امثال 2009

G.a.L.a.x.y

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
5 يونيو 2007
المشاركات
7,585
مستوى التفاعل
372
النقاط
0
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ههههههههههههههههههههههههههههه
يجننوا مووووووووووووت بجد ايه الحلاوة دى
 

صوفيا مجدى

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
18 يناير 2008
المشاركات
2,407
مستوى التفاعل
50
النقاط
0
امثال ليها العجب

اللى بيته من إزاز................ميغيرش هدومه فى الصالون

- فاقد الشىء....................................... يدور عليه

- اكفي القدره على فومها....................... الفول يقع منها

- تأتى الرياح..................................... محمله بالأتربة

- ياخبرالنهارده بفلوس................ بكره ينزل عليه أوكازيون

- اللى معاه قرش محيره................... يجيب حمام ويحمره

- جت الحزينه تفرح................. شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص

- قال يامحشحشين.................... يكفيكوا شر الكمين

- اللى ياكل لوحده .................يشبع

- لاتبكى على اللبن .................فى البسكوت

- اقطع عرق و.................................... حته بتلو

- اطبخى ياجاريه.......................الأنبوبه فاضيه يا سيدى

- لو حبيبك عسل............................... ما تحطلوش طحينة

- اللى يتلسع من الشوربه.......................... يتصل بالمطافى

- وبكره ترجع ريما.................... من عند خلتها فى مارينا

- ياداخل بين البصله وقشرتها...............حط قطرة علشان هادمع من ريحتها

- القرش الأبيض.......................بيعوم فى البحر الأحمر

- ضربوا الأعور على عينه.............. قالهم كسرتوا النضاره

- اللى ميشفش من الغربال........................... يكشف نظر

- المال السايب...................... يعلم الطلبه

- نام وارتاح .........................وكل عسل نحل التمساح

- من خرج من داره.....................مينساش يأخد المفتاح معاه

- الباب اللى يجيجلك منه الريح............... شيله وركب قبنورى

- المضطر يركب........................ التاكسى

- رب صدفة خير من ألف................................ ليلة وليلة

- اللى يخاف من العفريت.............................يعمل عبيط.

-المركب اللى فيها رايسين ........................يلعبوا طاولة

- اللى خدتوا الأرعه تخدو......................... ام الخلول

- أكل العيش يحب........................ الطعميه​
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
امثال بعد تعديل مايكوووول 2

اللى بيته من ازاز ميغيرش فى الصالون
لو حبيبك عسل متحطلوش طحينة
فاقد الشئء يدور عليه
اقلب القدرة على فومها يقع الفول منها
يا خبر النهاردة بفلوس بكرة ينزل عليه اوكازيون
جت الحزينة تفرح شغلت شريط حكيم وقعدت ترقص
تاتى الرياح محملة بالاتربة
اللى معاه قرش محيره يجيب حمام ويحمره
قال يا محششين يكفيكوا شر الكمين
اللى ياكل لوحده يشبع
وبكرة ترجع ريما من عند خالتها فى مارينا
اطبخى يا جارية الانبوبة فاضية يا سيدى
اقطع عرق وحتة بتلو
اللى يتلسع من الشوربة يتصل بالمطافى
يا داخل بين البصرة وقشرتها حط قطرة عشان هدمع من ريحتها
نام وارتاح وكل عسل نحل التمساح
ضربوا الاعور على عينه قالهم كسرتوا النضارة
اللى ميشفش من الغربال يكشف نظر
القرش الابيض بيعوم فى البحر الاحمر
من خرج من داره مينساش ياخد المفتاح معاه
اصوم اصوم وافطر على المدفع
الباب اللى يجيلك منه الريح شيله وركب قبنورى
اللى يخاف من العفريت يعمل عبيط
رب صدفة خير من الف ليلة وليلة
المركب اللى فيها رايسين يلعبوا طاولة
اللى خدتوا الارعة تاخدوا ام الخلول
اكل العيش يحب الطعمية
اللى ميعرفش يقول what
العين عليها lenses
قالوا للحرامى احلف قالهم وحياة قلبى وافراحه
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

ههههههههههه شكرن يامايكووول
كووول يامان
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

انا بشجعكو بس واعتبرو التوبيك بتاعكو بالظبط وشوفو هتعملو ايه فى التوبيك بتاعكو واعملوه وعاوز ردود جامده بدل مابقعد استنى ردودكو كده وفىالاخر مش بتردو
 

Rosetta

Proud Christian
إنضم
17 أبريل 2008
المشاركات
17,192
مستوى التفاعل
1,001
النقاط
0
الإقامة
† Jesus Heart †
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

هههههههههههه

كتير حلوين

مرسي يا mickol​
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

اى خدمه وشكرن لانك اول وحده ردت عالموضوع
 

Rosetta

Proud Christian
إنضم
17 أبريل 2008
المشاركات
17,192
مستوى التفاعل
1,001
النقاط
0
الإقامة
† Jesus Heart †
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

اى خدمه وشكرن لانك اول وحده ردت عالموضوع


بيشرفني اكون اول من رد على الموضوع ..
و ما تهتم .. الموضوع احيانا بيبقى يومين من غير رد.. لانه يمكن الاعضاء ما بيشوفوه ..


ما تزعل :)
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

بيس ياومان يعنى شكرن
 

abokaf2020

حضن الفادي
عضو مبارك
إنضم
4 فبراير 2008
المشاركات
2,955
مستوى التفاعل
79
النقاط
0
الإقامة
بي بيتنا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

بس اللي بيته من ازاز بيركب شباك قبنوري عشان يعرف يغير في الصاله
هههههههههههههههههههههههههههههههه
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

ميرسى جدن
 

KOKOMAN

.
مشرف سابق
إنضم
9 سبتمبر 2007
المشاركات
122,434
مستوى التفاعل
414
النقاط
0
الإقامة
ALEX
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

ههههههههههههههه

جمال جدا

ميررررسى ليك

ربنا يبارك حياتك
 

mickol

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
17 أبريل 2009
المشاركات
318
مستوى التفاعل
5
النقاط
0
الإقامة
شبرا
رد: امثال بعد تعديل مايكوووول 2

تسلم ياغالى
 
أعلى