مين بيحب القراميط
اولا نجيب القراميط ونضفها كويس اوى ونقطعا قطع
بعد كده نملحها كويس ونسبها شويه مش كتيييييييييييييييييير وبعدين نغسلها كويس
بعد كده نعمل التوم طبعا هندق التوم مع ملح وفلفل وكمون ركزوا
انتم غسلتوا القراميط ولا لسه
طبعا بعد غسلها بنتبلها بالتوم
اللى يحب القراميط مقليه بعد التتبيل نحطها فى الدقيق وبعدها نقليها
اللى يحبها فى الدمعه يركز معايا
بنبشر بصله وبعدها بنشوحها فى الزيت لما تحمر نحط عليها الطماطم وطبعا نكون ضربينها فى الخلاط
لما الطماطم تتسبك نحط فيها القراميط بس استنوووووووووووووووووا
لو هتعملوا القراميط فى الدمعه متكنش مقليه حطوها نيه
عشان تكون خفيفه
ويارب تعجبكم وبالف هنا وشفا
:t9: