الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
من المسؤل.............................
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="جيلان, post: 1045526, member: 23849"] [SIZE=3][COLOR=red][B]الحرية معناها انك تعمل الى انت عايزه بشرط لا تؤذى غيرك[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]دلؤتى انا مقلتش البنت تلبس الى هى عايزاه لكن بقول ان الولد مش من حقه انه يبص على البنت مهما ان كان لبسها [/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]لو اخذنا الموضوع من رؤية مسيحية زى منت عايز[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]يبقى بقى الولد كمان مفروض ميبصش عليها[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]ولا يعنى هتطبق المنظور المسيحى على البنت والولد لا[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]يبقى البنت تلبس كويس والولد ميبصش وتنتهى الحكاية[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]بالنسبة احنا متكلمناش على الموضوع من النظرة المسيحية مع الولد لانى لو اتكلمت فيه اكيد كان هيكون كلامى مختلف وكنت هقلك المسيح قال من نظر لامراة واشتهاها زنى بها فى قلبه لكن انا اتكلمت على الموضوع من نظرة عامة[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]لاننا مينفعش نتكلم بالموضوع من ناحية الدين لاحظ اننا مجتمع اسلامى بيعيش معانا مسلمين[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]لو نصحت المسيحية طب هنصح المسلمة ازاى[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]طيب البنات حتى الى بتلبس كويس ومحترمة بتتعاكس[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]البت فعلا فى مجتمعنا هدف مهما عملت هتتعاكس هتتعاكس[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]عشن كدى اولا وانا بكلم الولاد جبت الغلط عليهم [/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]نيجى للنقطة التانية [/B][/COLOR][/SIZE] :download: [SIZE=3][COLOR=royalblue][B][/B][/COLOR][/SIZE][COLOR=royalblue][COLOR=royalblue][SIZE=3][COLOR=royalblue][B][/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=red][B]الكلام مش متناقض لسبب[/B][/COLOR][/SIZE] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]مينفعش تاخد جملة صغيرة لان كله بيكمل بعضه[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]كلامى كان همس فى اذن كل واحد[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]الولاد على حدى والبنات على حدى[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]بحيث انى عايزة اوصل للولد انت مش من حقك مهما حصل انك تنظر ليها وحتى لو هى لبسها مش كويس ده مش يعطيك مبرر لكدى[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000]وفى نفس الوقت بهمس فى اذن البنت انتى كمان حرة اه بس نحاول نبقى رمز للمسيح[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=3][COLOR=#ff0000][/COLOR][/SIZE][/B] [SIZE=3][COLOR=royalblue][B] [COLOR=red]لا سورى برة مافيش شباب فاضى وهايف واقف على كل شارع مستنى بنت تعدى يعاكسها[/COLOR] [COLOR=red]برة مافيش وقت عندهم للهبل ده ومافيش حد بيبص على حد[/COLOR] [COLOR=red]يبقى لبسهم بيبقى عادى جدا لو محدش بيبص على حد[/COLOR] [COLOR=red]لكن انا فى كلامى الاولانى قلت لازم نعمل حسابهم [/COLOR] [COLOR=red]زى ما قلنا ليه القصير زمان مكنش عيب لان المجتمع كان شايفه عادى جدا ومش عيب[/COLOR] [COLOR=red]يعنى الناس الى حواليك هى الى بتحدد[/COLOR] [COLOR=red]ومش معنى ان البنت هتعمل حساب كدى يبقى لو معملتش من حقك تعاكس[/COLOR] [COLOR=red]لا بردوا مهما حصل مش من حقك[/COLOR] [COLOR=red][/COLOR] [COLOR=red]لة واحد سكران مش هيفرق اصلا لان دماغه مش فيه وكل قاعدة ليها شواذ[/COLOR] [COLOR=red][/COLOR] [COLOR=red]رأيى من رأى كليم ( لازم قانون يمنع ده ) احنا شعب كدى لازم عافية عشن يعمل الحاجة لكن مش بيحترم نفسه لوحده يمكن عشن فاضيين ومافيش شغل كل دى عوامل لكنها مش مبررات ابدا[/COLOR] [COLOR=red]فى كتير شباب فى نفس الظروف ومحترمة [/COLOR] [COLOR=red][/COLOR] [COLOR=red]شكرا اخى واوعى حد يفتكرنى متنرفزة خالص مالص[/COLOR] :smil12:[/B][/COLOR][/SIZE][/color][/color] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
من المسؤل.............................
أعلى