الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
من المسؤل.............................
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="fns, post: 1043375, member: 27907"] [center][size="5"][color="royalblue"][font="arial"]ما لوش اي حق يتكلم معاها بتاتا" حرية شخصية ولو فيه دولة تحاكم الى زيه ستنتهي المشكلة [color="red"]انت بتقول لو كليم ولو فى اللغة العربية وفى النحو بتعنى امتناع حدوث جواب الشرط عن فعل الشرط يعنى لو الطالب ذاكر بجد مكنش سقط السنة اللى فاتت بمعنى لو فى قانون يعاقب اللى بيعاكس مكنتش ظهرت المشكلة [color="royalblue"]علاقتها مع ربها [color="red"]احنا فى مجتمع اخى كليم بيحكم على الشخص من مظهره الخارجى وليس الداخلى وغير كده مينفعش نقول احنا ملناش دعوة وان ربنا هو اللى ايحسبها احنا كلنا اخى فى مركب واحدة يعنى المركب دى فيها ركاب منحلين اتلاقى بقية الركاب اخلاقهم انحلت وغير كده اخى كليم لو قلنا كل واحد حر وربنا هو اللى ايحاسبه يبقى ملهوش لزمة كلام الاباء الكهنة ووعظاتهم لينا اللى بتحسنا على البعض عن الخطية يبقى كل واحد يعمل اللى هو عاوزه ما دام الواحد حر وربنا هو اللى عاوزه والحرية مقلتش ايضا ان البنت تطلع من بيتها لبسها غير محترم [color="royalblue"]ملاحظة لا يجب ان ننساها البنات في ردوهم يقولوا بانها لو لبست خيمة فانها ها تتعاكس يعني مش اللبس فقط [color="red"]ما انا حاولت افهمك اخى كليم ليه الشباب بتعاكس سواء كانت البنت محترمة او غير محترمة قلتلك الاسباب بس انت اخى الحبيب اعتبرتها انى بدافع عنهم وانى بعذرهم صدقنى اخى انا مش بحاول ابرر مواقفهم الكل عارف ان اى شاب يعاكس بنت ده غلط السوال اللى حقته يطرح نفسه هو ايه الاسباب الدافعة للشاب لمعاكسة البنت ده السوال اللى حقتنا نناقشه ونلاقى جواب ليه اتلاقى حاجات كتير وانا ذكرت بعضا منها وفى حاجات تانى يعنى مثلا بنلاقى فى المجتمعات الاوربية فى سهولة فى التعارف بين الولد والبنت وبسبب السهولة دى مش بنسمع عن حالات معاكسة زى عندنا لكن تعالى عندنا بنلاقى صعوبة فى التعارف بين الولد والبنت فى النهاية اخى ربنا هو اللى قادر يحافظ على بناته واولاده سلام المسيح يكون معاك[/color][/color][/color][/color][/color][/font][/color][/size][/center] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
من المسؤل.............................
أعلى