عندما تسقط المرأة من نظر الرجل؟

rania79

يســ ع ـــــــو
عضو مبارك
إنضم
11 أكتوبر 2011
المشاركات
7,924
مستوى التفاعل
439
النقاط
0
هناك اسباب عديده


تجعل المراة تسقط من عين الرجل




اٍما بسبب ...........

عدم اهتمامها به....

فقد تسقط المرأة من نظر الرجل عندما تتوقف عن الأهتمام به .
فالرجل مثل الطفل يريد الأهتمام طول الوقت ....!


او

اذا لم تهتم بحبه ولم تقدر مشاعره.


او

عندما تتركه في المه وحزنه ووقت شدته

او

عندما تذهب لتدواى الم وحزن وشدتة رجل أخر غيره

او

اذا احس ان حبها له مجرد استغلال له او تلاعب بمشاعره.

او

اذا خانته مع اخر ....

او

اذا ما افتقد الرجل الإحساس بالحنان والثقه معها

او

اذا تجاهلته وتعالت عليه وتكبرت عليه

أو

إذا اهانته وتعمدت إهانته أكثر من مره

أو

إذا كانت إمرأة ليس لها امان ولا عهد ولا تحافظ عليه

أو

لأسباب كثيره جدا مثل الغدر وعدم تحمل المسؤليه

 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
و اعتقد هى نفس الاسباب التى تسقط الرجل من نظر المرأ!!
لإنعدام المحبه.... لإن لو فى محبه حقيقيه هنسامح بعض..مش هنشنق بعض و نقف لبعض بالسيوف على اى غلطه... كل واحد هيقدر تعب الاخر مش هيقلل من الاشياء إلى يقوم او تقوم بها...لو ربط الشخصين بعضهم بالرب هيقويهم و يساعدهم لكن إحنا للأسف لا نفعل هذا..
لا انكر إن الرجل مثل الطفل يريد الإهتمام طول الوقت...بس هى كمان إنسانه لها مشاعر تحتاج أقل شىء لكلمه تقدير بحب....لكن فى هذا الزمن حتى الكلمه اصبحت ثقيله على معظم الرجال ان تقال..... و لا انكر إنها اصبحت بردو ثقيله على معظم السيدات...
الرب يساعدنا جميعا....
 

ميرنا

مشرف سابق
مشرف سابق
إنضم
15 أكتوبر 2005
المشاركات
22,034
مستوى التفاعل
564
النقاط
0
الإقامة
عند اقدامك اجثوا
فقد تسقط المرأة من نظر الرجل عندما تتوقف عن الأهتمام به .
فالرجل مثل الطفل يريد الأهتمام طول الوقت ....!


كنت بعانى منها اوى النقطة دى مجرد انى انام عدم اهتمام ولا مبلاة منى ليه
 

rana1981

I need you Lord
عضو مبارك
إنضم
17 نوفمبر 2007
المشاركات
14,728
مستوى التفاعل
310
النقاط
0
موضوع جميل شكرااا
 

rania79

يســ ع ـــــــو
عضو مبارك
إنضم
11 أكتوبر 2011
المشاركات
7,924
مستوى التفاعل
439
النقاط
0
معاكم حق
نورتو التويبك
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
طب .... وما بعد السقوط


من رأي ,,,, ممكن تخش الملحق .... وهتنجح باذن الله :)
جميل جدا كلامك و لكن للأسف توجد بعض الاخطاء لا يتقبل الرجل لملحق فيها و لا وجود لفكره الملحق فى قاموسه لها....
و اشكر الرب إن فى ملحق عند الرب... يعنى باب الرب مفتوح مهما كان السقوط..الرب يخلق قلب جديد طاهر و نظيف و جميل يخليك يا اخى توين تعيش داخل حدود الواقع و تقدر عليه و تقف قصاده و تتحداه بقوه ربك.
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
كنت بعانى منها اوى النقطة دى مجرد انى انام عدم اهتمام ولا مبلاة منى ليه
الموضوع مش نوم بس ...ده لو اشعلتى صوابعك العشره شموع مش راح يكفى....الرب هو المعين...
 

Twin

عودة
مشرف سابق
إنضم
15 أغسطس 2006
المشاركات
11,131
مستوى التفاعل
984
النقاط
113
الإقامة
هنــــــــــــــــــــــــــاك .. حيث لا يراني أحد
يخليك يا اخى توين تعيش داخل حدود الواقع و تقدر عليه و تقف قصاده و تتحداه بقوه ربك.

صدق او لا تصدق
الحياة خارج حدود الواقع ..... أسمي بكل المعاني عن الواقع ذاته :)
 

أنجيلا

New member
إنضم
19 فبراير 2011
المشاركات
5,028
مستوى التفاعل
551
النقاط
0
الإقامة
الشرقستان
عدم اهتمامها به....

