الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
ما الجديد
المشاركات الجديدة
آخر النشاطات
الأعضاء
الزوار الحاليين
مكتبة الترانيم
إسأل
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
ومازلنا مسيحيين ولسنا نصارى ، وهل المسلمون نصارى ؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Molka Molkan, post: 2897454, member: 79186"] [COLOR="Black"][FONT="Times New Roman"][SIZE="5"][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black] صراحة لا اعيب عليك هنا لانه مستوى معروف ، هناك فرق بين اسم المدينة ومن اين جاء اسم المدينة " الجذر للإسم " .. ولكن جميل ، ما الجديد ؟ [/COLOR][FONT=Times New Roman][SIZE=5]طبعا انت عرضت حاجات مالهاش دعوة بالموضوع أصلا وبعدها لقيت نفسك لسة واقف عند النقطة اللي بدات منها وماقدمتش جديد فقررت أن " تفتي " و " تخترع " وتقول هذه الجملة بلا دليل !! فتقول " بالتأكيد " ولا يوجد أصلا شك في حقيقة أن كلامك غير صحيح وأيضا تقول " بالتأكيد " بلا دليل فأنت سألت سؤالا وقلت " [/SIZE][SIZE=5][COLOR=Black] كيف دخل اسم مدينة الناصرة إلى اللغة العربية ؟![/COLOR] " وبعدها انت بنفسك أجبت بالمزاج وقلت الجملة المقتبسة !! فأي علم هذا !!؟ برضو كيف دخلت ؟ وتقول " تطابق الجذر العربي " !! هى الكلمة الأعجمية بقت لها جزء عربي ؟!! بل هى الكلمة دي أصلا تطابق اي شيء عربي ؟ تعالى كدة احطهم جنب بعض ،، " [/SIZE][SIZE=5][COLOR=Black][COLOR=Red]netser[/COLOR][/COLOR][/SIZE][SIZE=5] " ، " [/SIZE][SIZE=5][COLOR=Black][COLOR=Red]notserah[/COLOR][/COLOR][/SIZE][SIZE=5] " ، " [/SIZE][SIZE=5][COLOR=Black][COLOR=Red]Netzer [/COLOR][/COLOR][/SIZE][SIZE=5] " ، " [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/COLOR][FONT=Times New Roman][COLOR=Black][SIZE=5][COLOR=Red]ne·tser[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/FONT][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][FONT=Times New Roman][SIZE=5] فأين هذا الجذر العربي الذي يقول " نتسير " أو " نوتسيراه [/SIZE][SIZE=5]" أو " نيتزير " !! او احذف الياء من كلهم فيصيرون [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/COLOR][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][FONT=Times New Roman]" نتسِر " أو " نوتسِراه " أو " نِتزير "[/FONT][/FONT][/COLOR][/SIZE][SIZE=5][COLOR=Black] !!![/COLOR][/SIZE] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][FONT=Times New Roman][SIZE=5] لقد وضعت لنا ما كتبته المعاجم العربية ( والتي هى أصلا هنا بلا قيمة ) : نصرونة ، نصري ، نصران ، نصورية ، نصرة ، ...إلخ !، وهذا كله ليس جذر لان الكلمة ليست عربية أصلا ولكن لا مشكلة ، اين هنا التطابق المزعوم ؟ مع العلم ان هذا جذر الإسم العبري نفسه وليس اليوناني ! [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]شيء عجيب أن يستخدم احدكم " بحث " احد آخر ! ، وكأن هذا الـ " آخر " صحيح !! عجبي !![/SIZE][/FONT][/COLOR] [/B][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]بالطبع هذا هو التخريف ! ان تخترع أن أصل كلمة " نصارى " ( التي أصلا لا نعرف أصلها ) هو " نصرة " ومن بعدها تقوم بإرجاع الكلمة العربية إلى كلمة عبرية و أخرى آرامية !! من قال أصلا أن أصل ناصرة في هذه أو تلك هو " نصرة " المزعومة ؟ فمثلا :[/SIZE][/FONT][/COLOR] [/B][B][/B][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black] أريد المكان الذي إقتبست منه هذه الكلمة بهذه الحركات .. [/COLOR][/SIZE][/FONT] [/B][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] لماذا كتبت الحروف ن ص ر ة ، ولم تكتبه ن ص ر ت ؟:smil12: [/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] هذا هو مستوى المسلم حقيقةً ! أي كلمة هذه التي لا يوجد لها حرف الصاد ؟ امال الكلمة دي أية : [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][LEFT] [/LEFT] [CENTER][CENTER][B][SIZE=7][COLOR=Black][FONT=Times New Roman]Ναζωραι̃ο[COLOR=Red]ς[/COLOR][/FONT][/COLOR][/SIZE][/B][/CENTER] [/CENTER] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]بالطبع لان اللفظ اليوناني هو الذي يفضح كل الموضوع لانه هو الوحيد الوحي لأن العهد الجديد كتب باللغة اليونانية وأما العبرية فهى للعهد القديم ولم يأتي فيها أصلا كلمة " ناصرة " او " ناصرياً " والسريانية هى ترجمة ، فلذلك يأتي اللفظ اليوناني ليهشم كل الأكاذيب التي صنعتموها ..[/SIZE][/FONT][/COLOR] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]بعد كل هذه الإختراعات ، يدخل الى إختراعات جديدة ولكنها حصرية له فيدخل في :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [B] [/B][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] عرفنا قبل هذا ان تأثير الثقافة العربية طوال الأربعة عشر قرنا من الزمان المنصرم قد طغى فالبلاد التي كانت تتكلم السريانية والعبرية أو الآرامية أو القبطية .. إلخ ، لم يعد أي منهم يتكلمها الآن بل حلت محلهم اللغة العربية بثقافاتها ، وعرفنا انه يوجد من يخلط بينهم بفعل القراءة في كتب التراث الإسلامي والتغلغل فيها وا التاريخ أو أي ما كتب بالعربية طوال الأربعة عشر قرناً ،فصار المسيحي عندما يأتي ليقول " أنا مسيحي " ، تراه يقول مثلا ، " انا نصراني " ظنا منه أن هذه كتلك ، ، المهم ، ، أعتمد المعترض في هذا الجزء على الخبث وإستخدام عامل الثقافة ، كيف ؟ أصبح يأتي بمن أسماهم " مؤرخون " مسيحيون وأتى من كلامهم انهم يقولون لفظ " نصراني " و " نصرانية " بلا مشكلة ، فأراد أن يضرب عصفورين بحجر واحد ، فمن جهة يقول انهم مؤرخون ، لانهم طالما هم مؤرخين سيتكلمون عن العصور الأولى للمسيحيية الى الآن ، وفي نفس الوقت من الجهة الأخرى لأنهم تأثروا بالثقافة العربية فسيصيرون يستخدمون لفظ " نصراني " و " نصرانية "... إلخ في حديثهم ، وبالتالي [U][COLOR=Red]ظـن[/COLOR][/U] المعترض انه بهذا الأسلوب الملتوي وبهذه الطريقة الهشة ، [U][COLOR=Red]سيؤرخ اللفظ نفسه[/COLOR][/U] ، أي أنه بهذه الطريقة سيثبت أن اللفظ نفسه موجود منذ العصور الاولى للمسيحيية ( بالطبع أقصد اللفظ نصارى وليس ناصريين ، أي أتباع الناصري ) ، وهذا مدعاة للضحك ! ، فدعونا نعرض جزء يسير من الأدلة الحقيقية ثم [/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]نفند كلامه تماماً كما هى عادتنا .