الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
انني لا ادعو ابداً الي الكراهية بل أحذر من الدور الذى تلعبه الصديقة المسلمة

بناتنا القبطيات يتعرضن لحملة قذرة منظمة من جانب الدولة والمسلمين ومن جانب منظمات اسلامية مشبوهة ومن جانب ( منبع الشر ) المملكة العربية السعودية التي تمول عمليات الاسلمة في مصر بمختلف اشكالها وخاصة ( عملية الاسلمة الجنسية ) اي نشر الاسلام باستخدام الجنس سواء باستدراج الفتاة القبطية وتوريطها او بالاختطاف بالقوة من الشارع واغتصاب الفتاة القبطية وحبسها لشهور لمنعها من الهرب ومشاركة مباحث امن الدولة في هذه الجرائم باخفاء مكان الضحية عن اسرتها وحماية المسلم المجرم وتهديد الفتاة القبطية بالاضرار باسرتها واقاربها اذا لم ترضخ للامر الواقع وقيام مباحث امن الدولة بتهديد اسرة الضحية بالاعتقال وتهيجج المسلمين عليهم مما يجعل الضحية واسرتها تخضع للامر الواقع
خاصة بعد ان يجبر الامن الضحية القبطية علي التسجيل لبعض الفضائيات او علي سديهات بأنها لم تجبر علي الاسلام اوعلي الزواج وتظهر اوراق الزواج المزورة ( تزويرآ امنيآ ) او ( تزويرآ اسلاميا ) للتغطية علي هذه الجرائم البشعة التي تثبت ان ( الفاشية الدينية الاسلامية ) فاقت في بشاعتها كل انواع الفاشية الاخري وفاقت النازية وفاقت كل الجرائم ضد الانسانية التي ارتكبت او ترتكب في اي زمان ومكان من العالم .
ورغم ان المسلمين في كل انحاء العالم وخاصة في مصر لايعترفون او يقرون بالحقيقة ابدآ ليس هذا فقط بل يرددون دائمآ عكس الحقيقة ودائمآ نجد ان افعال واقوال المسلمين لابد ان تفهم علي العكس تمامآ فالاكاذيب هي السمة المميزة في كل سلوكياتهم ضد الاقباط وهنا فأن للكذب والخداع الدور المهم والرئيسي في الاضرار بالضحية القبطية !!!
فالفتاة المسلمة التي تتقرب الي الفتاة القبطية تستخدم الكذب والخداع حتي تصل الي غرضها لتصبح صديقة ( بالكذب ) لتتمكن من اداء الدور الذي يوكل اليها في استدراج او توريط اواختطاف الفتاة القبطية المخطط لها بالاسلمة الجنسية وتحاول الفتاة المسلمة التودد بكل طرق الخبث والكذب والخداع الي ضحيتها التي غالبآ ماتكون ( نقية القلب والفكر ولاتسئ الظن ) ؟؟؟ وبهذا تكون فريسة سهلة لفتاة مسلمة شريرة لاتعرف شيئآ عن معني الصدق او الانسانية او الرحمة او الوفاء اوالاخلاص او الضمير الحي اومعني الصداقة الحقيقة بل الاخطر من كل هذا انها تشعر انها بخيانتها لصديقتها القبطيةلا تظلمها انما تسدي وتقدم لها خدمة وتكسب هي الاخري ثوابا عظيمآ ستدخل بسببه الجنة لانها انقذت صديقتها القبطية من الكفر والشرك وادخلتها الاسلام حتي رغمآ عنها ؟؟؟!!!
وهذا مرجعه الي الخرافات الاسلامية والاكاذيب الدينية والسلوكيات الخاطئة التي تتعلمها وتتربي هذه الفتاة الشريرة عليها سواء في المنزل او المدرسة اوالمسجد ( مثل ان من يهدي كافر اوكافرة الي الاسلام سوف يدخل الجنة بسبب ذلك مهما كانت افعاله سيئة وسوف يحصل علي بيت في الجنه واحيانا قصر فسيح حسب الحالات التي يدخلها في الاسلام ) !!! ....... الخ كل هذه الخرافات الدينية ...
ومن هنا فأن خطورة هذه الصداقة علي الفتاة القبطية اكبر مما يتصور البعض لان هذه الصداقة نهايتها مأساوية للفتاة القبطية التي تفقد شرفها وحياتها حتي الدنيوية وحياتها الروحية وفي الدهر الاتي وهذه الصداقة هي بمثابة حكم بالاعدام والتشهير والفضيحة والاذلال علي الفتاة القبطية واسرتها وهناك عدة اسئلة اتوجه بها الي الفتاة القبطية التي تصادق فتاة مسلمة هل من الصداقة الصحيحة ان تصادقي من تؤمن وتعتقد انك كافرة ومشركة وكاذبة وانجيلك محرف ..... الخ كل هذه التهم الكاذبة لكن صديقتك المسلمة تؤمن بصحتها ؟؟؟
وهناك سؤال اخر هل من العقل ان تصادق الفتاة القبطية فتاة مسلمة دينها يحلل لها قتل الكافر والكافرة واستحلال اموال وممتلكات ومحرمات الكفار ( وهم غير المسلمين وانت منهم ايتها القبطية لانك تقولين وتؤمنين ان المسيح هو الله والقران كفر من يقول ذلك ) ؟؟؟
