تصريحات غريبة ... ممكن تعليقك !

paul iraqe

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
3 يناير 2014
المشاركات
15,555
مستوى التفاعل
1,316
النقاط
113
الإقامة
IRAQ-BAGHDAD
أحبائي قلت إننى متعاطف مع الاسلام فى محنته فى الشرق الاوسط
وبلغ تعاطفي ذروته
وسيبلغ تعاطفكم ذروته عندما تشاهدون الصورة التالية
(احبائي الاخوة غير المسيحيين بالمنتدى يمتنعون)
1274944851.jpg


لو كانت مراته او امه كان قال كدة ؟؟؟!!!
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
مايكل سامى قاللك ::
احمد السقا كان بيقولهم شلولي كنافة علشان مخدتش فخد 5 مليون جنيه علشان يشتري بيها كل محلات الكنافة اللي في العالم
وليلي علوي سألت علي طاهر علشان يحكلها شوية حوارات فخدت 5 مليون جنية علشان تشتري بيهم كل كتب الحوارات اللي في الدنيا
ومنه شلبي كانت بتدور علي الريموت فخدت 5 مليون جنيه علشان تشتري بيهم توكيل سامسونج بذات نفسه
وحكيم مكنش لاقي تاكسي فخد 5 مليون جنيه يعمل مشروع ينافس بيه اوبر وكريم
وكذلك الباقيين الى ان جت شيرين وعطست في البيت بتاعها لكن مع التوزيع والموسيقي فكرناها بتغني .. وخدت 5 مليون جنيه علشان تبدأ حلمها في مكان تاني وتفتح سلسلة محلات البليلة اللي كانت بتحلم بيها
ويجي واحد تاني يطلع ميتين امه في الشغل شهر بحاله وياخد 1000 جنيه طاير نصهم علي المواصلات والأكل والنص التاني علي مصاريف البيت والنص التالت علي مصاريف الدكتور والنص الرابع علي مصاريف المدارس والدروس لدرجة انه مبقاش عارف ال 1000 جنيه فيهم كم نص .. وميبقاش عارف ديونه هيعرف يسددها ولا يجيب حبل ويربطه في رقبته علي كوبري قصر النيل
بلد جميلة كل حاجه فيها غلط في غلط
علمونا الحقد بسبب عدم المساواة
وعلمونا عند الإنتماء بسبب اننا مبقاش لينا تمن
وعلمونا الفشل بسبب تسريب الامتحانات
وعلمونا الغش بسبب المعقدين نفسياً اللي بيحطوا الفيزيا :/
ده غير الدندو والبوكسرات والحباية الزرقا ومسلسلات رمضان
وفي الأخر يقولك اتبرع ولو بجنيه .. واشتري كمباوند بعشرين مليون جنيه
ياخي أ....... ييييييه
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
4065968436.jpg


من أساسيات العقائد المسيحية التى لا يدركها السيد رئيس الوزراء والسيد وزير التعليم المصري
أن السلوك الانسانى فى حد ذاته فيه طاقة ذاتية للتكاثر والانجاب لاستنساخ ذاته من نفس النوع - نوعاً- {يصنع ثمراً كجنسه - كنوعه - من ذات جنسه }

السيدين الوزيرين او (الزيرين ) مفهومهم الايدولوجى للخطأ وللخطيئة اساساً مغلوط وخاطئ
كمفهوم اغلبية شعوب الشرق الاوسط المنكوبة بالمفاهيم المنحرفة الخاطئة

الخطيئة والخطأ - خاطئة جدا يا سيادة الزيرين

الظلم ظلمات .... والفساد يستشري ان لم نواجهه بشجاعة وبأمانه وباخلاص لا بتدليس ولا بنصب ولا بتعصب يا سيادة الزيرين

نحن الان نحيا لنعاين مساخر ومهازل متعددة لم نكن لنصدق بها لو احد حكى لنا عنها قبيل ثلاثين سنة ..
نعيش مهازل ((خيال علمى ))
السبب تعصبكم وفسادكم وفساد حواشيكم ومحاسيبكم
وفساد افكاركم التى بنيت على انصر اخاك ظالما او مظلوما ... وان بليتم فاستتروا ... و ...و.. اللهم انك عفو تحب العفو فاعفو عنا .

