا إنكم وافقتم اشارك ديما معاكم
 

o0oandro0o

New member
عضو
إنضم
8 سبتمبر 2006
المشاركات
68
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
ربنا يخليك ياباشا كلامك جميل اوي
وانا بوضح مشاعر كلللة
خير شر بوضحة مش بسيب حاجة
ومرحبا بيك ويرايت نشوفك هنا على طول في قسم ارتاميس الاخضر :yahoo:

.... انا قريت معظم مواضيعك ... وجميله جداااا ...
وفعلا ربنا يزيد المحبه بينكم ....
 

artamisss

مشرف ديموقراطى جدااا
عضو مبارك
إنضم
10 ديسمبر 2005
المشاركات
2,175
مستوى التفاعل
19
النقاط
0
الإقامة
In The Kingdom Of Heavens
ايه يارامى هو انت نظام لا سحر ولا شعوذه هههههههه

ماتفطمش الواد من اولها خليه هو يكتشف سر شويبيس بتاعك لوحده حبه حبه وماااااخفى كان اعظم
 

ramyghobrial

The Love Faithful
مشرف سابق
إنضم
23 ديسمبر 2005
المشاركات
4,039
مستوى التفاعل
20
النقاط
0
الإقامة
Cairo
ايه يارامى هو انت نظام لا سحر ولا شعوذه هههههههه

ماتفطمش الواد من اولها خليه هو يكتشف سر شويبيس بتاعك لوحده حبه حبه وماااااخفى كان اعظم


مش عارف ياديانا انتي شادة عليا اوي كدة لية
دانا غلبان يابنتي
 

ميريت

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2006
المشاركات
1,821
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
ايه يا رامي ايه

كل دا

وبعدين بلاش فضايح بقا

بس مصطلحات غريبه يا واد يا رامي
بس يلا شغاله مقبوله منك
 

ميريت

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2006
المشاركات
1,821
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
سلام ونعمه ومحبه ملك السلام معاكم

أولا انا لسا مشترك فى المنتدى من وقت قريب
اول ما شاركت شاركت فى الحوار الدينى ... بس حسيت إنى اطبعت بروح التعصب والعنف أللى فى المسلمين
فدورت على قسم تانى
لغايت ما وصلت هنا ... ولقيت بنكم روح المحبه دى ... وحبيت انضم ليكم
وأول إنطباع اخدته ... إن رامى شكله رومانسى جدا .... ومهتم جدا بتوضيح مشاعر البنات فى مواقف وظروف مختلفه

وعلى فكره مواضيعك جميله جدا


مين دا الي رومانسي يا اندرو
خدعوك فقالوا
ال رامي رومانسي ال
هههههههههههههههههههه
 

ميريت

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2006
المشاركات
1,821
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
ياعينى يا اندرو انت فاكر ان رامى رومانسى مانت لو صبرت ودعبست شويه فى بقيه المنتدى هنا هاتلاقى مواضيع مبهدل فيها الستات بس دور انت


واهلا بيك يا اندرو معانا هنا فى الركن الاجتماعى وميرسى على اطراءاك الجميل اننا بنتمع هنا بروح المحبه كلنا مع بعض وياريت تشاركنا الروح دى وميرسى على وجودك معانا



قوليله يا دودو قوليله
بكره يشوف احنا بنعاني من رامي ازاي
 

ميريت

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2006
المشاركات
1,821
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
بالونة
ماشي ياجيرل
احترسي مني بقة
حذاري نتقابل في اي ساحه:spor22:




رامي
البت دي تبعي
لو هوبت ناحيتها هتشوف مني ايام سوده
وانت حر
هتختار بين 180و 185 و 190
يا اما هتتسم ب 160
 

ميريت

عضوة مباركة
عضو مبارك
إنضم
27 مايو 2006
المشاركات
1,821
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
ايه يارامى هو انت نظام لا سحر ولا شعوذه هههههههه

ماتفطمش الواد من اولها خليه هو يكتشف سر شويبيس بتاعك لوحده حبه حبه وماااااخفى كان اعظم



ههههههههههههههههههه
متخافيش هيكتشف حقيقه رامي قريب
 

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
عدد درجات الحب 34 .. وهي في هذه القائمة