وسؤال اخر هل من اللياقة ان تكون هناك صداقة بين الفتاة القبطية وبين فتاة مسلمة تنظر اليها بأنها متبرجة وسافرة ومنحلة اخلاقيا .... الخ ؟؟؟
وسؤال اخر هل من الوفاء والايمان ان تصادق الفتاة القبطية فتاة تحقر من شأن الاله الحقيقي الذي نعبده وتبخس حقه في الالوهية وتكذب اقواله وتنفي تضحياته ومحبته للبشرية وتنفي صلبه ؟؟؟
وسؤال اخر هل هناك شركة بين النور والظلمة او الهارة والنجاسة او الصدق والكذب اوالعدل والظلم ... الخ ؟؟؟
اي صداقة هذه التي الغرض الوحيد منها الاضرار بالصديق والحاق الاذي به ؟؟؟
ومع كل ذلك فأنني اريد توضيح امرآ هامآ جدآ وهو ( انني لا ادعو ابدآ الي الكراهية بين الفتاة القبطية والمسلمة ) لان ذلك ضد المسيحية وضد مبادئها وهناك فارق بين ان نحب الاخريين وبين ان نضر ونؤذي انفسنا بالتعامل معهم وكمثال لتأكيد ذلك هل اذا امتنع انسان مسيحي عن صداقة لص اوتاجر مخدرات او انسان منحرف او انسان يسبب له مشاكل او اذي او ضرر هل هذا يدل علي عدم محبة نحن نجيب ونقول بالطبع لا............ .. يجب علينا محبته كل الناس الابرار والاشرار لكن نبتعد عن الشر و الاشرار دون ان نكره هؤلاء الاشرار بل لابد ان نشفق عليهم ونصلي من اجلهم ( والكنيسة نفسها قديمآ وحديثآ حرمت وقطعت وفرزت كثيرين لتمنع اختلاطهم بالمؤمنين واختلاط المؤمنين بهم درءآ لخطرهم وضررهم واذاهم للمؤمنين ) .
وكما ان المعاشرات الردية تفسد الاخلاق الجيدة كذلك الصداقات السيئة تفسد الفتاة الجيدة لذلك فأننا نحذر بناتنا القبطيات من الاندماج في هذه الصداقات لانها اكبر خطر علي حياتهن وشرفهن وروحياتهن وكل حالات الخطف والاغتصاب والاسلمة الجنسية كان دور الصديقة المسلمة هو السبب الرئيسي في ضياع البنت القبطية.
ولتاكيد هذا الامر علي الجميع ان يسمعوا تسجيلآ صوتيا في احدي عظات مثلث الرحمات المتنيح الانبا اثناسيوس مطران بني سويف الراحل وسجله من عشرات السنين وكشف فيه حقيقة استخدام الصداقات بين الفتاة القبطية والمسلمة في الاسلمة بالاكراه ملحوظة ( التسجيل بصوت نيافته وهو موجود علي النت وبالتحديد موقع الهيئة القبطية الامريكية http://www.amcoptic .com بالاضافه الي المواقع الاخري )
الجزء الأول
الجزء الثانى
نذكر ذلك حتي نمنع اي تشكيك حول صدق هذا الموضوع ... واننا نناشد كل الاسر القبطية ان تراجع صداقات بناتهن والتدخل بالتوعية وابعاد بناتهن عن هذا الخطر الشديد وعلي الخادمات في الكنائس بذل مجهود اكبر في التحذير والتوعية من خطورة هذه النقطة ونحن نثق تمامآ في ان ابعاد بناتنا القبطيات عن هذه الصداقه سينقذ 99% من حالات الاسلمة الجنسية مع عدم الخوف او الرضوخ للحرب النفسية والايحاء بأن هذه دعوة ضد الوحدة الوطنية او النسيج الواحد اوغيرها من الشعارات الكاذبة
لأن حوادث اسلمة القبطيات اثبتت انه لايوجد نسيج واحد ولا وحدة وطنية انما يوجد مخطط لاسلمة بنات الاقباط بكل الطرق ويشترك فيه كافة المسئولين المسلمين ولتذهب كل هذه الشعارات الكاذبة الي الجحيم اذا كانت مبنية علي جثث وشرف وعرض بناتنا القبطيات نكرر مرة اخري علي كل اب وام منع هذه الصداقات وبكل الطرق الحازمة وتحذير بناتنا من خطرها والافضل ان نبعد بناتنا عن الخطر من ان نصرخ بعد وقوع الخطر ولا يستجيب احد لصراخنا وليعلم كل اب وكل ام وكل اخ ان البنت القبطية التي في اسرته مسئول عنها امام الله اذا تواني عن دفع الخطر المحيق بها خاصة عندما تكون صغيرة في السن وتنقصها الخبرة .... اتمني من الله ان يصل مقالي هذا الي كل اسرة قبطية وان يقرأه كل قبطي وان تقرأه كل خادمة من خادمات الكنيسة واتمني ان يصل تحذيري الي اسماع كل امرأة وفتاة قبطية...... ولي رجاء خاص لمن يقرأ هذا المقال ان يرسله لاخريين من الاقباط وخاصةبناتنا القبطيات وليحفظ الرب بناتنا من الذئاب الخاطفة ومن صداقة الشريرات الذين ينفذون خطط الشيطان ضد ابناء وبنات الله
والرب قريب لمن يدعوة :66:
 