فالى اين المسار وماذا ننتظر بعد المساخر والمهازل التى استحى من تخيل حدوثها خيرة كومديانات السينما المصرية والتى لا تحدث الا فى وزارة التعليم المصرية ..
.
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
8168515367.jpg


بتوفيق من الاههم الاشوس تمكنت مسلخة (أمنية)
من غزوة مباركة ....( ) ـ يسر الله أسبابها
معركة بدر جديدة ويرموك جديدة

تسلل نفر خسيس من المسلحين الملثمين والمتحجبين بنقاب الولايا واندسوا وسط زحام سوق مدنى
وسط مدنين
وفى اللحظة التى تمكنت عيونهم الخسيسة من تمييز القس او الكاهن المدنى الاعزل بثيابه السوداء المتميزة - ياللنبوغ -
التى بواستطها لا تخطئه الاعين ...
وفي اللحظة الملهمة التى الهمهم فيها المولى عز وجل- و القسيس آمناً غافلاً يبحث عن قطعة غيار _ لسيارته لنقل : "فلتر لزيت المحرك مثلا ..
اطلقوا عليه النار من خلفه ببضعة امتار فى ظهره وظهر رأسه
واراحوا الدنيا والاسلام من شر عدوان الكاهن على الاسلام المسالم البرئ المتعذب من جراء عدوان هذا القس الاعزل الذى غالباً لا يولى الاسلام أيه إنتباه لا من قريب ولا من بعيد ولا يعنيه الاسلام فى شئ...
والان صار الاسلام حرا طليقا مرتاحا من حرب القسيس المغدور .

وجند دولة الخلافة - الفالحين - اللى سيكون على ايديهم وايدي من على شاكلتهم عمار الدنيا وصلاح حالها..
وجدوا مع القس ..المغدور وسائل واسباب واغراض ووسائط حربه للاسلام ...
ولعلهم لديهم مايفيد مفردات حرب القس وعدوانه على الاسلام ...المسكين المبتلى بامثال هذا القس (المحارب ) {....}



يا جماعة انتو محتاجين علاج لدهور و دهور

... لكن علاجكم سيكون باهظ التكاليف ومرهق ...والامل ضعيف ان تصيروا بعد عدة قرون ...بشر ولستم حيوانات بقرون..

أقوللكم
يأساً من عسر علاجكم ...إبقوا فى تقتيلنا أسهل وارخص واقرب الى الاصح .​
 
التعديل الأخير:

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
مذبحة القلعة فى قناة ontv
بعد ان طيرت السعودية راس ابراهيم عيسى من قناة ontv
وبعد اختفاء يوسف الحسينى من قناة ontv
وبعد ان الغى برنامج مانشيت جابرالقرموطى من قناة ontv
وبعد القبض على ليليان دواد بعد تم إنهاء تعاقدها اليوم مع قناة ontv
تمهيدا لترحيلها لبلدها بحجة انتهاء اقامتها
ابو هشيمة اشترى القناة ة لكى يذبحها
الله يرحم ايامك يا مرسى
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens



اليوم اخلاء سبيل المتهم الرئيسي في تعرية سيدة الكرم القبطية ...العيد داخل والراجل لازمن يعيد في بيتهم رغم التهم التي ارتكبها
طلع شائعات ان زوجته ماشية مع شريكه المسيحي
ثم نشر تلك الشائعات
ثم حرض علي الاقباط وقتل الاقباط
ثم قاد المسيرة التي هجمت علي بيوت الاقباط ثم حرق البيوت
ثم الجريمة الاكبر تعرية وضرب سيدة قبطية مسنة
6340113724.jpg

ثم كلام الرئيس السيسي بان يأخذ القانون مجراه ويتم عقاب المجرمين ومحاكمات سريعة ..
ثم القبض علي اربعة اقباط بتهمة حرق بيت مسلم ثم اخلاء سبيلهم ..
ثم بعده اخلاء سبيل ثلاثة مسلمين متهمين بالحرق وتعرية الست
ثم اليوم اخلاء سبيل المتهم والمحرض الرئيسي ورأس الفتنة لعن الله من ايقظها ومن راعاها ونماها وحضنها ثم ستلدعه
ان شالله
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
الجمعة 8 يوليو مقتل 35 شخصا.فى مدينة بلد شمال بغداد بعد الهجوم الإرهابي الذي استهدف مرقد السيد محمد وسط المدينة
بعد ايام من مصرع 300 عراقى فى حى الكرادة ومئات المصابين
طيب مصر مطنشة والمؤسسات الدينية مطنشة كل واحدة فيهم لا تتكلم إلا على الذى يخصها من اتباعها
داعش لا يمثل البدنجان
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
تم تصفية قناة اون تى في الفضائية بتوجهاتها الثورية الليبرالية الوطنية
وانهاء وجودها

البقاء لله تعزياتى لكل الثوار وخصوصا الاقباط ..
سبحان من له الدوام
انتهت صفة القناة بتغيير مالكيها وال crew العاملين
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens

هنا الوله بيل والبت هيلارى كلينتون ايام الكحرته والسنكحة
6764494255.jpg

هنا هيلاري كلينتون احدى مجرمات الحرب فى الشرق الاوسط من 1993- الى 2016 واللى فى ايديها ده دم الاقليات العرقية والاثنية والدينية فى الشرق الاوسط من ايران الى نيجيريا الى الجزائر والمغرب ..
مخيف هو الوقوع في يدى الله الديان العادل - أيديكم ملانة دما بريئا- الله هو المنتقم وحده
9493379294.jpg

شكرا لاستاذنا الدكتور فوزى هورمينا
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
أحداث العريش: فبراير2017م
مسلحو[ الدولة الاسلامية] يقتحموا بيوت المواطنين المسيحيين ويقتلوا ويحرقوا المسنين وينكلوا بالحريم ويستولوا ع المنقولات ...
وكتر يرهم بقي لدينا الله يعزك - لاجئيين مهجرين - تهجير جماعى فى مصر

تعليقي :
598888457.jpg
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
من الظلم والغبن البين نشر خبر كهذا كمجرد تعليق خبر وتعليق
أزف إليكم أسعد خبر سمعته فى الاربعين يوماً الاخيره ألا وهو
حكم قضائي بحبس الشيخ محمد عبدالله الذى اشبعه اللوبي الاعلامى الاسلاموى تهكما وهجوما وأسموه الشيخ ميزو - حبس خمس - سنوات بتهمة ازدراء الاديان

إضغط هنا من فضلك

ألف ألف ألف بركة ياما أنت كريم يارب
أتمنى له دوام الفشل الذريع
وأتمناهم يكرهوه ويِأذوه .. ويفشلوه ....
وآن أخر دعوانا أن الحمد لله رب العالمين

 
التعديل الأخير:

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
[
ـQUOTE]
فى المسألة السيساوية​
[/QUOTE]

نحن نصدقك يا سيسي ان هناك العديد من الفئات والعصابات التى يطلق علها تجاوزاً اجهزة استخبارية دولية اولها التركية تحديداً- يسعون ليصارعوك ويزاحموك على كرسي الحكم ..

فهذا شأن الاسلامويين ان حسن اسلامهم

فالاسلامويين - لا النصارى - هم من تكالبوا على من اسموه الصحابي الجليل عثمان بن عفان ومن لقبوه بذى النوريين ..وبقروا بطنه - وزعموا انهم فعلوا ذلك بينما كان يقرأ المصحف - الذى شكله وألفه.

او اميري المؤمنين عمر وعلى بالخناجر -الاسلامية لا المسيحية -
او محمد بن ابي بكر الصديق شقيق ال... عائشة - حيث عمرو بن العاص احرقه فى جلدحمار - {فيها فكره برضوا }
او ميتة الحسن والحسين {سيد شباب اهل الجنة }
او ميته عبد الرحمن الرافع

مصدقيينك انك فى امة قبائل نمنم وآكلة لحوم البشر
لكن تحفظاتنا على ردود فعلك انها ردود فعل قسيس لا ردود فعل {امير مؤمنين }

ننبئك أن دمك بدلاً من دمائهم
رقبتك بدلاً من رقبتهم .
آسفين يا ثيثي
 
التعديل الأخير:

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
كان ياماكان بطولات الشرطة ...
السندباد خد الارهابي فى باطه وقاللوا بلاش إحيات النابي تنسف الكنيسة
من آذى ذمياً فقد أذانى ... فان بيننا وبينهم مش عارف ايه ورحماً...
حكايات ...وروايات مصرية للجيب بقلم المرحوم محمود سالم ... تختخ يستعد مع الرائد فخفخانى لحماية الكنائس
:D:D:D

2226509237.jpg


773688112.jpg
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
2621813253.jpg