[/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5].. كانت شبهة الجزيرة العربية دائماً مكتظة بالعبادات الوثنية والهرطقات وكانت سرعة إنتشار الهرطقات بها والتعاليم الخاطئة كبيرة ، ولنأخذ بعض الأمثلة ،، يقول فيليب سكاف عن القديس إغريغوريوس النيصي ( تنيح 394 م ) : [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][LEFT] [LEFT] [LEFT] [LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=black]By the same Synod Gregory is chosen to visit and endeavour to [SIZE=6][COLOR=red]reform the Churches of Arabia and Babylon, which had fallen into a very corrupt and degraded state[/COLOR][/SIZE]. He gives a lamentable account of their condition, as being beyond all his powers of reformation. On this same journey he visits Jerusalem and its sacred scenes: it has been conjectured that the Apollinarian heresy drew him thither. Of the Church of Jerusalem he can give no better account than of those he had already visited. He expresses himself as greatly scandalized at the conduct of the Pilgrims who visited the Holy City on the plea of religion. Writing to three ladies, whom he had known at Jerusalem, he takes occasion, from what he had witnessed there, to speak of the uselessness of pilgrimages as any aids to reverence and faith, and denounces in the strongest terms the moral dangers to which all pilgrims, especially women, are exposed.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=black]Schaff, P. (1997). [I]The Nicene and Post-Nicene Fathers Second Series Vol. V[/I]. Gregory of Nyssa: Dogmatic Treatises, Etc. (6). Oak Harbor: Logos Research Systems. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][RIGHT][B] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]وجاء في كتاب تاريخ الكنيسة ليوسابيوس القيصري ( 339 م ) :[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/B][LEFT] [LEFT] [LEFT][LEFT] [LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]About the same time others [SIZE=6][COLOR=Red]arose in Arabia[/COLOR][/SIZE][SIZE=6][COLOR=Red], putting forward a doctrine foreign to the truth[/COLOR][/SIZE]. They said that during the present time the human soul dies and perishes with the body, but that at the time of the resurrection they will be renewed together. And at that time also a synod of considerable size assembled, and Origen, being again invited thither, spoke publicly on the question with such effect that the opinions of those who had formerly fallen were changed.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]Schaff, P. (2000). [I]The Post-Nicene Fathers[/I] (electronic ed.). electronic ed. (1). Garland, TX: Galaxie Software.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/B] [/LEFT] [/LEFT] [/LEFT] [/LEFT] [B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ويقول القديس جيروم ( تنيح 420 م ) :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT] [LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][SIZE=6][COLOR=Red]Beryllus, bishop of Bostra in Arabia, after he had ruled the church gloriously for a little while, finally lapsed into the heresy which denies that Christ existed before the incarnation[/COLOR][/SIZE]. Set right by Origen, he wrote various short works, especially letters, in which he thanks Origen. The letters of Origen to him, are also extant, and a dialogue between Origen and Beryllus as well, in which heresies are discussed. He was distinguished during the reign of Alexander, son of Mammaea, and Maximinus and Gordianus, who succeeded him in power. [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]Schaff, P. (2000). [I]The Post-Nicene Fathers[/I] (electronic ed.). electronic ed. (3). Garland, TX: Galaxie Software.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [/LEFT] [/RIGHT] [RIGHT] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]The Nazarenes appear at the close of the fourth century as a small and insignificant sect dwelling beyond the Jordan in Pella and the neighbouring places[URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1"]1[/URL]. Indications of their existence however occur in Justin two centuries and a half earlier; and both their locality and their name carry us back to the primitive ages of Jewish Christianity. Can we doubt that they were the remnant of the fugitive Church, which refused to return from their exile with the majority to the now Gentile city, some because they were too indolent or too satisfied to move, others because the abandonment of the law seemed too heavy a price to pay for Roman forbearance?[/SIZE][/FONT][/COLOR] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1"]1 [/URL]Epiphan. Haer. xxix. 7; comp. Hieron. de Vir. Ill. § 3.[/SIZE][/FONT][/COLOR] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Lightfoot, J. B. (1892). Dissertations on the Apostolic age (74). London; New York: Macmillan.