fullaty

طالبه معونه
عضو مبارك
إنضم
27 نوفمبر 2006
المشاركات
2,382
مستوى التفاعل
79
النقاط
48
سلام ونعمة
موضوع حلو ومهم يا اثناسيوس الرسول وانا معاك فى كل اللى انت بتقوله وتاكيدا لكلامك كنا فى احدى المحاضرات الدكتور قال علنا فى المحاضرة ان دمنا مباح ومالنا وعرضنا وشرفنا لا وكمان من كتر البجاحة قعد يقول ان المسيحين يدفون بالملايين حتى يتنصر الغير مسيحين اما فى الاسلام فان الناس هى التى تتمنى ان تصبح مسلمة من تلقاء نفسها وان الاسلام لا يدفع جنية واحد من اجل ان ياسلم شخص وان مش عارفة قد اية من العالم مسلمين وده طبعا لان الاسلام تعاليمة تدعو للسلام والسماح والعدل مع انى شايفة انه العكس تماما بس نقول اية بقى فى الظلمة دول منهم لله
ربنا يرحمنا ويحمينا من شرهم
 

man4truth

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
24 فبراير 2007
المشاركات
2,016
مستوى التفاعل
32
النقاط
0
الإقامة
بلاد
allah yebarkak we yehfaz banatna
 

