الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
نفسي حد يقولى انا صح ولا غلط؟؟؟؟؟؟؟؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Basilius, post: 323571, member: 4814"] [b]رد على: نفسي حد يقولى انا صح ولا غلط؟؟؟؟؟؟؟؟[/b] [SIZE="4"][B][FONT="Arial Black"][COLOR="Blue"]سلام المسيح يمكن انا معنديش خبرة قوي في المسائل دي ... انا خبرتي في الاديان فقط انا بالصدفة المحضة قرات موضوعك سؤال في شكل نقاط يا لورا اولا انتي قلتي انك شابة في سن 24 ( ادي يعني هههههههه) ... يعني انسانةناضجة و تامة العقل و الفكر و رزينة التصرف ولو كنتي شايفة نفسك معندكيش هذة الصفات يبقى حاولي تجمعيها في شخصيتك المشاعر شىء جميل جدا يا لورا .... لكن المشاعر المنضبطة بواسطة العقل اجمل و اجمل و تريح الانسان وتوصلة لبر الامان ,,,, وخلي بالك لازم و لابد انك تتحكمي في مشاعرك و توجهيها بواسطة عقلك و تفكيرك الشاب دة انتي عارفة عيوبة كويس جدا ... عارفة انة كذا وكذا وكذا .... طيب اذا كان بيحبك فعلا لية يضرك ؟؟ .... لية يخلي الانسانة اللي المفروض بيحبها تتعلق بواحد كذا و كذا ؟؟؟!! لية محاولش اولا انة يوقف تصرفاتة و ادمانة و بعدين يكلمك و يصرح لك بحبة او اعجابة او لا ادري هزارة او استهتارة او او .... انتي ادري او المفروض تكوني ادرى لانك ناضجة و شابة مثقفة و متعلمة وقادرة على التفكير السليم .... ثم لو هو فعلا كان بيحبك .... لية مازال بيعمل اللي بيعملة دة ؟؟ هل هوة دة دليلة على تقديرك و معزتك في قلبة ؟؟؟ .... ما اظنش كدة وحتى لو كان بيحبك فعلا (( مع اني مش مع الراى دة )) لية متغيرش ؟؟؟ لية مبقاش انسان تاني ؟؟؟ وحتى لو حبة صادق ((ودة برضة شىء مشكوك فية )) هل انت ترضي انك تربطي نفسك بانسان اولا مدمن و ثانيا ودة الاهم انة معندوش المقدرة انة يساعد نفسة على الخروج من ادمانة ؟؟؟ خللي بالك من النقطة دي كويس ... معندوش المقدرة على ترك العادات بتاعتة جمعي كل النقاط دة و جاوبي عليها ولو انتي ترضي بكدة ... يبقى بعد زمن ماتلوميش الا نفسك لما يرميكي وخللي بالك الحاجات دي كلها كان المفروض انك تفكري فيها من نفسك لانك في سن كبير و عقل ناضج فية شىء معجبنيش برضة .. انك قلتي انك تركتي الكنيسة و الكتاب يا لورا احمدي ربنا على كل شىء و لو المشاكل بتخلي البني ادم يبعد عن ربنا يبقى اسف دة انسان غير سوي احمدي ربنا يا لورا .... وبلاش تسيبي ربنا لو جتلك مشكلة امال الناس اللي عايشين في مشاكل دايما او المرضى بالامراض المستعصية يعملوا اية بقى ؟؟؟ .... يكفروا ؟؟؟؟ ... وازني نفسك و استخدمي نعمة العقل و اضبطي بيها مشاعرك معلش انا كلامي بطبعة مباشر و قاسي .... استحمليني هههههههه سلام و محبة [/COLOR][/FONT][/B][/SIZE] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
نفسي حد يقولى انا صح ولا غلط؟؟؟؟؟؟؟؟
أعلى