الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
هل الزواج نهايه الحب ؟؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="o0oandro0o, post: 80004, member: 2100"] [CENTER][B][FONT=Mudir MT][SIZE=4][COLOR=#800000]هل الزواج نهايه الحب ؟؟[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [B][SIZE=4][FONT=Mudir MT]الحب .. [/FONT][COLOR=#ff0000]مشاعر[/COLOR].. [COLOR=#ff00ff]صدق[/COLOR] .. [COLOR=#0000ff]إحساس بالأخر[/COLOR] .. [COLOR=#008000]تضحيه[/COLOR] .. [COLOR=#ff9900]عطاء[/COLOR] ..[COLOR=#00ff00] [/COLOR][COLOR=#3333cc]تنازل[/COLOR] .. [COLOR=#800000]تسامح[/COLOR] .. [COLOR=#808000]تناغم[/COLOR] ..[COLOR=#ff5050] [/COLOR][COLOR=#cc6600]تأقلم [/COLOR].. [COLOR=#ff0066]انانيه وتفهم [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4]كل هذه وغيرها من المشاعر والأحاسيس والسلوكيات ... هيا اشياء معبره عن الحب [/SIZE][/B] [B][SIZE=4]ولكن هل كل هذه المشاعر والسلوكيات .... تنتهى عند الزواج ؟؟[/SIZE][/B] [B][SIZE=4]الزواج ... وخصوصا الزواج أللى يليه إنجاب فى أقرب وقت [/SIZE][/B] [B][SIZE=4]المشاعر بتتقسم على 3 مش 2 ؟[/SIZE][/B] [B][SIZE=4]الحب بيتقسم على 3 مش 2 ؟[/SIZE][/B] [B][SIZE=4]التضحيه .. العطاء .. الإحساس بالأخر ... كل هذا ينقسم على 3 مش 2 ؟[/SIZE][/B] [B][SIZE=4]______________________________[/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#0000ff]سيناريوا قصه حب [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]اثنين بيحبوا بعض ... بيحلموا بالبيت الجميل وعش الزوجيه الصغير [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]ابناء وبنات ... يملوا علينا حياتنا ... ونربيهم على الحب ... ونطلعهم احسن رجاله وأحسن امهات [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]ويجى اليوم الحاسم .... يوم إنتهاء الحب البرىء [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]الزواج ...وبعد 5 او 6 شهور ... البيبى جاى ... ويقعد بقى الأب شايل هم البيبى أللى جاى ...[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]ويجى البيبى ... والأم ولا كأنها تعرف ابوه اساسا .... يروح يولع فى نفسه ... البيبى دلوقت اهم ... سيبك من أبوه [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]سنه ورا التانيه .... الأم شغلها الشاغل البيبى .. والأب شغال ذى الطاحونه علشان البيبى [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]وبعدين الواد يبدا يكبر والأم ترجع شغلها .... ولما تفضى تبقى تشوف الواد او البنت ... عاملين إيه فى المدرسه [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080] والأب شغال ذى الطاحونه علشان الواد او البنت .... الواد يكبر ومشاكله تكبر... وهو يقولها ابنك عمل كذا وكذا هيا دى تربيتك [/COLOR][/SIZE][/B] [SIZE=4][COLOR=#000080][B]وهيا تقوله بنتك عملت ... علشان طول اليوم بره وسايب لنا البيت [/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000080][B] وهو يقولهااا ما انا بره علشانهم .. بشتغل ليل نهار علشانهم ... وهيا تقوله طيب ما انا كمان بشتغل[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=#000080][B] وهو يقولها .. وهيا تقوله .. وهو يقولها ... لغايت ما يصدعونا[/B][/COLOR][/SIZE][B][SIZE=4][COLOR=#000080] ... وتحس ان اساسا الأب والأم مش [/COLOR][/SIZE][/B] [COLOR=#000080][SIZE=4][B]بيتكلموا مع بعض[/B][/SIZE][B][SIZE=4] غير علشان مشاكل الواد او البنت [/SIZE][/B][/COLOR] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]الأب والأم اللى كانوا ... كل امنيتهم إنهم يعيشوا طول عمرهم ... بس قدام بعض ... اديهم فى ايد بعض ... [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#000080]محدش فيهم جه فى باله إنه ممكن يفكر فى أى شىء غير التانى [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=#ff0000].. ها اقول إيه ؟؟.... ربنا يسامح البيبى اللى بوظ الدنيا دا [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4]----------------------------------------[/SIZE][/B] [FONT=Akhbar MT][SIZE=4]على فكره انا مش متجوز[/SIZE][/FONT][/CENTER] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
هل الزواج نهايه الحب ؟؟
أعلى