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [/LEFT] [B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] ويقول لويس شيخو اليسوعي الذي إستشهد به المعترض :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [B] [FONT=Times New Roman][COLOR=Black][SIZE=5] هذا ولا ندعي أن النصرانية الغالبة على بادية الشام كانت صافية خالية من كل شائبة وضلال. كلا بل نعلم حتى العلم [COLOR=Red]أن البدعة اليعقوبية تسربت إلى تلك الجهات وكدرت صفاء الإيمان بما أدخلته من المعتقدات الباطلة في طبيعتي السيد المسيح وبزعمها ن المسيح طبيعة واحدة كما هو أقنوم واحد فمزجت اللاهوت بالناسوت وبلبلت كل تعاليم الخلاص[/COLOR]. [COLOR=Red]ولم تكن اليعقوبية البدعة الوحيدة التي فوضت أركان التعاليم الرسولية بل دخل إلى بلاد العرب كثيرون من المبتدعين الذين كانوا يؤملون رواج أضاليلهم في أنحائها دون أن يلاقوا فيها زاجراً يزجرهم ولا وازعاً يزعهم. وكان بعضهم يفرزن إلى جهات العرب لينجوا من مصادرة ملوك الروم الذين كانوا يريدون قهرهم على جحود أضاليلهم فيفضل أولئك المتشيعون الهرب إلى بادية العرب[/COLOR]. فكثروا هناك ونشروا بدعهم حتى قال القديس أبيفانيوس [SIZE=7][COLOR=Red]أن بلاد العرب ممتازة ببدعها[/COLOR][/SIZE] (Arabia baeresium ferax) .[/SIZE][/COLOR][/FONT][/B] [B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ويقول أيضاً :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [B] [FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][/B][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]غير أن النصرانية في الجزيرة منذ أواسط القرن الخامس [SIZE=7][COLOR=Red]تشوّهت بأضاليل البدع ولاسيما البدعة اليعقوبية التي انتشرت في تلك الجهات انتشار العدوى القاتلة ففصلتها عن مركز الوحدة وأوقعتها في لجّة الضلال[/COLOR][/SIZE]. قال يوحنا الأفسي في تاريخه السرياني أن ما جرى بين قبائل العرب المتنصّرة من الجدال بسبب المجمع الخلقيدوني شتّت شمل كثيرين منهم حتى أصبحوا خمس عشرة فرقة. ومثله قال ميخائيل الكبير وابن العبري في تاريخها الكنسي على أن الكنيسة اليعاقبة يلقون التبعة على الكاثوليك وكان الأحرى بهم أن يلقوها على سوء تصرّفهم وعصيانهم على المجمع المسكوني [SIZE=7][COLOR=Red]وكان رهبان النساطرة واليعاقبة يتسابقون إلى عرب البادية ليثبتوا بينهم زؤان أضاليلهم.[/COLOR][/SIZE] كأحودمه (559 575) تلميذ يعقوب البردعي الذي أخبر عنه ابن العبري في تاريخه الكنسي "أنّه لما صار مفرياناً على المشرق ذهب ليدعوا إلى النصارنية القبائل العربية الساكنة في الخيم ورد منهم كثيرين وجعل عليهم كهنة ورهباناً وابتنى لهم دير يدعى الواحد دير عين قنّا والأخر دير جثان بقرب تكريت".[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/B] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]ويقول أيضاً :[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]ولا شيء في هذه الأبيات يشعر بيهودية سيف. ولو عرف أهل نجران وعرب النصارى في اليمن أن ابن ذي يزن من أنصار لليهودية لما مكنوه من الملك وعلى ظننا [SIZE=7][COLOR=Red]أن نساطرة العراق انتهزوا فرصة دخول الفرس في اليمن لينشروا هناك بدعتهم [/COLOR][/SIZE]ولعلهم كانوا سبقوا إلى بثها قبل ذلك فعززوها. وفي تواريخ النساطرة ما يصرح [SIZE=7][COLOR=Red]بانتشار تلك البدعة في جنوبي العرب ومقاومتهم لليعاقبة.[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ويكمل أيضاً :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]وبعض [SIZE=7][COLOR=Red]هذه البدع التي اتنتشرت في جهات العرب[/COLOR][/SIZE] بالغ أصحابها في أضاليلهم فنبذ النصارى زعمهم وقبحوها كالفطائريين (Collyridens) الذين كانوا ي[SIZE=7][COLOR=Red]بالغون في عبادة مريم العذراء[/COLOR][/SIZE]، فيقدمون لها نوعاً من القرابين أخصها أقراص العجين ولفطائر [SIZE=7][COLOR=Red]وقد ذكرهم القديس أبيفانيوس[/COLOR][/SIZE] في كتاب الهرطقات (ولعل هؤلاء المبتدعين هم الذين دعاهم ابن بطريق بالمريمية والبربرانية فافادنا أنهم كانوا يقولون[SIZE=7][COLOR=Red]"أن المسيح وأنه الهان من دونه الله"[/COLOR][/SIZE] وقد وصفهم بذلك ابن تيمية في كتابه الجواب الصحيح ودعاهم بالمريمانيين والمريمانية، وعلى هذا البناء شرح مفسر والقرآن قوله: في سورة المائدة [SIZE=7][COLOR=Green]"أخذوني وأمي الهين"[/COLOR][/SIZE] وقالوا في شرح في سورة النساء [SIZE=7][COLOR=Green](ولا تقولوا ثلثة)[/COLOR][/SIZE] أي لا تقولوا الآلهة الله والمسيح ومريم (كذا في شرح البيضوي والزمخشري وغيرهما) . [SIZE=7][COLOR=Red]وقام غيرهما في أنحاء العرب [/COLOR][/SIZE]وتطرفوا على عكس ذلك فأنكروا عل العذراء مريم دوامها في البيتولية فسموهم لذلك بالمعادين لمريم (Antidicomarianites) وذكرهم القديس أبيانيوس في كتاب البدع. وروى القديس إيلاريوس في رسالته إلى قسطنطين الملك (2 فرعاً [SIZE=7][COLOR=Red]من أشياع أريوس ظهروا ف جهات العرب [/COLOR][/SIZE]وهو يدعوهم أقاقيين باسم أقاقيوس زعيمهم [SIZE=7][COLOR=Red]كانوا يذهبون إلى أن السيد المسيح هو ابن الله لزعمهم أن من قال ذلك جعل الله زوجة فخلطوا بين الولادة لجسدية والولادة الإلهية[/COLOR][/SIZE] الروحية الأزلية المثبتة في الكتب المنزلة. وقد ذكر حضرة الأب انستاس الكرملي في إحدى المقالات المنشورة في الشرق (6:60) بدعة أخرى ومنها بقايا في العراق تعرف بالداؤدة أو الدواديين يعظم أصحابها داود النبي ويكرمون السيد المسيح كنهم يجعلونه دون رتبة داود فكل هذه البدع وغيرها التي شاعت خصوصاً بين القبائل اليهودية المتنصرة الساكنة في حدود الشام والحجاز شوهت المعتقدات النصرانية الصحيحة في تلك البلاد.[COLOR=Red]( بتصرف بسيط جداً )[/COLOR] [/COLOR][/SIZE][/FONT][COLOR=Navy][FONT=Times New Roman][SIZE=5]( بالبطبع مع التحفظ على لفظ " نصارى " الذي يعتبره لويس شيخو هنا ( المسيحيين ) نتيجة تغلغله في التراث العربي وتغلغل التراث العربي فيه ) ..