الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
يوميات زوجة مفروسة
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="عبد يسوع المسيح, post: 3658211, member: 78084"] [COLOR="Black"][FONT="Times New Roman"][SIZE="5"]قريتها على الفيس وعجبتنى .. :) ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﺗﺄﻛﻠﻮﺍ ﺍﻳﻪ ﺑﻜﺮﺓ؟ ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﺃﻱ ﺣﺎﺟﺔ. ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻳﻌﻨﻲ ﺃﻳﻪ ﺃﻱ ﺣﺎﺟﺔ؟ ﺃﻧﺖ ﻣﺶ ﻋﺎﻳﺰ ﺣﺘﻰ ﺗﺴﺎﻋﺪﻧﻲ ﺑﺎﻗﺘﺮﺍﺡ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﺃﻋﻤﻠﻲ ﻟﻨﺎ ﺑﺎﻣﻴﺔ ﻭ ﺃﺭﺯ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻟﺴﺔ ﻭﺍﻛﻠﻴﻦ ﺑﺎﻣﻴﺔ ﻣﻦ 3 ﺃﻳﺎﻡ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﻃﻴﺐ ﺃﻳﻪ ﺭﺃﻳﻚ ﻓﻲ ﻓﺘﺔ ﻭ ﻛﻮﺍﺭﻉ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻛﻮﺍﺭﻉ ﺍﻳﻪ ﻓﻲ ﺍﻟﺤﺮّ ﺩﻩ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﺃﻋﻤﻠﻲ ﻳﺎ ﺳﺘﻲ ﻣﺤﺸﻲ ﻭﺭﻕ ﻋﻨﺐ ﻭ ﻟﺤﻤﺔ ﻣﺤﻤﺮﺓ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻫﻮ ﺃﻧﺎ ﻟﺴﺔ ﺡ ﺃﻧﺰﻝ ﺃﺷﺘﺮﻱ ﻭﺭﻕ ﻋﻨﺐ ﻭ ﺃﻏﺴﻠﻪ ﻭ ﺃﻗﻄﻌﻪ ﻭ ﺃﻋﻤﻞ ﺍﻟﺨﻠﻄﺔ ﻭ ﺃﺣﺸﻲ , ﻭ ﺃﺣﻤَّﺮ ؟ ﺍﻟﺮﺣﻤﺔ ﺷﻮﻳﺔ ﺣﺮﺍﻡ ﻋﻠﻴﻚ ﺃﻧﺎ ﺑﻨﻲ ﺁﺩﻣﻪ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﻃﻴﺐ ﺷﻮﻓﻲ ﺃﻱ ﺣﺎﺟﺔ ﺳﻬﻠﺔ ﻭ ﻣﻮﺟﻮﺩﺓ ﻋﻨﺪﻙ ﻭ ﺃﻋﻤﻠﻴﻬﺎ ﻭ ﺧﻼﺹ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻳﻌﻨﻲ ﻣﺎﻓﻴﺶ ﻣﺮﺓ ﻋﺎﻳﺰ ﺗﺮﻳﺤﻨﻲ ﻭ ﺗﺠﺎﻭﺑﻨﻲ , ﺩﺍﻳﻤﺎً ﺍﻳﺪﻙ ﻓﻲ ﺍﻟﻤﻴﺔ ﺍﻟﺒﺎﺭﺩﺓ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﻃﻴﺐ , ﻗﻮﻟﻲ ﺍﻗﺘﺮﺍﺣﺎﺕ ﻭ ﺃﻧﺎ ﺍﺧﺘﺎﺭ ﻣﻨﻬﺎ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﺍﻗﺘﺮﺍﺍﺍﺣﺎﺍﺍﺕ؟ ﻳﻌﻨﻲ ﺃﻧﺎ ﻣﺶ ﻋﺎﺭﻓﺔ ﺃﺧﺘﺎﺭ ﺻﻨﻒ ﻭﺍﺣﺪ , ﻭ ﺃﻧﺖ ﻋﺎﻳﺰﻧﻲ ﺍﻗﻮﻝ ﺍﻗﺘﺮﺍﺍﺍﺣﺎﺍﺕ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﺍﻳﻪ ﺭﺃﻳﻚ ﻧﺎﻛﻞ ﺃﻛﻠﺔ ﺧﻔﻴﻔﺔ , ﻣﺜﻼً ﻋﻠﺒﺔ ﺗﻮﻧﺔ ﻭ ﺟﺒﻨﺔ ﻭ ﺯﻳﺘﻮﻥ؟ ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﺑﻼﺵ ﻋﻚ , ﺃﻧﺎ ﺑﻔﻜﺮ ﺃﻋﻤﻞ ﻣﻜﺮﻭﻧﺔ ﻭ ﻛﺒﺪﺓ ﺑﺎﻧﻴﺔ ﻭ ﺷﻮﻳﺔ ﺑﻄﺎﻃﺲ ﺷﻴﺒﺴﻲ؟ ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﺑﺮﺍﻓﻮ ﻋﻠﻴﻜﻲ ﻭ ﻋﻠﻰ ﺃﻓﻜﺎﺭﻙ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻫﻮ ﺩﻩ ﺍﻟﻠﻲ ﺃﻧﺖ ﻓﺎﻟﺢ ﻓﻴﻪ . ﻭ ﻓﻲ ﺍﻟﻴﻮﻡ ﺍﻟﺘﺎﻟﻲ ﺍﺗﺼﺎﻝ ﺗﻠﻴﻔﻮﻧﻲ ﻣﻦ ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ ﻟﻠﺰﻭﺝ : ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﺃﻟﻮ , ﻫﺎﺕ ﻣﻌﺎﻙ ﺣﺎﺟﺔ ﺳﺎﻗﻌﺔ ﻭ ﺃﻧﺖ ﺟﺎﻱ , ﺑﺲ ﺗﻜﻮﻥ ﺻﻮﺩﺍ ﻋﺸﺎﻥ ﻃﻠﺒﺖ ﺳﻤﻚ ﻣﺸﻮﻱ ﻭ ﺃﺭﺯ ( ﺩﻟﻴﻔﺮﻱ ) . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﺃﻧﺘﻲ ﻣﺶ ﻗﻠﺘﻲ ﺡ ﻧﺎﻛﻞ ﻣﻜﺮﻭﻧﺔ ﻭ ﻛﺒﺪﺓ ﻭ ﺑﻄﺎﻃﺲ؟ ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻭ ﺍﻟﻠﻪ ﺃﻧﺎ ﻣﻦ ﺳﺎﻋﺔ ﻣﺎ ﺻﺤﻴﺖ ﻭ ﺃﻧﺎ ﺑﻐﺴﻞ ﻭ ﺍﺷﻄﻒ ﺍﻟﻮﻟﺪ ﻭ ﺃﺣﻤﻲ ﺍﻟﺒﻨﺖ ﻭ ﺍﻧﻀﻒ ﺍﻟﺰﺭﻳﺒﺔ ﺍﻟﻠﻲ ﻭﻻﺩﻙ ﻋﺎﻣﻠﻴﻨﻬﺎ , ﺡ ﺍﺟﻴﺐ ﻭﻗﺖ ﻣﻨﻴﻦ ﺃﻧﺰﻝ ﻭ ﺍﺷﺘﺮﻱ ﻭ ﺍﻃﺒﺦ ؟ ﺣﺮﺍﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ ﺑﻘﻰ ﺃﻧﺘﻢ ﻣﺎ ﺑﺘﺒﻄﻠﻮﺵ ﻃﻠﺒﺎﺕ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﻋﺎﻳﺰﺓ ﺍﻟﺤﺎﺟﺔ ﺍﻟﺴﺎﻗﻌﺔ ﺍﻳﻪ ؟ "ﺳﺒﺮﺍﻳﺖ" ﻭ ﻻ " ﺳﻔﻦ ﺃﺏ " ؟ ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﺃﻱ ﺣﺎﺟﺔ . ﺍﻟﺰﻭﺝ ﻳﺮﺟﻊ ﺍﻟﻰ ﺍﻟﺒﻴﺖ ﻭ ﻳﺠﻠﺲ ﺍﻟﻰ ﺍﻟﻤﺎﺋﺪﺓ ﻭ ﻳﻤﺪ ﻳﺪﻩ ﻟﻴﺨﺮﺝ ﻗﺎﺭﻭﺭﺓ "ﺳﺒﺮﺍﻳﺖ " ﻣﻦ ﺍﻟﻜﻴﺲ ﻭ ﻳﻀﻌﻬﺎ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﺎﺋﺪﺓ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﺍﻳﻪ ﺩﻩ ؟ ﻳﻌﻨﻲ ﻣﻜﻨﺘﺶ ﻗﺎﺩﺭ ﺗﺠﻴﺐ ﺳﻔﻦ ﺃﺏ ؟ ﺃﻧﺖ ﺩﺍﻳﻤﺎً ﺫﻭﻗﻚ ﻏﺮﻳﺐ ﻛﺪﻩ . ﺍﻟﺰﻭﺝ ﻳﻤﺪ ﻳﺪﻩ ﻟﻠﻜﻴﺲ ﻭ ﻳﺨﺮﺝ ﻗﺎﺭﻭﺭﺓ (ﺛﺎﻧﻴﺔ ) ﺳﻔﻦ ﺃﺏ ﻭ ﻳﻀﻌﻬﺎ ﻋﻠﻰ ﺍﻟﻤﺎﺋﺪﺓ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻃﺒﻌﺎً ﻣﻦ ﺃﻧﺖ ﻣﺶ ﺧﺎﺳﺲ ﻋﻠﻴﻚ ﺣﺎﺟﺔ ﺃﻗﻌﺪ ﺍﻧﺖ ﺑﻌﺰﻕ ﻓﻲ ﺍﻟﻔﻠﻮﺱ ﻭ ﺁﺧﺮ ﺍﻟﺸﻬﺮ ﺗﻘﻮﻝ ﻟﻲ ﺍﻟﻤﺮﺗﺐ ﺑﻴﺮﻭﺡ ﻓﻴﻦ , ﻋﺮﻓﺖ ﻳﺎ ﺑﻴﻪ ﺍﻟﻤﺮﺗﺐ ﺑﻴﺮﻭﺡ ﻓﻴﻦ؟ . ﺍﻟﺰﻭﺝ : ﻳﺄﻛﻞ ﻓﻲ ﺻﻤﺖ . ﺍﻟﺰﻭﺟﺔ : ﻫﺎ , ﻣﺎ ﻗﻮﻟﺘﻠﻴﺶ , ﺗﺎﻛﻠﻮ ﺍﻳﻪ ﺑﻜﺮﺓ ؟ :)[/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
يوميات زوجة مفروسة
أعلى