اليك انت

قيروانى

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2006
المشاركات
65
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
انا جربت وفشلت
مفيش فايده من النحاح فى الموضوع ده
كلمات دايما يخاطبنى بها لسانى ولسان الغير
الخطيه غلبانى غلبانى ومفيش ليا منها مهرب ..
اطلق يارب شعب ليعيد فى البريه
فين الروح القدس اللى جواك اللى يديك النصره ورفعه الراس
مالك فيه ايه جرالك ؟؟
وان بقيت فى العنقود حبه فما تزال فيه بركه
رائحه المسيح اللى فيك لازم تعود انفك عليها
وانا فى عز الخطيه بقول يامن مت لاجلى اقمنى
وانا فى عز الموت بقول يا من مت لاجلى انقذنى
اوعاك واليأس اوعى تسيب نفسك مهما كانت ظروفك قوم اقف دلوقتى وقول له انا مستنيك يا رب
ثقتى فى نفسى صفر لكن فيك يايسوع ملهاش حدود
جربت كتير وفشلت عشان بتجرب.. خلى المسيح هو اللى يجرب ويقوم بالعمل
اسكت ساكت اطلب بصمت وانتظر هو يعمل فيك قول له انا مليش دور
قله انا مليش دور جربت وفشلت اطلقه جواك خليه يشتغل خليه يقيمك ويقمنى
انا كمان حيلى اتهد وجربت ومفيش فايده دايما بفشل لكن روح الفشل مش هتسكن فيا لان الهى ادانى روح النجاح غير عنوانك واكتب "انسان عايش بيسوع" وشوف اللى هيحصل
اطلق يارب شعبك ليعيد فى البريه خر 5:1
قوم الان اترك العمل ليه كله وارمى الحمل عليه قله فين ايام الخير مين يعوضنى عن سنين القحط اللى اكل فيها الجراد كل الاخضر واليابس ؟ انا تعبت مليش دور كل اوراقى خلصت وكل حيلى خلصت وجربت كل الطرق ومفيش فايده .. اصل طرقى قصيره ونهايتها بتبدأ قبل بدايتها !! اما طرقك فابعد عن الفحص والاستقصاء ..
خلاص انا بعلن ليكى استسلامى الكامل الى بكل وعى وبكل اراده بسلملك حياتى تعمل فيها وتقودها وتكون انت ابوها ومليكها امين ....
ربى لست اعلم ما تحمله لى الايام ولكن سيدى الحبيب يكفينى شيئا واحد ثقتى انك معى تعتنى بي وتحارب عنى
 

†gomana†

†ارحم ضعفى يا إلهـــى†
عضو مبارك
إنضم
10 ديسمبر 2005
المشاركات
4,231
مستوى التفاعل
31
النقاط
0
الإقامة
فى حضن بابا يسوع
جميلة اوى كلماتك دى اخى الزيز
ربنا يباركك

ممكن بعد اذنك تكتب انه بقلمك
 

قيروانى

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2006
المشاركات
65
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
العين وقعت منك يا جومانه العزيزه ..... معلش
مقدرش اكتب انها بقلمى بعد اذنك اكتب بصوابعى على الكيب ورد هههههههههه
بصى لما بنقل من حاجه او بقتبص من حاجه بقول انه منقول غير كده كله مش بكتب لانه بيعبر عن اللى جوايا
 

†gomana†

†ارحم ضعفى يا إلهـــى†
عضو مبارك
إنضم
10 ديسمبر 2005
المشاركات
4,231
مستوى التفاعل
31
النقاط
0
الإقامة
فى حضن بابا يسوع
اوك سورى على العين اللى وقعت دى ههههههههه

بس ده كتاباتك وكلها رائعة جدا واكيد حاسة انها نابعة من جواك
بس الاحسن انك تكتب بقلم: اخوكم قيراونى
 

قيروانى

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2006
المشاركات
65
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
منا قلتلك القلم مش هو اللى بيكتب ................. الروح بتتكلم يا جومانه
القديش غريغوريس النزيانزى قال ايه ::
"لست ثرثارا حتى اتكلم حينما يريدنى الروح ان اصمت ولن اصمت مدام الروح يحثنى على الكلام"
معلش مش هو ده النص الحرفى لقوله لكن على ما اتذكر
ابونا كيرلس دير البراموس هو اللى علمنى مذكرش اسمى فى اى كتابه هو دلوقتى الانبا مكاريوس ربنا يبارك خدمته ......... على العموم انا بكتب ليا وللى يقرا وانا مازلت صغير بين اخواتى ....صلى لاجلى كثيرا
 

blackguitar

غريبا عشت فالدنيا
عضو مبارك
إنضم
30 ديسمبر 2005
المشاركات
3,082
مستوى التفاعل
38
النقاط
0
تأمل قوى جدا يا قيروانى ....... فعلا احنا محتاجين نعتمد عليه فك حاجه وهو اللى هيخلصنا ....مش احنا اللى هنخلص نفسنا
خلاصنا لانفسنا خلاص مؤقت ....وخلاص الرب لنا خلاص ابدى
 

قيروانى

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2006
المشاركات
65
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
شكرا يا بلاك جيتار على مديحك .......... صاحب كل مجد يسوع المسيح نسبحه كل حين امين
 

قيروانى

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
3 يونيو 2006
المشاركات
65
مستوى التفاعل
4
النقاط
0
رد على: اليك انت

تسلم ايدك بجد يا قيروانى


بلاش تسلم ايدك لحسن اقطعها

خليها سلمت يداك
او
تسلم من كل ردى
او
الله لا يسلمك
طبعا ليد اعدائك

شكرا لمحبتك
 

ميرنا

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
15 أكتوبر 2005
المشاركات
22,034
مستوى التفاعل
564
النقاط
0
الإقامة
عند اقدامك اجثوا
رد على: اليك انت

بلاش تسلم ايدك لحسن اقطعها

خليها سلمت يداك
او
تسلم من كل ردى
او
الله لا يسلمك
طبعا ليد اعدائك

شكرا لمحبتك
كل ده علشان كتبت كلمة يلهوى :ranting:
 
أعلى