الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
وأنت إيه رايك في الكلام دا ؟؟؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="+Nevena+, post: 872313, member: 29907"] [center][size=5][color=darkolivegreen][b]أنت تسوي كام ؟؟!![/b][/color][/size][/center] [center][size=5][color=darkolivegreen][b]كتير بنسئل أنفسنا ....[/b][/color][/size][/center] [size=5][color=darkolivegreen][b]هل أنا مهم عند ربنا ؟ !! .... يعني ربنا عارفني وسط ملايين البلايين دي من الناس ؟؟!![/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]يعني ممكن يكون مهتم بأموري ويفهمني ؟؟[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]طب ليه ؟؟ طب ليه بيسيبني وقت الأزمات ؟؟[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]هل في حاجة قيمه تخليه عايزيني ؟؟[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]هو ممكن يكون بيحبني أصلاً ؟؟[/b][/color][/size] [center][size=5][color=darkolivegreen][b]** دي كانت بعض الاسئله اللي بتواجههنا في بعض الاوقات لما بنكون في ضيقه وحزن[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]** ودي كمان بعض الاجابات من الشباب والفتيات[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]واتمني انها تفيدكم [/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]نبدأ باسم الصليب [/b][/color][/size][/center] [center][size=5][color=olive][b]1- ( فتاه - خدمة اجتماعية ) بتقول :[/b][/color][/size] [size=5][color=olive][b]ربنا هو اللي رسم حياتي :[/b][/color][/size][/center] [size=5][color=darkolivegreen][b]اكيد لو مش مهمة ماكنش خلقنا .. هو اللي رسم حساتي من اولها لآخرها ... مرتب حياتي اللي جاية .[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]عشان بيحبني مش عايزني انزل الدينا وابقي لوحدي ...[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]وطبعا لي قيمة .. لو ماليش قيمة ماكنش هيجيبني [/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]حبه من غير شروط .[/b][/color][/size] [center][size=5][color=olive][b]2- ( فتاه - خدمة اجتماعية ) بتقول :[/b][/color][/size] [size=5][color=olive][b]بيننا علاقة حب :[/b][/color][/size][/center] [size=5][color=darkolivegreen][b]ربنا خلق الانسان وبقي فيه بيننا علاقة حب ... هو بيحبنا عشان كده اوجدنا وعمل لنا الارض كلها ... ولو مش بيحبنا ماكانش جه وفدانا ... كفاية ان انا ابن ربنا .. حتي قبل الفداء يمكن عشان انا صورته ومثاله .[/b][/color][/size] [center][size=5][color=olive][b]3- ( شاب - تجارة ) بيقول :[/b][/color][/size] [size=5][color=olive][b]هو أصلا ماعملش ايه ؟ ![/b][/color][/size][/center] [size=5][color=darkolivegreen][b]اكيد عارفني باسمي ... قيمتي اني ابنه وعلي صورته ومثاله هو عمل كل حاجه .. هو كبداية وحياة واصحاب حتي الحياو الروحيه هو اللي رتبها لي ...[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]هو أصلا فيه ايه ماعملهوش لي ؟ ![/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]دا مشكل حياتي عشان بيحبني ... حتي لو مش الستايل الروحي بتاعي بيحاول يرجعني مش بالزن علي ... لكن كل فين وفين خبطة خفيفة كدا بالحب والحنان .[/b][/color][/size] [center][size=5][color=olive][b]4- ( شاب - مهندس ) بيقول[/b][/color][/size] [size=5][color=olive][b]انا حته من قلب ربنا [/b][/color][/size][/center] [size=5][color=darkolivegreen][b]اولا اكيد انا غالي عند ربنا لاني انا هو ... ربنا نزل خلي جوايا الروح القدس .. وهو بيديني ولسه هيديني حاجات تانيه ، حتي لو الحياة صعبة وانا في مشكلة ووقعت .. هو قادر يرجعني وبأبسط الوسائل اللي يقربني بيها ليه ... انا حاسس ان ربنا جوايا يعني انا حته من قلب ربنا .[/b][/color][/size] [size=5][color=darkgreen][b]** دي كانت بعض الردود علي الاسئله وغيرهم كتير قالوا لينا ان ربنا : [/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]1- انا ابنه والضانا غالي حتي لو انا وحش ربنا عمره ما بيسبني ابدا .[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]2- دا ناقشنا علي كفه ومحفوظين في حدقه عينه ازاي مش بيحبني وازاي اقول اني مش غالي عليه .[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]3- مش هاساله بيحبني ليه ؟ لانه بيديني حبه حتي لو انا مش قابل الحب دا او عايزه[/b][/color][/size] [size=5][color=darkolivegreen][b]وبيفضل معايا لحد لما اقوله انا رجعت ليك والسبب حبك .[/b][/color][/size] [size=5][color=red][b]*** وأنت ياتري عرفت قدا إيه انت غالي ومهم عند ربنا وياتري هو بيحبك ولا لا ؟؟!![/b][/color][/size] [size=5][color=red][b]كلمة دلوقتي وإسئله وانت اكيد هتلاقي الاجابة اللي محتاجها .[/b][/color][/size] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
وأنت إيه رايك في الكلام دا ؟؟؟
أعلى