انا محمد .. مسلم .. سلام الله عليكم

انا مش معاكم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
30 مايو 2013
المشاركات
101
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
mansoura
انا محمد من المنصورة

اولا ارحب بكم جميعا
واشكر الله حيث جعلنى بينكم الآن فى هذا المنتدى
الرائع

وثانيا أتمنى ان القى منكم حباً ووفاءا واخوة

واتمنى للجميع التوفيق فيما يعمل او يريد

وأسال الله ان يحفظ مصر آمنة مطمئنة

ويحفظنا شعب مصر الكريم

 

aymonded

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
6 أكتوبر 2009
المشاركات
16,056
مستوى التفاعل
5,370
النقاط
0
نورت بيتك ومكانك أخي العزيز ويسعدنا جداً وجودك الجميل معنا هنا
أقبل مني كل ترحيب بشخصك العزيز مع كل التقدير والاحترام - كن معافي
 

+إيرينى+

واحدة معاكم
عضو نشيط
إنضم
26 أبريل 2009
المشاركات
11,235
مستوى التفاعل
2,954
النقاط
113
أهلا و سهلا يا محمد
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
اهلا و سهلا و منورنا يا محمد :)
امين يا رب يحفظ بلدنا و كل البلدان من كل شر--.
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
اهلا وسهلا بيك يا محمد نورت المنتدى بانضمامك ليه:)
بس قولى بقى أيه معنى اسمك اللى اخترته لعضويتك هنا وأنت مش معانا فى أيه بالظبط ؟؟
 

حبيب يسوع

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
15 مايو 2007
المشاركات
15,458
مستوى التفاعل
1,959
النقاط
113
اهلا وسهلا
واتمنى لك التوفيق
 

Mark2020

Member
عضو
إنضم
23 مارس 2011
المشاركات
125
مستوى التفاعل
11
النقاط
18
أهلا و سهلا يا محمد
 

Marina coptic

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
18 أبريل 2013
المشاركات
302
مستوى التفاعل
110
النقاط
0
اهلا و سهلا محمد نورت المنتدى
بس انت معانا اهو اومال ايه الاسم ده اخترته ليه ؟؟؟ :)
 

انا مش معاكم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
30 مايو 2013
المشاركات
101
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
mansoura
تحياتى لكم جميعا

تحياتى لكم جميعا

aymonded
مشرف

+إيرينى+


حبو اعدائكم


Dona Nabil
خادمة الرب


حبيب يسوع

#7 Mark2020

#7 Mark2020

#7 Mark2020

#7 Mark2020



#7 Mark2020

mark2020



Marina coptic


سمعان الاخميمى




تحياتى لكم جميعاً واتمنى ان يكون لدى اصدقاء مسيحين من المنصورة

ولن أضحك عليكم اننى كرهت المسيحين فى بلدى لأنهم لا يصاحبون الا الذى على ديانته
بالرغم من انى احبهم جدا وابحث عن صديق مسيحى فى بلدى

اتمنى ان اجد اصدقاء هنا من المنصورة

اما عن الاسم ( انا مش معاكم )

عندما حاولت ان اختار اسم لى وجدته غير متاح بالمنتدى
لم اجد الا اسم معبر عن حالتى . انا مش معاكم

اى اننى لست مسيحى ولا افعمل ما تفعلوه فى ديانة المسيحة حتى اكون معكم

ودعونا من هذا الموضوع ونكون اصحاب وأخوة بجد

وكل الشكر والتقدير لكل من رحب بى
 

YOYO JESUS

راجعلك انا تانى
عضو مبارك
إنضم
19 أبريل 2013
المشاركات
11,384
مستوى التفاعل
1,999
النقاط
0
الإقامة
مصر
نورت المنتدى
عاوزينك كدة نشيط ونشوف مشاركتك
نورتنا
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
تحياتى لكم جميعا

aymonded
مشرف

+إيرينى+


حبو اعدائكم


Dona Nabil
خادمة الرب


حبيب يسوع

#7 Mark2020

#7 Mark2020

#7 Mark2020

#7 Mark2020



#7 Mark2020

mark2020



Marina coptic


سمعان الاخميمى




تحياتى لكم جميعاً واتمنى ان يكون لدى اصدقاء مسيحين من المنصورة

ولن أضحك عليكم اننى كرهت المسيحين فى بلدى لأنهم لا يصاحبون الا الذى على ديانته
بالرغم من انى احبهم جدا وابحث عن صديق مسيحى فى بلدى

اتمنى ان اجد اصدقاء هنا من المنصورة

اما عن الاسم ( انا مش معاكم )

عندما حاولت ان اختار اسم لى وجدته غير متاح بالمنتدى
لم اجد الا اسم معبر عن حالتى . انا مش معاكم

اى اننى لست مسيحى ولا افعمل ما تفعلوه فى ديانة المسيحة حتى اكون معكم

ودعونا من هذا الموضوع ونكون اصحاب وأخوة بجد

وكل الشكر والتقدير لكل من رحب بى

كرهتهم علشان منطويين على نفسهم ومش بيصاحبوا الا مسيحيين
عندك فكره ممكن يكون ايه السبب فى موقفهم ده؟؟
وايه بقى اللى بنفعله كمسيحيين وانت مش بتفعله نحب نفهم اكتر منك ؟؟
 

