أيها الشباب تعلم كيف تقول لا.....

نيفين ثروت

حزب الغلاسه
عضو مبارك
إنضم
14 سبتمبر 2007
المشاركات
1,799
مستوى التفاعل
9
النقاط
0
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

فعلا يا كاندى عندك لازم
المهم نعرف امتى نقول لا
و فى اى وقت مناسب
ربنا يباركك
 

lidia

New member
إنضم
25 فبراير 2008
المشاركات
19
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

ولكن ثق انك عندما تقول هذة الكلمة امام اشياء غير صحيحة هي اقوي بكثير من انك تقول نعم بكل سموضوع جميل ومهم جداا ربنا يعطينا الحكمة ونقول لا فى الوقت المناسب
اشكرك جداااااااااااا
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

فعلا يا كاندى عندك لازم
المهم نعرف امتى نقول لا
و فى اى وقت مناسب
ربنا يباركك

ميرسى ليكى يا نيفين

ربنا يبارك حياتك​
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

ولكن ثق انك عندما تقول هذة الكلمة امام اشياء غير صحيحة هي اقوي بكثير من انك تقول نعم بكل سموضوع جميل ومهم جداا ربنا يعطينا الحكمة ونقول لا فى الوقت المناسب
اشكرك جداااااااااااا

شكراااااااااااااااا على التعليق

وربنا يباركك​
 

فيفيان فايز

New member
عضو
إنضم
17 فبراير 2008
المشاركات
105
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

الله لالالالالالا يحرمنا منك
ربنا يعوضك
 

عبادة

New member
إنضم
12 مارس 2008
المشاركات
1
مستوى التفاعل
0
النقاط
0
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

اشكرك علئ هاذا الكليمات الجميله


واتمنئ هاذا الكليمه تقال لي الشي الغلط


شكرا عبادة
 

candy shop

مشرفة منتدى الاسرة
مشرف سابق
إنضم
29 يناير 2007
المشاركات
50,816
مستوى التفاعل
2,027
النقاط
113
رد على: تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟

اشكرك علئ هاذا الكليمات الجميله


واتمنئ هاذا الكليمه تقال لي الشي الغلط


شكرا عبادة

شكراااااااااااااااا لمشاركتك​
 

K A T Y

اسندني يا ابويا
مشرف سابق
إنضم
22 أغسطس 2006
المشاركات
3,445
مستوى التفاعل
19
النقاط
0
الإقامة
جوة قلب يسوع
تعلم كيف تقول لأ !!!

تعلم ... كيف تقول لا؟؟؟
رغم انها كلمة صغيرة في لفظها وكتابتها ولكن...
هي كبيرة في معناها...
من السهل ان تقول نعم حتي اذا كان الأمر يروق لك او لا يروق...
ولكن الأصعب ان تقول لا فهذا يعني انك...انك ترفض شيئا بكل ارادتك خوفآمن اشياء مسيطرة...
قد يتفهم بعض الناس انك اذا قلت لا هذا دليل علي انك ضعيف غير قادر...
اعلم ان هذا ما يدور في ذهنك الأن...
ولكن ثق انك عندما تقول هذة الكلمة امام اشياء غير صحيحة هي اقوي بكثير من انك تقول نعم بكل سهولة.
.أحيانا نحتاج الي ان نقول لا للضغوط والمطالب الفرعية التي قد تتسبب في سرقة اشياء كثيرة منا مثل الوقت الحياة زكثير من الأشياء.
اذن تعلم كيف تقول لا...
لأن اذا استهنا فقد تعجز عن مواحاتها في الحياة .
كن صادقآمع نفسك و قيمك و اهدافك لا تجامل احد علي حسب اهدافك .
ولكن اعلم ...
يجب ان تكون قادر ان تتحمل المسئولية ونتائج عملك هذا.
وثق انك ستجد فوائد كثيرة ...
والأن خذ قرار وقل ((لا)) لكل شي قد يعوق حياتك او يعطلك عن اهدافك

وتذكر أنه لولا أن يوسف الصديق قال لا بكل قوة

وبدون تفكير ولو للحظة واحدة

ما كان أصبح رئيس وزراء مصر

قول لا لأى شئ لا يعجبك

كن قوياً مهما كانت النتيجة

قول لا للشر لا للشيطان

لأ يعنى لأ

منقوووووووووووول
 

فونتالولو

عضو مبارك
عضو مبارك
إنضم
1 يناير 2008
المشاركات
718
مستوى التفاعل
6
النقاط
0
الإقامة
منقوش علي كفيه
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

سلام الرب يسوع
تعيش ايدك يا كاتي الموضوع حلو اوي
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا والف لالالالالالالالالالالالالالالا
 

وليم تل

زعيم ح الغلاسة
عضو مبارك
إنضم
6 ديسمبر 2007
المشاركات
9,035
مستوى التفاعل
75
النقاط
0
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

شكرا كاتى
على الموضوع الجميل
مودتى
 

twety

تحت صليبك
مشرف سابق
إنضم
5 سبتمبر 2006
المشاركات
17,839
مستوى التفاعل
243
النقاط
0
الإقامة
في حدقة عينك
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

يجب ان تكون قادر ان تتحمل المسئولية ونتائج عملك هذا.
وثق انك ستجد فوائد كثيرة ...
والأن خذ قرار وقل ((لا)) لكل شي قد يعوق حياتك او يعطلك عن اهدافك
موضوع جميل جدااااااااااااااا يااكاتى
سلم ايدك ياقمر
فعلا لأ يعنى لأ
ربنا يبارك حياتك ياقمرى :)
 

mero_engel

بنت المسيح
مشرف سابق
إنضم
18 سبتمبر 2007
المشاركات
13,193
مستوى التفاعل
262
النقاط
0
الإقامة
في حضن يسوع
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

اشكرك يا كاتي
موضوع جميل
ربنا يباركك
 

Dona Nabil

خادمة الرب
مشرف سابق
إنضم
31 مايو 2007
المشاركات
57,233
مستوى التفاعل
4,256
النقاط
0
الإقامة
فى قلب يسوع
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

ميرررررررسى يا كاتى على الموضوع الجامد وربنا يباركك يا حبيبتى .
 

K A T Y

اسندني يا ابويا
مشرف سابق
إنضم
22 أغسطس 2006
المشاركات
3,445
مستوى التفاعل
19
النقاط
0
الإقامة
جوة قلب يسوع
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

سلام الرب يسوع
تعيش ايدك يا كاتي الموضوع حلو اوي
لالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالالا والف لالالالالالالالالالالالالالالا

ميرسي يا حبيبي لمرورك الجميل

ربنا يبارك حياتك
 

K A T Y

اسندني يا ابويا
مشرف سابق
إنضم
22 أغسطس 2006
المشاركات
3,445
مستوى التفاعل
19
النقاط
0
الإقامة
جوة قلب يسوع
رد على: تعلم كيف تقول لأ !!!

موضوع جميل جدااااااااااااااا يااكاتى
سلم ايدك ياقمر
فعلا لأ يعنى لأ
ربنا يبارك حياتك ياقمرى :)

ميرسي يا حبيبة قلبي لمرورك الجميل ده

ربنا يبارك حياتك يا قمر
 
أعلى