الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
منتدى الترحيب والتعارف
انا محمد .. مسلم .. سلام الله عليكم
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="sha2awet 2alam, post: 3434873, member: 112445"] [COLOR="Black"][FONT="Georgia"][SIZE="5"][COLOR="Black"][FONT="Georgia"][SIZE="5"] [B] يعنى انت بتحبهم ولا بكرههم ؟؟؟ و ايه المطلوب منهم ؟؟ و ايه المطلوب مننا ؟؟ .. هى الصداقة بقت بالفرض ؟؟ .. هو لازم عشان يبقوا حلوين يقبلوك و يصاحبوك حتى لو مش مرتاحينلك ؟؟ احنا مسيحيين و لينا اصدقاء مسلمين مقربين .. مش معناها ان كل المسلمين اصدقاء مقربين .. و مادام كل المسيحيين بيبعدوا عنك .. يبقى [COLOR="red"]العيب فيك[/COLOR] مش فيهم .. شوف ايه فى شخصيتك أو اسلوبك او طريقة معاملتك بتخليهم ينفروا منك و يبعدوا .. [COLOR="Blue"]و بما انك عرفت تكرههم .. مستحيل فى يوم هتحبهم .. اللى بيكره مبيعرفش يحب ..[/COLOR] و مين مفهمك ان المنتدى هنا لتكوين صداقات .. دة مش شات ولا غرف دردشة للتعارف ..[COLOR="Red"] دة منتدى تبشيرى مسيحى ناطق باللغة العربية[/COLOR] .. لو حضرتك بتدور هنا على صداقات و عايز تنزل بيها لآرض الواقع .. انت بتدور فى المكان الغلط .. هنا مش للتعارف ولا للرغى و ان كان عندنا اقسام للشبابيات و الاجتماعيات فدى اقسام ثانوية .. لكن الهدف الاساسى من المنتدى " تبشير بالمسيحية " بنرحب بحضرتك .. [COLOR="Red"]كأخ [/COLOR].. تربطنا بيك علاقة[COLOR="Blue"][U] احترام متبادل مش اكتر[/U][/COLOR] و مفيش علاقة صداقات شخصية .. فطلع الموضوع دة من دماغك لانه [COLOR="Red"]مخالف[/COLOR]لقوانين المنتدى ..[/B] [B]تناقض تانى ؟؟ يعنى حضرتك فى بداية التسجيل عشان تتعرف عن الديانة المسيحية .. مش للتعارف .. و دلوقتى مش عايز مناقشات و عايز تعارف .. دة من ايه دة ؟؟ اللى متقبلهوش فى كلامنا .. و عندك رد عليه [COLOR="Red"]بأسلوب مهذب و علمى[/COLOR] .. يشرفنا اننا نسمعه و نتناقش فيه .. مش أد المناقشات يبقى تسمع و تدور و تسأل حد كبير يمكن تلاقى رد .. لكن تسمع و مش عاجبك و مش عارف ترد .. يبقى فيه ضعف فى ايمانك بدينك محتاج اعادة نظر .. [/B] [B]مبدئيًا متشيلش هم المسيحيين و عزلتهم فى المجتمع .. و لو زعلان على مجاملة المسلميين للمسيحيين يبقى حضرتك مش معانا فى المجتمع مش عارفة مجاملة ايه اللى بتبقى فى ضرب صور سيدنا البابا بالجزم و تقطيع الانجيل ببجاحة و قلة ادب .. تأنى قبل الكتابة عشان بتناقض نفسك كتير .. و اقرا قوانين المنتدى ... و تخرج من دماغك كلام البحث عن الصداقة و التعصب و الكلام الكتير اللى مالهوش معنى .. [COLOR="red"]اهلا و سهلا بيك فى منتدى مسيحى للتبشير و النقاش فى امور دينية مسيحية بحتة[/COLOR] .. ارجو انك تكون فهمتنى كويس [/B][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
منتدى الترحيب والتعارف
انا محمد .. مسلم .. سلام الله عليكم
أعلى