انا مش معاكم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
30 مايو 2013
المشاركات
101
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
mansoura
كرهتهم علشان منطويين على نفسهم ومش بيصاحبوا الا مسيحيين
عندك فكره ممكن يكون ايه السبب فى موقفهم ده؟؟
وايه بقى اللى بنفعله كمسيحيين وانت مش بتفعله نحب نفهم اكتر منك ؟؟


بالظبط كرهتم لانهم مش بيصاحبوا الا نفسهم ودا بالنسبة ليا انا اما فى مسلمين ليهم اصحاب مسيحين والحقيقة معرفش مواقفهم ايه بس انا لو قابلت حد مسيحى تلاقى واحد معاه مسيحى برده ولو اتكلمت معاهم نتكلم بكل احترام ويمشى وتحس انه مش عايز يقعد فى المكان
اما عن الذى تفعلوه انكم تعبدون المسيح وانا لا اعبده
تتبعون ديانتكم وانا لا اتبعها
تقرأون كتابكم المقدس وانا لا اقرأه
تعرفون امور دينكم وانا لا اعرفها


 

انا مش معاكم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
30 مايو 2013
المشاركات
101
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
mansoura
لارا بنت الملك

شكرا لكى ايتها الجميلة

أعجبنى توقيعك جدا

اشكرك على ترحيبك لى
 

YOYO JESUS

راجعلك انا تانى
عضو مبارك
إنضم
19 أبريل 2013
المشاركات
11,384
مستوى التفاعل
1,999
النقاط
0
الإقامة
مصر
ماشى كلامك بس اللى مضايقك ان المسيحى يبقى مع مسيحى اكيد لاننا بنتربى مع بعض وبنشوف بعض كتير فى الكنيسة وغيره
فااكيد بتقوم بينا علاقة صداقة
لكن دا مش بيمنع اننا لما بنشوف انسان غير مسيحى ممكن يبقى صديقنا ونتعامل معاه
 

YOYO JESUS

راجعلك انا تانى
عضو مبارك
إنضم
19 أبريل 2013
المشاركات
11,384
مستوى التفاعل
1,999
النقاط
0
الإقامة
مصر
شكرا ليك انت اللى منور المنتدى
وبالنسبة للتوقيع
دا اقل هبل عندى
ههههههههههههه
منورنا
 

انا مش معاكم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
30 مايو 2013
المشاركات
101
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
mansoura
لارا بنت الملك

انا اكره فى حياتى التعصب لأى شئ والكراهية لاى شخص

ودائما تشغلنى فكرة لماذا لم يكون لديك اصدقاء مسيحين

وبالطبع كما قولتى لانكم فى كنيسة واحدة وغيره ومتربيين

طيب لما يكون مسيحى فى نادى اجتماعى ولا يعرف مسلم
او مسيحية فى المدرسة لا تعرف الا مسيحية مثلها

اليس هذا غريبا

لماذا لا ينفتح الشعب المصرى ليكن اكثر شفافية
مازلنا نخبئ الخناجر خلف ظهورنا

ننطق بالكلمة ونحبس معانيها

يحاصرنا الغل والكراهية

بين مسلم ومسيحى اليس هذا عناء للنفس

اتمنى ان نتخلص من كل هذا العناء

واشكرك يابنت الملك
 

YOYO JESUS

راجعلك انا تانى
عضو مبارك
إنضم
19 أبريل 2013
المشاركات
11,384
مستوى التفاعل
1,999
النقاط
0
الإقامة
مصر
بصراحة انا مش عارفة اقوالك اية
بس انا اعرف ناس كتير مسلملة وبتعامل معاها
ولو انت شايف ان فى تعصب
يبقى لية سجلت فىا لمنتدى ودخلت
لانك عارف اننا كلنا اخوات
واننا بنقبل بعض
واظن انك فعلا لو قبلت حد مسيحى وطلبت صداقته مش هيرفض
هو انتا صلا جربت تكلم حد مسيحى وهو رفض يكلمك ؟
 

انا مش معاكم

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
30 مايو 2013
المشاركات
101
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
الإقامة
mansoura
لارا بنت الملك

الحقيقة لم اجرب مرة على االانترنت انا اتكلم مع واحد مسيحى
انا بتكلم فى الحياة العادية بنتقابل ونتكلم عادى جدا
بس مش اصحاب عموما عموما انا لم اسجل فى المنتدى للبحث عن صديق مسيحى او صديقة
فقط انا سجلت كى اعرف الديانة المسيحة
وفوجئت بتصفحى المواضيع شباب يتكلم عن انبى محمد والاسلام
ورأيت بأم عينى كلام انا لا اقبله ولكن لم اسجل اى اعتراض فهذه ديانتك لتقل ما تشاء
وتفعل ما يرضيك واننى اذا صاحبت انسان مسيحى لن اخوض معه كلام الديانات والانبياء



مارينا

انا محمد من المنصورة
29 سنة

23\ 6 اللى جاى يتم 29 سنة بالظبط
 
أعلى