الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
المنتدى المسيحي الكتابي العام
دليل المواقع المسيحية
موقع خطر علي الاسلام
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="lllllmojahidlllll, post: 211099, member: 9936"] [b]للاسف الشديد تاكدت ان لهذا الموقع هدف محدد..[/b] [FONT="Comic Sans MS"][SIZE="6"]للاسف الشديد كنت اعتقد ان هذا المنتدى منتدى تبشيرى،اى دعوى،يدعو الى النصرانية ويسمع ايضا للطرف الاخر بحياد ومقارنة بادلة وما شابه ذلك.. ومع انى جديد فى المنتدى ولكن منذ اولى كلماتى وانا انادى بان نلتزم جميعا الادب والاحترام مع بعض... ولكن للاسف كل عضو من المسيحيين اتابعه الاقيه جيد فى الحديث ويتكلم بادب ثم سرعان ما يتحول ليكشر عن انيابه.. نيمو والملك العقرب للاسف متعلموش من الكنيسة فقه الدعوة،لانهم لو تعملوا مكنوش شتموا وسبوا على النبى محمد،حتى ولو لم تؤمنوا به،يجب ان تعلموا انكم تتحدثون عن رجل اكثر البشر من اهل الدين غيركم يعتبروه نبيا لهم ويؤمنون به،يعنى من الفقه والحكمة ان تتادبوا وانتم تتحدثون عنه ولا تتكلمون ابدا بهذا الاسلوب الذى لا يليق بزبال فى شارع فضلا عن نبى... بقى فى حد فى الدنيا يبقى بيتكلم عن نبى،او رجل يعتقد عدد كبير جدا من سكان الارض انه نبى ،وانت تبقى رجل بتدعى الى دينك وتتكلم عليه بالاسلوب ده؟،((تقول معندهوش اخلاق!!!))).. طيب سؤال بسيط!!! انا مش ممكن دلوقتى بمنتهى البسطاة اسب واللعن لكل شىء فى دينك!!! هتعمل ايه!!! هتوقفنى من المنتدى وتقول مطرود لقلة الادب!!! مع احترامى ليك ولادارة المنتدى((امكانياتى اعلى من كدة))) هدخل وبنفس الاسم بردوا.. وعلى فكرة انا فى البداية عرفت الموقع ده لان ناس وصوتى اخترقوا او افسدوا،لكن لما دخلت ولقيت اسلوب كويس للحوار وسماح لكل الناس تشترك قلت لا،الدعوة والكلام بادب وتفاهم افضل واليق.. يا جماعة وانا بقول وقلت وهاقول والله يا جماعة ميصحش ابدا الاسلوب اللى بتتكلموا بيه عن نبينا محمد،يا جماعة حتى لو مش مؤمنين بيه احترموه علشان نحترم نبيكم ودينكم،وعلشان لو عندكم حق نتقبلوا منكم،صح يا جماعة كلامى ولا مش منطقى!!! فى عضوة هنا اسمها فراشة هى فين!!!فى ناس كتير هنا انا شوفتهم عندهم حكمة وهدوء وادب فى الكلام هما فين!!!! يا جماعة ياريت انكم متنسوش زى ما انتم قلتم ان ده منتدى تبشيرى..ياريت يا جماعة بلاش سب لنبينا ياريت... نتحاور ونتناظر وندعوا بعض بالحكمة وبالادب.. يا نيموا انت والملك العقرب وعماد اللى كان بيتكلم بمنتهى الحكمة وفاجاة قلب ،ياجماعة احنا هنا للحوار مش للتطاول على الانبياء..(((الشتيمة سهلة جدا يا جماعة)))واظن انى لو سبيت المسيح او اى شىء هام جدا عندكم ده هيضايقكم صح!!! وبعدين فين الناس اللى بتوقف المسلمين كل شوية وبيقولوا مطرودين لقلة الادب!!!! هما فين!!! ولما يقولوا على النبى محمد معندوش اخلاق دى ايه يا جماعة!!! ادب!!!.. ماشى،ياريت يا جماعة نغير من الاسلوب..انا شفت شتيمة النبى دلوقت وبردوا عمرى ما هغلط ولا هرد السب بسب ولكن هدعوا الجميع للاحترام والحكمة والادب.بس مع احترامى للجميعمش هنفضل نسمع سب وتطاول كدة كتير وكل شوية تطردوا ناس ونسكت.. لو مش عاوزين مسلمين هنا يبقى تتركوا الكلام عن دينا ونبينا مطلقا.. ياريت نبدا صفحة جديدة يااااااااااااااريت....[/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
المنتدى المسيحي الكتابي العام
دليل المواقع المسيحية
موقع خطر علي الاسلام
أعلى