[/SIZE][/FONT][/COLOR] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ولنأخذ بعض المعرفة عن هرطقات العرب الكثيرة :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT][LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]An Eastern sect which flourished about [SIZE=6][COLOR=Red]A.D. 200 to 400,[/COLOR][/SIZE] and which was so designated as being the "opponents of Mary". The Ebionites were the first who maintained that Our Lord was merely the son of Joseph and Mary. This doctrine became repugnant even to their own adherents, and it was afterwards modified so as to teach that, although Our Lord was born of Mary through the Holy Ghost, afterwards Joseph and Mary lived in wedlock and had many other children. The sect denied the formula "ever-Virgin Mary" used in the Greek and Roman Liturgies. The earliest reference to this sect appears in Tertullian, and the doctrines taught by them are expressly mentioned by Origen (Homilia in Lucam, III, 940). Certain Arians, Eudocius and Eunomius, were great supporters of the teaching. [SIZE=7][COLOR=Red]The sect attained its greatest development in Arabia towards the end of the fourth century, [/COLOR][/SIZE]and the name Antidicomarianites was specifically applied to it by St. Epiphanius who wrote against them in an interesting letter giving the history of the doctrine and proofs of its falsity (St. Epiphanius, Contra Hæres., lxxviii, 1033 sqq.). [/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][URL]http://www.newadvent.org/cathen/01562a.htm[/URL] [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [RIGHT][B][COLOR=Navy][FONT=Times New Roman][SIZE=5]وفي كتاب "A Protestant dictionary "[/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=5] :[/SIZE][/FONT][/COLOR] [/B] [/RIGHT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]St. Epiphanius, Bishop of Constantia, in Cyprus, writing in the fourth century against the Collyridians, says: "After this [SIZE=7][COLOR=Red]a heresy appeared[/COLOR][/SIZE], which we have already mentioned slightly by means of the [SIZE=7][COLOR=Red]letter written in Arabia about Mary[/COLOR][/SIZE][SIZE=7][COLOR=Red]. And this heresy was again made public in Arabia from Thrace and the upper parts of Scythia, and was brought to our ears, which to men of understanding will be found ridiculous and laughable.[/COLOR][/SIZE] We will begin to trace it out, and to relate concerning it. It will be judged (to partake of) silliness rather than of sense, as is the case with other like it. For, as formerly, out of insolence towards Mary, those whose opinions were such sowed hurtful ideas in the reflexions of men, so otherwise these, leaning to the other side, fall into the utmost harm...... For the harm is equal in both these heresies, the one belittling the holy Virgin, the other again glorifying her over-much. For who should it be that teach thus but women? for the race of women is slippery, fallible, and humble-minded...... For some women deck out a koutrkon that is to say, a square stool, spreading upon it a linen cloth, on some solemn day of the year, for some days they lay out bread, and offer it in the name of Mary. All the women partake of the bread, [SIZE=7][COLOR=Red]as we related in the letter to Arabia,[/COLOR][/SIZE] writing partly about that...... Yea, verily, the body of Mary was holy, but was surely not God. Verily, the Virgin was a virgin, and was honoured, but was not given to us to worship; but she worships Him who was born from her according to the flesh, having come from heaven out of the Father's bosom......" This offering and eating of cakes was probably derived from the worship of Artemis. C. H. H. Wright & C. Neil (Editors), A Protestant Dictionary, 1904, Hodder & Stoughton, London, p. 390 (Under "Mary, The Virgin"). [/COLOR][/SIZE][/FONT][FONT=Times New Roman][SIZE=5][URL]http://ia600208.us.archive.org/15/items/aprotestantdicti00wriguoft/aprotestantdicti00wriguoft_djvu.txt[/URL][/SIZE][/FONT] [/B][/LEFT] [RIGHT][B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]هذا ويوجد من الادلة الكثير والكثير وهو أمر لا أعتقد ان فيه خلاف ، فشبة الجزيرة العربية منذ القرن الرابع تقريبا وهى خليط بين الهرطقات والوثنيات والعبادات الغريبة وهذا لا يخفى على أحد ، لذلك لن أطيل في هذا الجزء ..[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ونتجه الآن إلى لفظ " الناصريين " وما هو ومن هم وفهمه عبر العصور ،، وألخص لكم ما سأعرضه في الآتي : هذا اللفظ Nazarenes، ناصريين ، كان قد أطلقه اليهود على المسيحيين أي الرسل واتباعهم من المسيحيين الأوائل وهذا كان لأكثر من سبب ، فأولاً لأن اليهود لا يمكنهم على الإطلاق أن يدعوا هذه الطائفة الجديدة بإسم من ينتظرونه عبر الأجيال وهو " المسايا " أي المسيح ، فهم لا يعترفون بيسوع أنه المسيح لأنه لو آمنوا بأن يسوع هو نفسه المسيح المنتظر لديهم لأصبحوا مسيحيين مثل العدد الكبير منهم الذي قبل الإيمان وأصبح من المسيحيين ، وبالتالي لم يكن لديهم إلا إطلاق إسم " ناصريين " اي نسبة ليسوع الـ " ناصري " لأن التلاميذ والرسل وتابعيهم كانوا ينادون دوما بإسم يسوع الناصري ، هذا السبب الأول واما عن السبب الثاني فهو ان مدينة الناصرة هى من المدنة التي لها مكانة قليلة جدا عند اليهود في هذا العصر وكانت تعبير عن الإحتقار ، فكان اللقب شامل جامع ، فمن جهة يشتمون المسيحيين بدعوتهم " ناصريين " ومن جهة تعييرهم أنهم يتبعون يسوع الناصري " المصلوب منذ زمن يسير ، ولهذا لا نجد إسم مسيحيين قد أطلقه اليهود على المسيحيين بل في أنطاقية ، المهم ، ظل هذا اللقب منسوب إلى المسيحيين وبالإنتشار السريع للمسيحيية في كل العالم انتقل اللفظ مع البعض إلى المناطق العربية وتم تحريفه إلى " نصارى " كما سيأتي فيما بعد ، كل هذا يمكن قبوله بنسبة ما في هذا الوقت لأن عقيدة الـ س ، هى نفسها عقيدة الـ ص ، هى نفسها عقيدة الـ ع ، واقصد هنا ( المسيحيين ، الناصريين ، النصارى ) وكل الإختلاف في تحريف الإسم الذي أصلا أطلقه اليهود معاداة للمسيحيين ، لكن تأتي المشكلة بإنتشار الهرطقات والخرافات وانتشار البدع اليهومسيحيية والمجموعات اليهومسيحيية مع الوثنيين وعبدة الشمس والنار ووسط