الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
مطبخ المنتدى
هدية لعشاق النسكافيه !!
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Coptic Man, post: 140987, member: 144"] [B][CENTER][SIZE=4][FONT=Arial][COLOR=darkslateblue]" [COLOR=red]طريقة عمل نسكافية خطيرر[/COLOR] " [IMG]http://asdaa.net/mag/7qaeq/fan-5reb/fan-1%20(10).jpg[/IMG] ده لو مدمن زي حالاتي بس [IMG]http://www.onewayg.com/vb/images/smilies/123.gif[/IMG] اولا تجيب النسكافيه والسكر وكباية وملعقة تحط في الكباية سكر زي ما انتا عاوز وفي الاخر تتضيف النسكافيه وحسب حجم الكباية لو متوسطة او عادية يبقي معلقة ممسوحة او مش ملايانه اوي لو كباية كبيرة بقي يبقي معلقة نسكافيه مليانه علي الاخر المهم وبعدين تحط [COLOR=red]نص معلقة مياه [/COLOR]صغيرة من معالق الشاي اللي حطيت بيها السكر والنسكافية يعني مياه قليلة جدا جدا جدا وبعدين تفضل تقلب بالمعلقة تقلب كتيرررررررررررررررر لهاية لما يبقي السكر والنسكافيه زي العجينة كدا وهتلاقي لونها بقي بني فاتح وقوامها غليظ يعني عجينة تخينة شوية وبعد مع المكونات كلها تدوب في العجينة دي ولونها يبقي بني فاتح ضيف نص معلقة اخري من الماء وقلب تاني لهاية لما السكر والنسكافية يذوب تماما وبعدين اغلي اللبن او مياه زي ما انتا عاوز ( وان كنت ارشح اني نص مياه ونص لبن هيعملوا شغل جامد اوي [IMG]http://www.onewayg.com/vb/images/smilies/99.gif[/IMG] ) واول لما يغلي لبن / مياه تحطه في الكباية اللي ذوبت فيها النسكافيه وتقلب بسرعة جامد واشرب احلي نسكافيه هتلاقي ليه وشه كبيررررة وطعمها خطيرر [IMG]http://www.onewayg.com/vb/images/smilies/30.gif[/IMG] الطريقة دي جميلة بجد وجربوا وقولولي رائيكم كان معاكم من امام عين البتجاز الساخنة الشيف كوبتك[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=4][FONT=Arial][COLOR=darkslateblue][IMG]http://www.onewayg.com/vb/images/smilies/laugh.gif[/IMG] [IMG]http://www.bintnet.com/cook/themes/default/recipes/drinks/coffee.jpg[/IMG][/COLOR][/FONT][/SIZE] [FONT=Arial][SIZE=4][COLOR=#483d8b][/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=4][COLOR=#483d8b][FONT=Arial][COLOR=red]اعداد coptic man[/COLOR] [/FONT][/COLOR][/SIZE][/CENTER] [/B] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
مطبخ المنتدى
هدية لعشاق النسكافيه !!
أعلى