الحب الحب .. الحب ذلك الذي يدخل السعادة الى ناس ويشعل الغيرة في ناس .. الحب هو الذي يسبب مصائب وكوارث .. وهو نفسه الذي ينمي الاحساس .. وهذه هي درجاته :



1- هو العشق:

فرط الحب وامره واخبثه
2- الهوى:
وهو ميل النفس الي الشيء
3- العلاق:
وهو الحب الملازم للقلب
4- الكلف:
وهو شدة الحب
5- الشغف:
وهو ارتفاع الحب اعلى موضع من القلب
6- الشعف:
وهو احراق الحب للقلب
7- الجوى:
وهو الهوى الباطن والحرق وشدة الوجد من عشق او حزن
8- التتيم:
وهو التعبد والمتيم هو الذي تيمه الحب اذا عبده
9- التبل:
وهو ان يسقمه ويمرضه الهوى
10- التدله:
وهو ذهاب العقل من الهوى
11- الهيام:
وهو شدة العطش
12- الصبابه:
وهي رقة الشوق وحرارته
13-المقه:
وهي المحبة الوامق المحب
14- الوجد:
هو الحب الذي يتبعه الحزن
15- الدنف:
هو المرض واستعمل العرب هذا الاسم للحب الملازم
16- الشجو:
هو الحب الذي يتبعه الهم والحزن
17- الشوق:
هو سفر القلب الى المحبوب
18- البلبال:
هو الهم وسواس المحب بحبيبته
19- الكمد:
هو الحزن المكتوم
20- الأرق:
هوالسهر وهو من لوازم الحب
21- الحنين:
وهو الشوق الممزوج برقة
22- الجنون:
ومن الحب ما يكون جنوناً واصل مادة الجنون الستر والحب المفرط يستر العقل
23- الود:
هو خالص الحب والطفه وأرأفه
24- الخلة:
توحيد المحبة وقيل سميت خلة لتخلل المحبة جميع اجزاء الروح
25- الغرام:
هو الولوع والحب اللازم وأغرم بالشيء اي اولع به
26- الوله:
هو ذهاب العقل والتحير من شدة الحب
27- الرسيس:
وهو الثبات ورسوخ صورة المحبوب في النفس
28- الجزع:
هو عدم الصبر على الفرقة
29- الشهد:
شدة السهر وتواتر احوال المحبوب على القلب
30- الغل:
شدة العشق
31- اللهف:
حزن وتحسر اللهفان المتحسر واللهيف المضطر
32- التبالة:
تبله الحب اي اسقمه وافسده
33- اللوعة:
الحرقه لوعة الحب حرقته
34- الداء المخامر:
وهو من اوصافه وسمي مخامر لمخالطته القلب والروح
35- السدم:
هو الحب الذي يتبعه ندم وحزن
 

تونى 2010

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
5 أغسطس 2007
المشاركات
775
مستوى التفاعل
20
النقاط
0
الإقامة
hurgada
رد على: عدد درجات الحب 34 .. وهي في هذه القائمة

:t25:ايه يامرمر انت عرفتى منين انهم 34:t25:
:smile02اوعى تكونى طلعتى السلالم دى كلها.:smile02
 

mrmr120

قطة شقية
عضو مبارك
إنضم
18 أغسطس 2006
المشاركات
10,321
مستوى التفاعل
27
النقاط
0
الإقامة
عايشة فى الدنيا
رد على: عدد درجات الحب 34 .. وهي في هذه القائمة

هههههههههههه
هطلعها فين دى
ميرسى لردك الجميل دة​
 

artamisss

مشرف ديموقراطى جدااا
عضو مبارك
إنضم
10 ديسمبر 2005
المشاركات
2,175
مستوى التفاعل
19
النقاط
0
الإقامة
In The Kingdom Of Heavens
رد على: عدد درجات الحب 34 .. وهي في هذه القائمة

انتى دارسه لغه عربيه من ورانا ولا بتكتبى شعر ومابتقوليش ههههههههههههههههه
 

mero_engel

بنت المسيح
مشرف سابق
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
13,193
مستوى التفاعل
262
النقاط
0
الإقامة
في حضن يسوع
رد على: عدد درجات الحب 34 .. وهي في هذه القائمة

انا اول مره اسمع مصطلحات فيها كتير غريبه معرفهاش
انا ابتديت اشك فيكي يامرمر
بتذاكري من ورانا ولا ايه
 
أعلى