الجهل المدقع لهذه المنطقة ، فظل اللفظ محفوظا " نصارى " ولكن اختلفت العقيدة تماماً ، فنسمع عن طائفة تؤمن أن مريم العذراء هى إله ضمن الثالوث ( كما ذكرنا ) ونسمع عن طائفة مضاضة تقول ان العذراء نعم انجبت المسيح بدون زواج ولكن بعد هذا انجبت ، كل هذا وسط الطوائف اليهومسيحيية مثل الأبيونيون وغيرها ، فتم تغيير العقيدة بالكامل حتى قال القديس أبيفانيوس في القرن الرابع عن هذه المنطقة العربية " أن بلاد العرب ممتازة ببدعها " كما يذكر الأب لويس شيخو، ومن هنا إختلف المعنى تماما ، ومن بعدها جاء الإسلام في هذه الأحوال وهذه الظروف ، فصار يتكلم ضد الهراطقة هؤلاء فيقول لهم أن لا يتخذوا مريم إلهه ضمن الثالوث ! ، وأن لا يتخذوا الله كأحد الثلاثة ( الله + مريم + عيسى ) ، و ان هذا الثالوث جاء عن طريق أن " الله " تزوج " مريم " انجبا " عيسى " !! وصار يرفض هذه العقائد التي هى أصلا لا علاقة لها بالمسيحيية الحقيقية ، لهذا فالقرآن لا يرفض عقائد المسيحيية على الإطلاق بل عقائد الهرطقات التي نحن أنفسنا نرفضها ، المهم ، بمرور الزمن ، إختفت هذه الهرطقات ( أو غالبها ) وانتهت او قلت جداً وبقيت المسيحيية الصحيحة بعقائدها الصحيحة إلى يومنا هذا ، ولكن المشكلة الحقيقية تظهر هنا ، عندما بقى القرآن يقول بنفس هذه الأوصاف التي هى أصلا عن المهرطقين ، يتقولها علماء الإسلام علينا نحن المسيحيين الحقيقيين لان الهرطقات قد إختفت بالفعل ، فلم يجدوا إلا نحن فنسبوا هذا الهرطقات لنا في وصف " نصارى " ، ومن هنا جاء الرفض لها تماماً لا للإسم فقط بل لما يحمله هذا الإسم ( المحرف من الإطلاق اليهودي ) من الهرطقات والبدع التي لا علاقة لها بنا ، حتى ان هذه الطائفة التي تسمى بالناصريين ( وليس النصارى بالطبع ) كان لها إنجيل خاص من الأبوكريفا قد تكلم فيه الآباء كثيرا ويسمى هذا الإنجيل بإنجيل بإنجيل الناصريين[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] ، ومن هنا لن يمكن إثبات هذا الإسم للمسيحيين على الإطلاق ، سواء من جهة اللفظة نفسه او من العقيدة وخصوصاً من العقيدة ... نعود للادلة مرة أخرى ... رد القديس أغسطينوس على رسالة القديس جيروم : [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=4][COLOR=Black]Shall I also sum up “the matter in debate, or rather your opinion concerning it “[URL="http://www.arabchurch.com/forums/editpost.php?do=editpost&postid=2889711#_ftn1"]591[/URL] (to quote your own expression)? It seems to me to be this: that after the gospel of Christ has been published, the Jews who believe do rightly if they offer sacrifices as Paul did, if they circumcise their children as Paul circumcised Timothy, and if they observe the “seventh day of the week, as the Jews have always done, provided only that they do all this as dissemblers and deceivers.” [SIZE=6][COLOR=Navy]If this is your doctrine, we are now precipitated, not into the heresy of [SIZE=7][U][COLOR=Red]Ebion[/COLOR][/U][/SIZE], or of those who are commonly called [U][SIZE=7][COLOR=Red]Nazarenes[/COLOR][/SIZE][/U], or any other known [U][SIZE=7][COLOR=Red]heresy[/COLOR][/SIZE][/U], but into some new error, which is all the more pernicious because it originates not in.mistake, but in deliberate and designed endeavour to deceive. If, in order to clear yourself from the charge of entertaining such sentiments, you answer that the apostles were to be commended for dissimulation in these instances, their purpose being to avoid giving offence to the many weak Jewish believers who did not yet understand that these things [SIZE=7][COLOR=Red]were to be rejected[/COLOR][/SIZE],[/COLOR][/SIZE][SIZE=5] but that now, when the doctrine of Christ’s grace has been firmly established throughout so many nations, and when, by the reading of the Law and the Prophets throughout all the churches of Christ, it is well known that these are not read for our observance, but for our instruction, any man who should propose to feign compliance with these rites would be regarded as a madman. What objection can there be to my affirming that the Apostle Paul, and other sound and[/SIZE] [U][SIZE=7][COLOR=Red]faithful Christians[/COLOR][/SIZE][/U][SIZE=5], were bound sincerely to declare the worth of these old observances by occasionally honouring them, lest it should be thought that these institutions, originally full of prophetic significance, and cherished sacredly by their most pious forefathers, were to be abhorred by their posterity as profane inventions of the devil? For now, when the faith had come, which, previously foreshadowed by these ceremonies, was revealed after the death and resurrection of the Lord, they became, so far as their office was concerned, defunct. But just as it is seemly that the bodies of the deceased be carried honourably to the grave by their kindred, so was it fitting that these rites should be removed in a manner worthy of their origin and history, and this not with pretence of respect, but as a religious duty, instead of being forsaken at once, or cast forth to be torn in pieces by the reproaches of their enemies, as by the teeth of dogs. To carry the illustration further, if now any Christian (though he may have been converted from Judaism) were proposing to imitate the apostles in the observance of these ceremonies, like one who disturbs the ashes of those who rest, he would be not piously performing his part in the obsequies, but impiously violating. the sepulchre.