الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
ياجامد انت اه ياواد يا معدى, لازم كلة يدخل
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="candy shop, post: 460326, member: 8971"] [COLOR="Blue"][SIZE="5"][CENTER][SIZE="5"][CENTER] [COLOR="Red"]البنت الجامده او الاستايل يعنى ايه عند الشباب [/COLOR] انا بجد مش قادره افهم المصطلحات الغريبه دى هما مش كانوا بيقولو باين ان الجمال جمال الروح مش جمال الشكل وان البنت باخلاقها وصفاتها وشخصيتها . ...مش بشكلها ياناس الجمال دا مش مقياس نهائى..مهو ممكن واحده تكون فى غايه الجمال ولكن ف نفس الوقت شخصيتها مش حلوه واخلاقها مش تمام ودمها تقيل وعلى فكره الجمال دا احيانا بيكون نقمه مش نعمه على البنت وعلى الولد الى مرتبط بيها كمان لانه اكيد طبعا هيخاف عليها من الهوا وهيغير عليها جدا حتى من نفسه هتقلى مش شرط ودا بيرجع للبنت نفسها وانا بدام واثق فيها يبقى خلاص هبقى مطمن عليها و.... هقلك انت بتضحك على نفسك ولا علينا يعنى انت مهما اظهرت ليها كده فانت اكيد من جواك خايف عليها اكتر من نفسك وبتغير عليها من الهوا والطبيعى ان الغيره الذايده بتقتل الحب ودا بئا انا متاكده منه..لان مع الوقت هى هتحس انها مخنوقه ومحبوسه ف افكارك المريضه دى ...يعنى دا على اساس انك من اخوانا الى دماغهم متركبه شمال وفاكرين انهم بيتعاملو مع حاجه من ممتلاكتهم ملهاش حق الاعتراض ولا حتى المناقشه وطبعا انا مقدرش اعمم لان فى شباب كتير اوى دماغهم كبيره وبيفهمو ان دى انسانه ومن حقها انها تعيش براحتها زى ما انت عايز ولكن طبعا فى حدود الادب والاحترام [COLOR="YellowGreen"]________________________________________________________[/COLOR]وعلشان برده مبقاش ظلمت الشباب [COLOR="Magenta"]نتكلم مع البنات شويه [/COLOR] عايزاكى برده تحطيلى مفهوم للشاب الاستايل او الجامد او المعدى ..يعنى زى ما بسمع مع ان عمر الرجوله مكانت بالجمال او بالمظهر والى هتختار شريك حياتها على اساس الجمال بس ان شاء الله وبدون مقاطعه كده هتاخد فوق دماغها [/CENTER][/SIZE][/CENTER][/SIZE][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
ياجامد انت اه ياواد يا معدى, لازم كلة يدخل
أعلى