كرستينا

New member
عضو
إنضم
3 فبراير 2007
المشاركات
135
مستوى التفاعل
1
النقاط
0
ميرسي كتير اثناسيوس ... الموضوع رائع جدا .. ربنا يحمينا ويباركك .. شوفوا الفرق الكبير بين دين ينتشر بالعنف والقتل والارهاب ودين ينتشر السلام والتسامح والمحبة .. وزي ما الكل عارف ان الاسلام انتشر بالسيف
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
امين ربنا يباركك وربنا معاكى وان كان اللة ايلوهيم معنا فمن علينا

صلوا لاجل ضعفى :yaka:
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
شكرا ليك يا اثناسيوس على التنبيه الخطير لانها بقت منتشره ربنا يحافظ على بناته ويبعد عنهم اى شر امين
 

محب للمسيح

New member
عضو
إنضم
19 مارس 2007
المشاركات
628
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
مصر
انته غلط غلط جدااااااااااا انا كنت مسلم (كنت) وبقيت سرا تقريبا بسبب الاصحاب اولا ليه كده النظره الضيقه ده البنت المسيحيه ممكن تكون داعيه زى المسلمه الاعتدال مطلوب انته غلط غلط غلط غلط جددددددددددددااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
 

le_bleu_azure

New member
إنضم
25 مارس 2007
المشاركات
10
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الكلام ده مظبوط ربنا يباركك
على فكرة عندي إضافة
ضرورررررررري كل بنت تقول لوالدتها على اللي يحصل بالضبط خصوصا لو مع بنت مسلمة
ساعات الأهل بيبقى لهم وجهة نظر نقول عليها رجعية و مش صح
حتى لو ماقتنعناش بيها وقتها لازم نسمع كلامهم
لأن ربنا هيكشفلنا مع الوقت أن كلامهم صح


و أسألوا مجربةةةةةةةةةةةةةةة!!!!
 

aljouri

New member
إنضم
1 أبريل 2007
المشاركات
5
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

الله هوا في ايه

بالدرجه دي انتو خايفين من المسلمين

عشان ماتتأثرو فيهم تصبحوو زيهم مسلمين

ده دليل ان دينكم واعتقاداتكم وصلاتكم اونطه
 

اثناسيوس الرسول

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
2,424
مستوى التفاعل
18
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

اولا
حقا أن المجرم دائما يترك دليلا على جريمته!!!


http://www.coptichistory.org/new_page_999.htm عصابات الإسلام وخطف الفتيات القاصرات ( تفاصيل ومستندات / 1/ الإعتداء على فتيات الأقباط

http://www.coptichistory.org/new_page_1000.htm أعترافات عضو من أعضاء العصابات الإسلامية المدعمة من الحكومة بالتخطيط الإعتداء على الفتيات (تفاصيل ومستندات /2/الإعتداء على الفتيات القبطيات

http://www.coptichistory.org/new_page_1019.htm حادثة أختفاء زوجة أحد الكهنة - فقامت المظاهرات من الأقباط وعندما رجعت كانت مخدرة (تفاصيل ومستندات /3/الإعتداء على الفتيات القبطيات

http://www.coptichistory.org/new_page_1020.htm دكتور فى أستراليا يستغيث لأن مسلم من الجماعات الإسلامية خطف أخته (تفاصيل ومستندات /4/الإعتداء على الفتيات القبطيات -