[/SIZE][/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [LEFT][B][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][URL="http://www.arabchurch.com/forums/editpost.php?do=editpost&postid=2889711#_ftnref1"]591 [/URL]See Letter LXXV. sec 13, p. 338. [/FONT][/COLOR][/SIZE][/B] [/LEFT] [LEFT][B][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman]Schaff, P. (1997). The Nicene and Post-Nicene Fathers Vol. I. The confessions and letters of St. Augustin with a sketch of his life and work. (354). Oak Harbor: Logos Research Systems.[/FONT][/COLOR][/SIZE][/B][/LEFT] [B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] هذه الشهادة مهمة جداً فهى تقريباً تلخص كل شيء ، فمن جهة قد عرّفنا الحوار بين القديس أغسطينوس والقديس جيورم ان المسيحيين ليسوا هم الناصريين ( وبالتالي النصارى ) حيث فرق بين المسيحيين في جهة وبين الأبيونيين والناصريين في جهة ، ومن جهة أخرى تماماً بين فساد عقائد هذه البدع المهرطقة بإتباعهم لليهومسيحيية ، والتي حاربها القديس بولس الرسول في رسائله كثيراً ومن بعده الآباء القديسيين .. وهذه الرسالة كانت رد على عدّة رسائل كانت بين القديسيين جيروم واغسطينوس ، وهذه واحدة منها ، وهى أقوى تأثيراً في موضوعنا هذا : [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT][LEFT] [LEFT][B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black] The matter in debate, therefore, or I should rather say your opinion regarding it, is summed up in this: that since the preaching of the gospel of Christ, [SIZE=6][COLOR=Blue]the believing Jews do well in observing the precepts of the law[/COLOR][/SIZE], i.e. in offering sacrifices as Paul did, [SIZE=6][COLOR=Blue]in circumcising their children[/COLOR][/SIZE], as Paul did in the case of Timothy, and [SIZE=6][COLOR=Blue]keeping the Jewish Sabbath[/COLOR][/SIZE], as all the Jews have been accustomed to do. If this be true, [SIZE=6][COLOR=Blue]we fall into the heresy of [SIZE=7][COLOR=Red]Cerinthus[/COLOR][/SIZE] and [SIZE=7][COLOR=Red]Ebion[/COLOR][/SIZE][/COLOR][/SIZE], who, though believing in Christ, were anathematized by the fathers for this one error, that they mixed up the ceremonies of the law with the gospel of Christ, and professed their faith in that which was new, without letting go what was old. Why do I speak of the [SIZE=7][COLOR=Red]Ebionites[/COLOR][/SIZE], who make pretensions to the name of [SIZE=7][COLOR=Red]Christian[/COLOR][/SIZE]? [SIZE=7][COLOR=Red]In our own day there exists a sect among the Jews throughout all the synagogues of the East[/COLOR][/SIZE][SIZE=7][COLOR=Red], which is called the sect of the Minei, and is even now condemned by the Pharisees. The adherents to this sect are known commonly as Nazarenes[/COLOR][/SIZE]; they believe in Christ the Son of God, born of the Virgin Mary; and they say that He who suffered under Pontius Pilate and rose again, is the same as the one in whom we believe. But while they desire [SIZE=7][COLOR=Red]to be both Jews and Christians[/COLOR][/SIZE], they are neither the one nor the other. I therefore beseech you, who think that you are called upon to heal my slight wound, which is no more, so to speak, than a prick or scratch from a needle, to devote your skill in the healing art to this grievous wound, which has been opened by a spear driven home with the impetus of a javelin. For there is surely no proportion between the culpability of him who exhibits the various opinions held by the fathers in a commentary on Sure, and the guilt of him who reintroduces within the Church a most pestilential heresy. If, however, there is for us no alternative but to receive the Jews into the Church, along with the usages prescribed by their law; if, in short, it shall be declared lawful for them to continue in the Churches of Christ what they have been accustomed to practise in the synagogues of Satan, I will tell you my opinion of the matter: [SIZE=7][COLOR=Red]they will not become Christians[/COLOR][/SIZE], but they will make us Jews.[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]Schaff, P. (1997). The Nicene and Post-Nicene Fathers Vol. I. The confessions and letters of St. Augustin with a sketch of his life and work. (338). Oak Harbor: Logos Research Systems.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/B] [/LEFT] [/LEFT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] وهذه شهادة رائعة بحق ،فهو يقول عن الطوائف السابق ذكرها وهى الأبيونيين وأتباع ماني واتباع كيرنسُس والناصريين وفي النهاية يقول عنهم أنهم لن يصبحوا مسيحيين " they will not become Christians " ! وصراحة الكلام قوي لدرجة أنه لا يحتاج إلى أي تعليق ،ولكن لاجل من لم يفهموا المقصود ، فالقديسيين هنا فرقوا تفريق واضح ظاهر بين المسيحييين كإسم وكعقدية وبين الهرطقات ( ومن بينها الناصريين ) كإسم وكعقدية ويقول انهم لن يصبحوا مسيحيين فكيف بعد هذا نكون نحن نصارى ؟!! [COLOR=Navy]لاحظوا ان هذه كلها شهادات آبائية !! وتعرفون قدر الشهادات الأبائية جيداً .. [COLOR=Black]نعود مرة أخرى للأدلة وهذه المرة لإثبات أننا مسيحيين .. من أقوال الآباء .. [/COLOR] القديس إغناطيوس ( تنيح 110 م ) : [/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][LEFT] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]I therefore, yet not l, out the love of Jesus Christ, “entreat you that ye all speak the same thing, and that there be no divisions among you; but that ye be perfectly joined together in the same mind, and in the same judgment.” For there are some vain talkers and deceivers, [SIZE=7][COLOR=Red]not Christians[/COLOR][/SIZE], but Christ-betrayers, bearing about the name of Christ in deceit, and “corrupting the word” of the Gospel; while they intermix the poison of