الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
من المسؤل.............................
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="جيلان, post: 1044558, member: 23849"] [size="3"][b][color="red"]اولا عايزة اقول رأيى احنا مش هنعد نجيب الهم على الولد او البنت الصح صح والغلط غلط بغض النظر عن الجنس ( ولد او بنت ) التربية هى الاهم يعنى الولد لو عاكس بنت ومامته معاه من وهو صغير مامته هتبوسة وتسقفله وتقله برافوا عليك... ليييه ؟ عشن طبعا ده ولد ومجتمعنا اخد ان الولد يعمل الى هو عايزه بس البنت لا وده السبب الى بيخلى البنات فى اماكن متقدرش تروحها لوحدها وده طبعا بينفى لحق الحرية الى مفروض زى ما قال كليم ربنا مديهالها هى صح او غلط ربنا هيحاسبها مش انت اه يا بيشو ( ويل لمن تأتى منه العثرات ) لكن بردوا ربنا هو الى هيحاسب نيجى بقى للبنت بغض النظر عن المجتع احنا لازن نبقى رموز للمسيح فى افعالنا وكلامنا وملابسنا وكل شىء يعنى مهما كان المجتمع بينظر للبنت بانى نظرة فانتى نفسك لا يرضيكى ان ينظر لكى ولد نظرة وحشة لكن للاسف لازم نعمل حسابهم رغم انى مش مقتنعة اننا نعمل حساب لحد وان كل واحد حر بس ده المجتمع الى عايشة فيه الى على رأى مستر وليم بينظر للمرأة على انها فريسة بجد رأى وليم رائع مثل كل ارائه الى بتعجبنى يعنى فى مصر مثلا زمان كان الموضة باللبس القصير ومع ذلك كان عادى جدا ومافيش اى مشكلة والكت كمان كان عادى اتفرج دلؤتى لو بنت لبسة جيبة مش هقلك قصيرة لا جيبة عادية جدا شوف الكلام الى هتاخده وعلى فكرة بردوا العيب فى التربية ده دلؤتى فى بنات بتعاكس بردوا زى ما قلت على الولد لان اهلها لما عملت كدى مرة محدش قلها ده عيب طيب ليه البنات الى بتعاكس اقل من الولاد لان معظم الاهالى مؤمنة ان الولد برحته على الاخر ويعمل الى عايزه لكن البنت بتعلمها الصح من الغلط وبنلاقى اسرة واحدة ( فيها بنت مؤدية جدا وابن العكس ) موضوع مهم جدا كليم ربنا يبارك حياتك للعلم انا حتى قول رأيى هذا كنت قد قرأت حتى الصفحة الثانية فقط واى تعليق على رأى الاخوة ممكن يُتبع وممكن لا لان كل واحد حر طبعا[/color][/b][/size] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
من المسؤل.............................
أعلى