http://www.coptichistory.org/new_page_1021.htm بداية إختطاف الرجال بأساليب جديدة - محاولة إرسالة إلى ليبيا ليأخذون أعضاءه قطع غيار بشرية ( تفاصيل ومستندات / 5/ الإعتداء على فتيات القبط

http://www.coptichistory.org/new_page_1022.htm حالات مختلفة من خطف الفتيات وإجبارهن على الإسلام بطرق مختلفه وإغتصابهن - تفاصيل ومستندات / 6/ الإعتداء على فتيات القبط

http://www.coptichistory.org/new_page_1023.htm إلقاء الأحماض المركزة على فتيات ونساء القبط فى جميع أنحاء بلاد مصر (تفاصيل ومستندات / 7/ الإعتداء على فتيات القبط

http://www.coptichistory.org/new_page_1214.htm تمثيلية بين البوليس وخاطف بنت مسيحية قبطية - تفاصيل / 8 / الإعتداء على قبطيات

http://www.coptichistory.org/new_page_1277.htm

http://www.coptichistory.org/new_page_1278.htm اختطاف السيدة / حنان فيلبس حبيب مدرسة بالاباء اليسوعيين وعند نزولها من منزل زوجها يوم 15/ 2/ 2006 م للذهاب إلي والدتها المريضة وسمعوا في التليفون المحمول بصوت إستغاثة (آنين) بمعني أنه يوجد أحد مكمم الفم وغير قادر علي التحدث - وفى 1/2/2006م إختطاف فتاة مسيحية في الاقصر

http://www.coptichistory.org/new_page_1279.htm تصريح خطير لوكيل مطرانية أسيوط عن عصابة خطف الفتيات القبطيات فى أسيوط , خطف فتاة تدعى بوسي ظريف بستان من أمام منزلها

http://www.coptichistory.org/new_page_1280.htm

http://www.coptichistory.org/new_page_1281.htm

http://www.coptichistory.org/new_page_1282.htm

http://www.coptichistory.org/new_page_1283.htm

وللمزيد اكثر
http://www.coptichistory.org/new_page_975.htm

فى انتظار ردودك
 

تونى تون

New member
عضو
إنضم
27 يناير 2007
المشاركات
284
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

سلامى ليكو
يعتقدون انهو بقتلكم يقدمون خدمه لله
اسمعى ايه الاخت المسلمه العربيه
لو تحبى دليل على الخطف ومسندت امن الدوله والقتل كمان دورى على القضيه بتاعت المقطم الى قريب البنت اعتقلو 17 يوم بسبب انهم ال ريحين يجيبو البنت وشيلين سيوف ده سبب الاعتقال ومشفوش اختهم اصلااا منعوهم الجيران وطلعلهم امر اعتقال فورى وبنت كمان عندها 14 سنه شغله فى لم القمامه وبتعلمل مع شخص فى القمامه وهوه عندو 30 سنه حاول يعتدى عليها وهيه حيه مقدرش خلص عليها وكمل مشوار جهاده فى سبيل الله لانها كافره وحلاال الاخذ منها يا اخت يا عربيه احنا متعنيش لينا شيىء الدنيا علشان نتمسك بيها ولاا بنجرى ورا الدين علشان نمسك الدوله او نجرى ورا سلطه احنا بس عيزنكو تسيبونا فى حلنا ولاا اقولك انا احسن اكلم المسحين انهم يصلو صح علشان ربنا يرحمنا ويحمينا محنا ملناش غيره هوه خلقنا وهوه يحمينا



وربنا يهدينا ويهديكوم
 

تونى تون

New member
عضو
إنضم
27 يناير 2007
المشاركات
284
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

