الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
نفسي حد يقولى انا صح ولا غلط؟؟؟؟؟؟؟؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="laura, post: 322447, member: 1776"] [b]رد على: نفسي حد يقولى انا صح ولا غلط؟؟؟؟؟؟؟؟[/b] اولا شكرا لمشاركتك فى موضوعى ثانيا انا ماكنتش مسدقاه وكنت بصدوا جامد فى الاول الى جانب انة ماكانش كدة قوى فى الاول الموضوع كلة ابتدا واحدة واحدة ياعنى فى الاول كنا بنتقابل الصبح فى المكتب وبعد الشغل ممكن كلنا نخرج مع بعض ونعمل رحالات للادير وبعد كدة الايميل وبعدة الChat ودة كان السبب فى كل حاجة لاننا كنا بنتكلم مع بعض طول اليوم هو ارتاح لى وانا كمان ارتحت لة وابتدا يفتح قلبه فى الكلام والسبب طبعا انة بيقول كل حاجة على النت مش وجها لوجه فالموضوع كان سهل بالنسباله انه يحكيلى وانا لما سمعت منه تفكيرى راح انه بيعمل اكتر من كده وسائلته وقالى لا دة اخرى ومش حاجه اساسيه بالنسبالى خالص انى اشرب وساعتها رغم انى اتخضيت بس لاقيتوا فعلا عايز يتغير وساعدنا بعض على التغيير بدليل انه كان انتظم على قراءة الكتاب المقدس وبقى له اب اعتراف وعلى فكرة هو من عائلة محترمة واختة خادمة كل الحجات دى خالتنى اقول انة ممكن يتغير ممكن يبقى التغيير بصعوبة بس هو كان عايز وحرام انى اشوف واحد محتاج مساعدة وانا ممكن اساعدة وابعد فافضلت اشجعه واستمرت صلاتنا لغاية اخر وقت وانا متاكدة انه كان بيصلى فكان لازم اقول انة انسان قابل للتغيير وهو اللى كان بيساعد نفسة وطبعا فى كل الوقت دة كانت ماشعرى غظب عنى بتتعلق به وبعد كدة بقى فى تليفونات وهو كان بيحسسنى باهتمام كان بجد كل تصرفاتة بتقولى انه معجب بى بس مش قادر يقول وهو حاليا تاية ومش عارف يعمل اية هو اتكلم مع واحد معايا فى الشغل علشان عارف انة عارف الموضوع وقال له"لورا شخصية حلوه قوى وهى اكتر واحدة انا برتاح لها وبحبها وبحكلها اللى اهلى مايعرفهوش عنى بس هى ماتعرفش غير رامز اللى فى المكتب واللى بيهرج فانا خايف ماتعجبهاش طباعى بعد مانخوض التجربة وتتعب هى بعد كدة" فالولد قاله انت بتفكر لوحدك وقبل ماتخوض اى تجارب انت واقف من برة وبتحكم. انا اتكلمت مع اب كاهن وسالته لو جة اتكلم اعمل اية لو فعلا اتغير ؟قالى لو اتغير لينا كلام بس هو مش هايجى يتكلم وعلى فكرة انا سالت كتير قوى على حكايت شرب الحشيش قالوا انة سهل يتبطل لانه مش ادمان بس اللى بيشرب بيبقى بعد كدة محتاج لدكتور نفسانى وعلى العموم انا اخدت قرار البعد وبحاول الخم نفسى فى اى حاجة بس طبعا صعب قوى عليا ولو جه اتكلم ساعتها هخالى اب اعترافى هو اللى يحكم مش انا وصلولى كتير ان ربنا يختار لى الصالح [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
نفسي حد يقولى انا صح ولا غلط؟؟؟؟؟؟؟؟
أعلى