their deceit with their persuasive talk, as if they mingled aconite with sweet wine, that so he who drinks, being deceived in his taste by the very great sweetness of the draught, may incautiously meet with his death. One of the ancients gives us this advice, “Let no man be called good who mixes good with evil.” For they speak of Christ, not that they may preach Christ, but that they may reject Christ; and they speak of the law, not that they may establish the law, but that they may proclaim things contrary to it. For they alienate Christ from the Father, and the law from Christ. They also calumniate His being born of the Virgin; they are ashamed of His cross; they deny His passion; and they do not believe His resurrection. They introduce God as a Being unknown; they suppose Christ to be unbegotten; and as to the Spirit, they do not admit that He exists. Some of them say that the Son is a mere man, and that the Father, Son, and Holy Spirit are but the same person, and that the creation is the work of God, not by Christ, but by some other strange power.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [LEFT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Schaff, P. (2000). The Ante-Nicene Fathers (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software. [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][RIGHT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] نرى هنا الإسم مع القديس إغناطيوس في القرن الأول ..[/SIZE][/FONT][/COLOR] [COLOR=Navy][FONT=Times New Roman][SIZE=5]يقول القديس يوستينوس الشهيد ( استشهد عام 165م ) :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT] [LEFT][LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]For as all shrink from succeeding to the poverty or sufferings or obscurity of their fathers, so whatever the Word forbids us to choose, the sensible man will not choose. That all these things should come to pass, I say, our Teacher foretold, He who is both Son and Apostle of God the Father of all and the Ruler, Jesus Christ; from whom also we have [SIZE=7][COLOR=Red]the name of Christians[/COLOR][/SIZE]. Whence we become more assured of all the things He taught us, since whatever He beforehand foretold should come to pass, is seen in fact coming to pass; and this is the work of God, to tell of a thing before it happens, and as it was foretold so to show it happening. It were possible to pause here and add no more, reckoning that we demand what is just and true; but because we are well aware that it is not easy suddenly to change a mind possessed by ignorance, we intend to add a few things, for the sake of persuading those who love the truth, knowing that it is not impossible to put ignorance to flight by presenting the truth.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Schaff, P. (2000). The Ante-Nicene Fathers (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software. [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][RIGHT][B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ويقول أيضاً :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [/LEFT] [/RIGHT] [/LEFT] [/LEFT] [LEFT] [LEFT][B][FONT=Times New Roman][COLOR=Black][SIZE=5] And when Urbicus ordered him to be led away to punishment, one Lucius, who was also himself [SIZE=7][COLOR=Red]a Christian[/COLOR][/SIZE], seeing the unreasonable judgment that had thus been given, said to Urbicus: “What is the ground of this judgment? Why have you punished this man, not as an adulterer, nor fornicator, nor murderer, nor thief, nor robber, nor convicted of any crime at all, but who has only confessed that he is called by [SIZE=7][COLOR=Red]the name of Christian[/COLOR][/SIZE]? This judgment of yours, O Urbicus, does not become the Emperor Pius, nor the philosopher, the son of Caesar, nor the sacred senate.” And he said nothing else in answer to Lucius than this: “You also seem to me to be such an one.” And when Lucius answered, “Most certainly I am,” he again ordered him also to be led away. And he professed his thanks, knowing that he was delivered from such wicked rulers, and was going to the Father and King of the heavens. And still a third having come forward, was condemned to be punished.[/SIZE][/COLOR][/FONT][/B][/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][COLOR=Black][SIZE=5]Schaff, P. (2000). [I]The Ante-Nicene Fathers[/I] (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software.[/SIZE][/COLOR][/FONT] [/B] [/LEFT] [RIGHT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]وذكر هذا الإسم في مرات أخرى أيضاً ..[/SIZE][/FONT][/COLOR] [COLOR=Navy][FONT=Times New Roman][SIZE=5]ويقول القديس بوليكاربوس ( إستشهد عام 156 م ) :[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [LEFT][LEFT] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]For the devil did indeed invent many things against them; but thanks be to God, he could not prevail over all. For the most noble Germanicus strengthened the timidity of others by his own patience, and fought heroically with the wild beasts. For, when the proconsul sought to persuade him, and urged him to take pity upon his age, he attracted the wild beast towards himself, and provoked it, being desirous to escape all the more quickly from an unrighteous and impious world. But upon this the whole multitude, marveling at the nobility of mind displayed by the devout and godly race [SIZE=7][COLOR=Red]of Christians[/COLOR][/SIZE], cried out, “Away with the Atheists; let Polycarp be sought out!”