سلامى ليكو
يعتقدون انهو بقتلكم يقدمون خدمه لله
اسمعى ايه الاخت المسلمه العربيه
لو تحبى دليل على الخطف ومسندت امن الدوله والقتل كمان دورى على القضيه بتاعت المقطم الى قريب البنت اعتقلو 17 يوم بسبب انهم ال ريحين يجيبو البنت وشيلين سيوف ده سبب الاعتقال ومشفوش اختهم اصلااا منعوهم الجيران وطلعلهم امر اعتقال فورى وبنت كمان عندها 14 سنه شغله فى لم القمامه وبتعلمل مع شخص فى القمامه وهوه عندو 30 سنه حاول يعتدى عليها وهيه حيه مقدرش خلص عليها وكمل مشوار جهاده فى سبيل الله لانها كافره وحلاال الاخذ منها يا اخت يا عربيه احنا متعنيش لينا شيىء الدنيا علشان نتمسك بيها ولاا بنجرى ورا الدين علشان نمسك الدوله او نجرى ورا سلطه احنا بس عيزنكو تسيبونا فى حلنا ولاا اقولك انا احسن اكلم المسحين انهم يصلو صح علشان ربنا يرحمنا ويحمينا محنا ملناش غيره هوه خلقنا وهوه يحمينا



وربنا يهدينا ويهديكوم
 

تونى تون

New member
عضو
إنضم
27 يناير 2007
المشاركات
284
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

سلامى ليكو
يعتقدون انهو بقتلكم يقدمون خدمه لله
اسمعى ايه الاخت المسلمه العربيه
لو تحبى دليل على الخطف ومسندت امن الدوله والقتل كمان دورى على القضيه بتاعت المقطم الى قريب البنت اعتقلو 17 يوم بسبب انهم ال ريحين يجيبو البنت وشيلين سيوف ده سبب الاعتقال ومشفوش اختهم اصلااا منعوهم الجيران وطلعلهم امر اعتقال فورى وبنت كمان عندها 14 سنه شغله فى لم القمامه وبتعلمل مع شخص فى القمامه وهوه عندو 30 سنه حاول يعتدى عليها وهيه حيه مقدرش خلص عليها وكمل مشوار جهاده فى سبيل الله لانها كافره وحلاال الاخذ منها يا اخت يا عربيه احنا متعنيش لينا شيىء الدنيا علشان نتمسك بيها ولاا بنجرى ورا الدين علشان نمسك الدوله او نجرى ورا سلطه احنا بس عيزنكو تسيبونا فى حلنا ولاا اقولك انا احسن اكلم المسحين انهم يصلو صح علشان ربنا يرحمنا ويحمينا محنا ملناش غيره هوه خلقنا وهوه يحمينا



وربنا يهدينا ويهديكوم وشكرا
 

تونى تون

New member
عضو
إنضم
27 يناير 2007
المشاركات
284
مستوى التفاعل
0
النقاط
0

مسلمةعربية

New member
عضو
إنضم
10 فبراير 2007
المشاركات
118
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

كل هذا حكي فاضي انا بعطيكو الف لينك من مواقع مسلمة عن فضائع المسيحين
طبعا رح تحكو هذا افتراء
فلا تنهى عن خلق وتاتي مثله
يعني بدنا اثبات مش من موقع قبطي
على الاقلية من موقع محايد
موثوق
مش اي كلام
 

jesus mon pere

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
15 يناير 2007
المشاركات
588
مستوى التفاعل
2
النقاط
0
الإقامة
عند قدمى الرب يسوع
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

الحاجات دى الدوله بتدارى عليها يعنى بتعمل تعتيم عليها
ومع ذلك كل المواقع دى بتاتى بالمعلومات من مصادرها الاصليه يعنى من اصحاب المشكله نفسها دول على ارض الواقع
فهل المواقع اللى انتى بتتكلمى عليها تاتى من مصادرها الاصليه ام مجرد فرقعه

ربنا يباركك يا اثناسيوس
 

مسلم_مسلم

New member
إنضم
3 أبريل 2007
المشاركات
3
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