:070104~242::070104~242::070104~242::070104~242::070104~242::070104~242::070104~242::070104~242::070104~242::sha::sha::sha::sha::sha::sha::sha::sha::sha::sha::sha:
 

soul & life

روح وحياة
مشرف سابق
إنضم
28 نوفمبر 2011
المشاركات
10,525
مستوى التفاعل
3,000
النقاط
113
الإقامة
باريس الشرق
كفاية خير لحد كده مش عاوزين خير تانى
لف تت نظرى روايه الحضن الشهير بين الارهابى والشرطى الشهم الشجاع بسرعة اتفبركت الروايه وبقا الشرطى االى اعد بيتشمس بطل وه و الى انقذ البابا ومئات من البشر ومتعرفش الحقيقة ازاى بسرعة البرق القصة انتشرت وهى اصلا مش حقيقية والغريب انه دى كاتدرائية ويوم عيد وبيصلى فيها البابا فى مجتمع متخلف والمسحيين مههدين والكناءس مستهندفة ومن شهور فقط تم تفجير كنيسة البطرسيىةفى ظل خيبة امنية هل ده تامين كافى؟
كده الامن عامل اللى عليه؟
ده انا دخلت مول من اسبوعين لقيت على اماكن معينة تفتيش ذاتى وكنت شايلة بنتى ونايمه على كتفى والبنت العاملة اصرت تفتش الشنطة وكنت محتاسةو مش عارفةاعمل ايه افتح الشنطة ولا اشيل البنت من غيظى قولتلها انت متخيلة يعنى واحده على كتفها بيبى نايم هتكون فى شنطتها ايه قنبلة مثلا ؟ فحين انك شايفة متنقبات بيتمشوا باريحيه جداا من غير محد يهوب ناحيتها وانتى اصلا مش عارفة هى مين وشكلها ايه ست ولا راجل
ده مجتمع حافظ مش فاهم مغيب وجاهل بالفطرة وعنصرى
 

ElectericCurrent

أقل تلميذ
عضو مبارك
إنضم
27 مارس 2009
المشاركات
5,311
مستوى التفاعل
884
النقاط
113
الإقامة
I am,Among the Catechumens
الرئيس فلا ديمير بوتين يعتمد آليه قضائيىة تلزم اهالى الانتحاريين بالتعويض المادى
لاهالى القتلي والجرحى جراء عمليات اجراميهم يقوم بها ذوووهم

تعليقي :
إن إتباع مبادئ الاخلاق والانسانية والقانون المدنى مع من هو كــــــــافـــــــــــرٌ بكل هذا, سادرٌ فى غىّ المحاربة له لهو خطأ كارثي :


مع التسليم بمشاهداتنا والادلة العديد التى تفشي وجود درجات متفاوتة من التعاطف والتواطئؤ بدرجة او باخرى بين مختلف اجهزة الدولة بدءا من شيخ الازهر وومؤءسسة الرئاسة والاستخبارات العسكرية والمخابرات العامة والقوات المسلحة والشرطة والامن الوطنى - الامن السياسي - والقضاء - من جهة و المجرمين المحمديين - سفاحى الارهاب الراديكالى الاظلامى - من جهة اخرى
***

الا ان اتباع أميع وأميَــّص مواد القانون المدنى بتثاقل شديد وتغابي مع المجرم المحارب - الارهابي الاظلامى - الذى هو عسكرى فى جيش محمد حسب نصوص اعترافاتهم النصية الصريحة والاعتراف سيد الادلة - وهم من يستعملون العنف المسلح - فحمل السلاح تبعا للدستور العالمى وميثاق الامم المتحدة يخرج هذا الفصيل المسلح من اعتبار كونه فصيلا مدنيا والمفروض ان يعامل معاملة الجيوش المحاربة للبلد


اطلاق النار بواسطة القناصة على نقاط الشرطة واستحكامات القوات المسلحة الشرطية - هى مقاومة مسلحة لقوات الوطن فهى جريمة خيانة عظمى تستوجب محاكمة عسكرية بدون منازع وغالبا تصدر الاحكام فيها بالسجن مدى الحياة او الاعدام...... الا فى مصر - ميوعة وتخنث وتغابي ومحاباة وجوه ...وتثاقل ....
****

اذا كان الارهابي القاتل للارواح العديدة المسالمة الغافلة المدنية - يتذرع بحبه هو للموت
فأعود واكرر لا رحمةً ولا عدل لمن يلم يستعمل الرحمة
ولا تطبيق للقانون لمن يكفر به ويحاربه - أقول بات على الدولة تصرف يبدو لاول وهلة غريبا ان اطالب به ...
وسيأكلنى ازلام الارهابين ـ الارهابين المتنكرين والتقاه بين ظهرانينا

اننى اطال الدولة بالتنكيل بوالدى الارهابي واخواته البنات واشقاؤءه وانسالهم تعزيرا وتنكيلاً كما احب ان يميت ابرياء بموته - وحيث ان لا رادع لمن يجاهر بموته ...

أجعلوا اهله محل الــــتنكيل
عسي ان يكون ذلك رادعاً فيكف الارهاب ....

الو يا ريس
 
التعديل الأخير:
أعلى