[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Schaff, P. (2000). The Ante-Nicene Fathers (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software. [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][RIGHT][B] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black]وفي مشهد محزن مفرح وهو مشهد إستشهاد القديس بوليكاربوس يذكر لنا التهمة وهى أنه مسيحي :[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/B][LEFT] [CENTER][B][COLOR=Blue][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Polycarp Is Sentenced To Be Burned[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/CENTER] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]While he spoke these and many other like things, he was filled with confidence and joy, and his countenance was full of grace, so that not merely did it not fall as if troubled by the things said to him, but, on the contrary, the proconsul was astonished, and sent his herald to proclaim in the midst of the stadium thrice, “[SIZE=7][COLOR=Red]Polycarp has confessed that he is a Christian.[/COLOR][/SIZE]” This proclamation having been made by the herald, the whole multitude both of the heathen and Jews, who dwelt at Smyrna, cried out with uncontrollable fury, and in a loud voice, “[SIZE=7][COLOR=Red]This is the teacher of Asia, the father of the Christians[/COLOR][/SIZE], and the overthrower of our gods, he who has been teaching many not to sacrifice, or to worship the gods.” Speaking thus, they cried out, and besought Philip the Asiarch to let loose a lion upon Polycarp. But Philip answered that it was not lawful for him to do so, seeing the shows of wild beasts were already finished. Then it seemed good to them to cry out with one consent, that Polycarp should be burnt alive. For thus it behooved the vision which was revealed to him in regard to his pillow to be fulfilled, when, seeing it on fire as he was praying, he turned about and said prophetically to the faithful that were with him, “I must be burnt alive.”[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [LEFT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Schaff, P. (2000). The Ante-Nicene Fathers (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software. [/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][RIGHT][B][COLOR=Navy][FONT=Times New Roman][SIZE=5]وفي رسالة القديس إغناطيوس إلى القديس بوليكاربوس :[/SIZE][/FONT][/COLOR] [/B] [LEFT] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Seeing that the Church which is at Antioch in Syria is, as report has informed me, at peace, through your prayers, I also am the more encouraged, resting without anxiety in God, if indeed by means of suffering I may attain to God, so that, through your prayers, I may be found a disciple [of Christ]. It is fitting, O Polycarp, most blessed in God, to assemble a very solemn council, and to elect one whom you greatly love, and know to be a man of activity, who may be designated the messenger of God; and to bestow on him this honor that he may go into Syria, and glorify your ever active love to the praise of Christ. [SIZE=7][COLOR=Red]A Christian has not power over himself[/COLOR][/SIZE], but must always be ready for the service of God. Now, this work is both God’s and yours, when ye shall have completed it to His glory. For I trust that, through grace, ye are prepared for every good work pertaining to God. Knowing, therefore, your energetic love of the truth, I have exhorted you by this brief Epistle.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B] [/LEFT] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Schaff, P. (2000). The Ante-Nicene Fathers (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][/B] [/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Navy]وفي الرسالة الثالثة للقديس إغناطيوس إلى أفسس :[/COLOR] [/SIZE][/FONT][/B] [/RIGHT] [/LEFT] [/LEFT] [/RIGHT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT][/B] [LEFT][B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Ye have never envied any man. Ye have taught others. Only pray ye for strength to be given to me from within and from without, that I may not only speak, but also may be willing, and that I may not merely be [SIZE=7][COLOR=Red]called a Christian[/COLOR][/SIZE], but also may be found to be [one]; for if I am found to be [so], I may then also be called [so]. Then [indeed] shall I be faithful, when I am no longer seen in the world. For there is nothing visible that is good. The work is not [a matter] of persuasion; but [SIZE=7][COLOR=Red]Christianity[/COLOR][/SIZE] is great when the world hateth it.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [LEFT] [B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5]Schaff, P. (2000). The Ante-Nicene Fathers (electronic ed.) (1). Garland, TX: Galaxie Software.[/SIZE][/FONT][/COLOR][/B][/LEFT] [B][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [/SIZE][/FONT] [/B] [/LEFT] [/LEFT] [/RIGHT] [/LEFT] [/LEFT] [/RIGHT] [/LEFT] [/LEFT] [/RIGHT] [/LEFT] [/RIGHT] [/LEFT] [/LEFT] [/LEFT][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
ومازلنا مسيحيين ولسنا نصارى ، وهل المسلمون نصارى ؟
أعلى