المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

smsmwrofa

New member
إنضم
11 يناير 2008
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

الفكرة ان لو كل واحد حس ان زوجته او زوجها ده هايكون للابد ..ده هايخلى اى حد يفكر100 ميت مرة قبل ما يزعل الطرف الاخر ويحاول باقصى الطرق انه يحبه ويحميه والحياة يكون ليها شكل اجمل بكتير
 

ارمين اكوب داود

New member
عضو
إنضم
8 ديسمبر 2006
المشاركات
194
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

موضوع و حلو و روعة

وكلش زين
 

Meriamty

يســ بنت ـــوع
عضو مبارك
إنضم
3 يناير 2008
المشاركات
8,495
مستوى التفاعل
38
النقاط
0
الإقامة
يســ حضن ـــوع
رد على: المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

موضوع رااائع جدااا

الرب يبارك حياتك

 

amad_almalk

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
23 ديسمبر 2007
المشاركات
2,886
مستوى التفاعل
17
النقاط
0
الإقامة
alex
رد على: المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

موضوع جميل جدا ربنا يعوض تعب محبتك
 

أشرف رزين

New member
إنضم
13 أبريل 2008
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

فعلا موضوع جميل بس هو مش موضوع اكثر ماهودستور بتمش عليه الكنيسه كلها لأن الزواج معناه اجيال بتحمل اسم المسيح ولو الزواج كان قائم وناجح يعنى جميع الأجيال التى ستنتج من هزا الزواج ستكون ناجحة وفى النهاية مفيش بيت فية مشاكل ويكون فية المسيح
 

مارو جوجو

New member
إنضم
21 أبريل 2008
المشاركات
35
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: المسيح والكنيسه= الرجل والمرأه

الموضوع بجد اكتر من رائع
 

العيون الجريئة

New member
عضو
إنضم
18 يوليو 2008
المشاركات
95
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
مشكورة ديانا ولكــــــــــــــــــن

تقولى ان اعظم شئ ان يستمر الزواج بين المسيحى وزوجتة طوال الحياة


ما الميزة فى ذلك؟؟؟

الا احيانا ينتهى الحب ويموت
سأعطى مثال بسيط عن العلاقة بين الرجل وزوجتة
مثلا
تزووج مسيحى بأختة المسيحية
واكتشفوا فى العلاقة الجنسية بينهم انا احدهم لا يستطيع تحمل الاخر اى حياة سيعيشونها هذة

ولماذا يكون الطلاق عيب فأحيانا ميزة وأحيانا عيب

فمن الافضل ان تمسك الحبل من الطرفين
ففى الاسلام يمكن ان تعيش مع زوجتك طوال الحياة ويمكن ان تتطلقها

فما اعظم ان يكون الامر فى يدك
لا ان تكون مجبر على العيش مع زوجة

ولذلك نسمع عن كثير من المسيحين يخونون زوجاتهم لسوء العلاقة بينهم


[LIST=1]
[*][url]http://tbn0.google.com/images?q=tbn:bZ8hVs3dBF6ESM:www.sfondideldesktop.com[/url]
[/LIST]
 

ana_more

New member
عضو
إنضم
5 يونيو 2008
المشاركات
151
مستوى التفاعل
3
النقاط
0
موضوع راااااااااااااااائع بجد وفعلا لو احب كل زوج زوجتة وكل زوجة زوجها مثل ما احب المسيح الكنيسة مفيش عاصفة تقدر تهزالحب دا لان اللى ربنا بيجمعوا مش بيفرقوا بشر
 

viviane tarek

New member
عضو
إنضم
20 يوليو 2008
المشاركات
442
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
القاهرة
موضوعك يا ديانا جامد جامد موت

حححححححححللللللللللللووووووووووووووووووووووو

مش لقية كلمات تعبر عن اعجابى بالموضوع

مشهقدر اقول ربنا يبارك حياتك ويوفقق
 

bassem145

New member
إنضم
6 نوفمبر 2008
المشاركات
14
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الموضوع مش محتاج اقبال جماهيري لااااازم يتثبت ياديانا بجد
دة من اساسيات القسم دة بجد

عايزين مناقشة قوية خاصة عن ما هو راى الكنيسة الارثوزكسية فى حالات الطلاق التى تحدث كثيرا فى هذه الايام
 

bassem145

New member
إنضم
6 نوفمبر 2008
المشاركات
14
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
شكرا لاهتمامك والرب يعوض تعب محبتك
 

mooony

New member
إنضم
11 ديسمبر 2008
المشاركات
34
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
الإقامة
فى حضن الباباكيرلس
ميرسى جدا على موضوعك
ربنا يباركك ويفرح قلبك

طول ما الانسان قريب من ربنا اكيد هيرتاح وهيتغلب على كل المشاكل
 
أعلى