فقد تسقط المرأة من نظر الرجل عندما تتوقف عن الأهتمام به .
فالرجل مثل الطفل يريد الأهتمام طول الوقت ....!
هههههههههههههههههههههههههه
ده بتفق معاكي فيها
ههههههههههههههههههه
ميرسي للموضوع بس ده كمان نفس الاسباب اللي بتخلي الراجل يسقط من نضر المراة :)
 

حبو اعدائكم

حبو...
عضو مبارك
إنضم
9 أكتوبر 2011
المشاركات
14,191
مستوى التفاعل
4,787
النقاط
113
الإقامة
مصر
صدق او لا تصدق

الحياة خارج حدود الواقع ..... أسمي بكل المعاني عن الواقع ذاته :)
انا اصدق.... اخى العزيز و دعواتى لك بالفعل بدئت من كام يوم.... و ادعو الكل ان يعيشو حياه خارج حدود الواقع..فلو تمكنت من هذا تكون إرتفعت عن الارضيات.. و دخلت الواقع الروحى واقع الرب بالنظره ال لامحدوديه الروحيه مش النظره المحدوديه الارضيه... يا ريت تكون فى خارج حدود الواقع الارضى و داخل حدود الواقع الروحى.... اتمنى ان لا تكون فى واقع اخر.. و حتى إن كنت فيه و اعتقد هذا ههههههه..هناك يد ممدوده تدعوك....إججججججمممدددد لسااااا إلى جى اشششدد...و لاذم تكون مستعد و جامد حتى لا يقضى عليك... كلنا بالمحبه و الإمان هنقوى بعضنا و نتحد و الرب سائر امامنا...الرب معك و يقويك و يشددك..دعواتى لك.
 

سندريلا 2011

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
9 أغسطس 2011
المشاركات
529
مستوى التفاعل
37
النقاط
0
و اعتقد هى نفس الاسباب التى تسقط الرجل من نظر المرأ!!
لإنعدام المحبه.... لإن لو فى محبه حقيقيه هنسامح بعض..مش هنشنق بعض و نقف لبعض بالسيوف على اى غلطه... كل واحد هيقدر تعب الاخر مش هيقلل من الاشياء إلى يقوم او تقوم بها...لو ربط الشخصين بعضهم بالرب هيقويهم و يساعدهم لكن إحنا للأسف لا نفعل هذا..
لا انكر إن الرجل مثل الطفل يريد الإهتمام طول الوقت...بس هى كمان إنسانه لها مشاعر تحتاج أقل شىء لكلمه تقدير بحب....لكن فى هذا الزمن حتى الكلمه اصبحت ثقيله على معظم الرجال ان تقال..... و لا انكر إنها اصبحت بردو ثقيله على معظم السيدات...
الرب يساعدنا جميعا....
عندك حق الكلام موجه للاثنين الرجل والمراه
 

Critic

خًيْمتى ضعيفة !
إنضم
5 سبتمبر 2009
المشاركات
13,974
مستوى التفاعل
1,344
النقاط
0
الإقامة
فى البيداء وحدى
اى فعل يعكس رسالة قلة تقديره او عدم الثقة فيه والحاجة اليه سيسبب نفور من جهة الرجل
 

rania79

يســ ع ـــــــو
عضو مبارك
إنضم
11 أكتوبر 2011
المشاركات
7,924
مستوى التفاعل
439
النقاط
0
معاكم حق
نورتو التويبك
 

rania79

يســ ع ـــــــو
عضو مبارك
إنضم
11 أكتوبر 2011
المشاركات
7,924
مستوى التفاعل
439
النقاط
0
ميرسى ليكى نورتى
 

prayer heartily

عضو نشيط
عضو نشيط
إنضم
7 سبتمبر 2011
المشاركات
500
مستوى التفاعل
22
النقاط
0
الإقامة
عند قدمي الرب
موضوع مهم فعلا
والمحبه هي اساس كل شيء لنجاح العلاقات بين طرفي المجتمع
لو فيه محبه هيبقي فيه احترام وتقدير واعتناء وتحمل ومسامحه وكل شيء ومش توصل ابدا الامور ان الناس يسقطوا من نظر بعض مهي وصيه الهنا
 

rania79

يســ ع ـــــــو
عضو مبارك
إنضم
11 أكتوبر 2011
المشاركات
7,924
مستوى التفاعل
439
النقاط
0
موضوع مهم فعلا
والمحبه هي اساس كل شيء لنجاح العلاقات بين طرفي المجتمع
لو فيه محبه هيبقي فيه احترام وتقدير واعتناء وتحمل ومسامحه وكل شيء ومش توصل ابدا الامور ان الناس يسقطوا من نظر بعض مهي وصيه الهنا
معاك حق فعلا
ميرسى لمروك
 
أعلى