يا اخت يا عربيه مسلمه لو تحبى تتاكدى انا هكتبلك لينك ادخلى واتفرجى على اهل البنت علشان احنا مش زيكو بنفترى

http://www.copts-united.com/Copts_U...eo/Nader_Shokry/Mokattam/Family_Interview.htm

يا تونى تون .
اولا لا احب ان يأخذ الحديث بينانا و بينكم اى اسأءه او تعرض لا حد
ونحن الحمد لله لا نسىء الى احد
و ثانيا لم يصل بنا الحال ان ان نقوم بخطف البنات او ما شابه
الحمد لله لسنا كذالك لا نجبر احدا قط عا الدخول فى الاسلام و اظن تعرف ذلك
قال الواحد الحق( لكم دينكم ولى دين )
فانت تعرف هذه الايه جيدا و تعى ما بها

واحب ان الفت نظرك الى شىء
اننا لسنا فى حاجه الى هذا من الاساس لان معدل المسيحيين الذين يدخلوا فى الاسلام
كبير
واذا لم تصدقنى(وهذا ما هو متوقع) ارجوا منك ان تسأل اى كنيسه او ممكن ان تذهب بنفسك الى الازهر لتتأكد
 

le_bleu_azure

New member
إنضم
25 مارس 2007
المشاركات
10
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

سنو وايت أنا على فكرة مع كل احترامي لرأيك الخاص أنا ما بحبش أنه حد يتكلم بصيغة الجمع
و دا رأيي
ماتقوليش كلكم شياطين مفيش حد يستاهل أنه يتقال عليه كده
بس في ناس حلوة يعني زي ما أنتي مابتتكلميش مع صحابك بطريقة المسيحيات و ما عندكيش نية وحشة
صدقيني في الحلو و في الوحش
أنا عندي المذكرات و بلاش أنا كنت شاهدة عيان على حادثة حصلت من النوعية
الفكرة في ناس مش صح و موجودة في كل حتة
مثلا ممكن لو حد شكك في دينك هتبعدي عنه صح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو ده ده تحذير مش عشان المسلمين كلهم وحشين لأ بس عشان لو ز01% من الناس كده هتوقع عدد كبير
ده رأيي الحر اللي أتمنى أنك تسمعيه برحابة
دا خوف على البنات من قلة قليلة تسمعي عن لقنبلة نووية انفجرت القنبلة النووية صغيرة لما تتفجر تأثيرها بيبقى تأثيرها كبير جدا بتدمر مدن
صح؟
مابنقولش لكل بنت خدي بالك أن كل بنت مسلم تبقى وحشة و دا مش قانون لكن بنقول خدي بالك لأنه ممكنننننننننننن
أنا أقولك الصراحة أنا معنديش غير صاحبة مسيحية واحدة مش بأكلمها كتير لأنه مش مع بعض دايما عندي صحاب مسلمات كتير جدا
عادي و مفيش و لا واحدة ضايقتنى بسبب حاجة كده
أكيد هأتجنبها............. دا رأيي ببساطة
لأن أنا قرأت الموضوع من فوق الوش متعمقتش و دا رأيي
أما بقى بالنسبة للناس اللي بيقولوا ديني ضعيف ...أنا عمر ما دينى كان ضعيف
تقدر تقولى ياللي بتقول أن ديني و صلاتي هشة أنا ليه ديني المسيحي صمد فى وجه اضطهادات 20 قرن
من غير ما يحمل سلاح و بيقبل أتباعه الموت بكل الفرح و يقولوا الموت هو ربح و أتباعه الأن يشكلون 33% من العالم
و شكرا أحترم و أقدر كل واحد شارك فى هذا الباب و أخص المسلمين بالشكر
 

le_bleu_azure

New member
إنضم
25 مارس 2007
المشاركات
10
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

عفوا لأن كلامى غير مرتب فى بعض الأحيان بس قصدت لو حد ضايقنى في دينى هأتجنبه
 

snow_white7

مفصول لمخالفة قوانين المنتدى
إنضم
2 فبراير 2007
المشاركات
937
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: الي كل فتاة قبطية: إحذري صديقتك المسلمة

سنو وايت أنا على فكرة مع كل احترامي لرأيك الخاص أنا ما بحبش أنه حد يتكلم بصيغة الجمع
و دا رأيي
ماتقوليش كلكم شياطين مفيش حد يستاهل أنه يتقال عليه كده
بس في ناس حلوة يعني زي ما أنتي مابتتكلميش مع صحابك بطريقة المسيحيات و ما عندكيش نية وحشة
صدقيني في الحلو و في الوحش
أنا عندي المذكرات و بلاش أنا كنت شاهدة عيان على حادثة حصلت من النوعية
الفكرة في ناس مش صح و موجودة في كل حتة
مثلا ممكن لو حد شكك في دينك هتبعدي عنه صح؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هو ده ده تحذير مش عشان المسلمين كلهم وحشين لأ بس عشان لو ز01% من الناس كده هتوقع عدد كبير
ده رأيي الحر اللي أتمنى أنك تسمعيه برحابة
دا خوف على البنات من قلة قليلة تسمعي عن لقنبلة نووية انفجرت القنبلة النووية صغيرة لما تتفجر تأثيرها بيبقى تأثيرها كبير جدا بتدمر مدن
صح؟
مابنقولش لكل بنت خدي بالك أن كل بنت مسلم تبقى وحشة و دا مش قانون لكن بنقول خدي بالك لأنه ممكنننننننننننن
أنا أقولك الصراحة أنا معنديش غير صاحبة مسيحية واحدة مش بأكلمها كتير لأنه مش مع بعض دايما عندي صحاب مسلمات كتير جدا
عادي و مفيش و لا واحدة ضايقتنى بسبب حاجة كده
أكيد هأتجنبها............. دا رأيي ببساطة
لأن أنا قرأت الموضوع من فوق الوش متعمقتش و دا رأيي
أما بقى بالنسبة للناس اللي بيقولوا ديني ضعيف ...أنا عمر ما دينى كان ضعيف
تقدر تقولى ياللي بتقول أن ديني و صلاتي هشة أنا ليه ديني المسيحي صمد فى وجه اضطهادات 20 قرن
من غير ما يحمل سلاح و بيقبل أتباعه الموت بكل الفرح و يقولوا الموت هو ربح و أتباعه الأن يشكلون 33% من العالم
و شكرا أحترم و أقدر كل واحد شارك فى هذا الباب و أخص المسلمين بالشكر

le_bleu_azure

انا ماقولتش عليكم شياطين وما اقدرش لان كلنا لنا اصدقاء مسيحيين و طبعا انا معاك ان زى

مافى ناس وحشين فيه بالمقابل ناس

كويسين واكتر بكتير من الناس الوحشه.وفى كل دين مش بس الاسلام او المسيحيه لاء

كمان ياريت تقراى الموضوع من اوله وشوفى كاتب الموضوع وصف بنات المسلمين ازاى ؟؟؟؟

دا كان ردى عليه هو وعلى اللى بيفكر زيه ...والصراحه انا سعيده بردك لانك تقولين ان لك

صديقات مسلمات...عمركم مابتتكلموا فى الدين وده فعلا الواقع.لكن كاتب الموضوع له راى اخر.

ده بيحذر من جميع المسلميين وبيصفهم كانهم الشياطين.وياريت تقرى الموضوع وانا مستنيه

ردك تانى..

لكن مع قولك ان الدين صمد 20 قرنا من الزمان....اختى الكريمه ده مش مقياس ...فهناك من

يؤمن ببوذا ويعبد البقر والنار...........الخ.

وانا قلتها فى ردى السابق لكم دينكم ولى دينى بس يظهر ان ردى وكلامى مش عاجبهم

فبيحذفوه....

وشكرا على اسلوبك الراقى فى الحوار.
 
أعلى