الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
المنتدى الترفيهي العام
لقاء خاص
+ لقاء مع اخرستوس انستي +
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="اخرستوس انستي, post: 745437, member: 34615"] [b]رد على: + لقاء مع اخرستوس انستي +[/b] يا نهار أبيض ... الزعيم بحاله جاي بيسألني ... استر يا رب .. [SIZE=4]أنا سمعت عن المنتدى زمان ..[/SIZE] [SIZE=4]لكن عرفته بجد من [COLOR=darkred]منتدى اسلامي[/COLOR] ..[/SIZE] [SIZE=4]كان بيعتبر [COLOR=seagreen][B][U]منتدى الكنيسة عقدته[/U][/B][/COLOR] و كل موضوع من موضوعاته لازم يجيبوا سيرة منتدى الكنيسة و يعلقوا عليه ..[/SIZE] [SIZE=4]ولأني قضيت أوقات طويله جدا في [COLOR=purple][B][U]منتديات اسلامية[/U][/B][/COLOR] لم أكن اتصور أو اتخيل ان هناك [COLOR=purple][B]منتدى بهذه القوة مسيحي متواجد[/B][/COLOR] ..[/SIZE] [SIZE=4]لحد ما لقيت في المنتدى الاسلامي اياه [COLOR=darkgreen][B]اشتغاله[/B][/COLOR] عن بنت كانت مسلمة واتنصرت وعاوزة ترجع مسلمة تاني و المسلمين بيكلموها ..[/SIZE] [SIZE=4]وكل ما اجي اتكلم مع البنت دي [COLOR=royalblue][B]يحذفوا[/B][/COLOR] مشاركاتي ويمنعوني ..[/SIZE] [SIZE=4]وفي لحظة [COLOR=green]غيظ[/COLOR] فكرت أني [COLOR=green]اغيظهم[/COLOR] و افضح تصرفهم في المنتدى اللي مسبب لهم عقده في حياتهم [COLOR=navy][B]منتدى الكنيسة[/B][/COLOR] ..[/SIZE] [SIZE=4]فجيت و اشتركت .لكن عضويتي لم تكن مفعله ..[/SIZE] [SIZE=4]واول واحد تلقى مشاركتى حول هذا الموضوع كان [COLOR=black][B]النبي لاكي برو صلى الله عليه وسلم ههههه[/B][/COLOR] ..... واشترك مخصوص في المنتدى الاسلامي ليعطيني رابط الموضوع [COLOR=darkred][B]بمنتدى الكنيسة[/B][/COLOR] ...[/SIZE] [SIZE=4]المهم ربنا دبر ان كل حواراتي معاهم ومناظراتي يغلقوها .. واني [COLOR=darkslateblue][B]اندمج و انصهر في منتدى الكنيسة[/B][/COLOR][/SIZE] [SIZE=4]طبعا في الاول كنت متأثر بالاسلوب الاسلامي في الكلام و الحوار .. ودة بان في مشاركاتي وموضوعاتي الاولى ..[/SIZE] [SIZE=4]الا ان تعليماتك يا [COLOR=red]روك[/COLOR] لي و اولها [COLOR=purple][B]كان أن نرد على الشبهه كشبهه عامة ولا نرد على اشخاص وننتقى الاسلوب في نقل الشبهه كانت نقله في تفكيري و اسلوبي بشكل كبير[/B][/COLOR] ..[/SIZE] [SIZE=4]وبجد و بأمانه انا حاسس أنه حصل نضج في تفكيري و اسلوب حواري من ساعة ما اشتركت في المنتدى[/SIZE] [SIZE=4]كل يوم بتعلم جديد منكم[/SIZE] [SIZE=4]ومن اسلوب حواركم ..[/SIZE] [SIZE=4]وكان احلى يوم عندى لما حصلت على [COLOR=teal]العضوية المباركة[/COLOR] ..... ما تتصورشوش السعادة اللي كنت فيها ...[/SIZE] [SIZE=4]وفعلا العضوية المباركة بما لها من مميزات نقلتني نقله جديدة في اسلوب التفكير و الحوار ..[/SIZE] [SIZE=4]وبرضه موضوعي الحصري عن تفسير كلمة عيسى انها تعني ابن الله بالهيروغليفة لم يكن سيخرج للنور بدون منتدى الكنيسة[/SIZE] [SIZE=4]ربنا يخلي مشرفي المنتدى ومديريهم و يبارك في خدمتكم ...[/SIZE] [SIZE=4]لكن انا بجد بحلم بموضوع تنظيم الرد على كل الشبهات حول الكتاب المقدس[/SIZE] [SIZE=4]سفر سفر ...[/SIZE] [SIZE=4]و اصحاح اصحاح ...[/SIZE] [SIZE=4]وعدد عدد ....[/SIZE] [SIZE=4]نفسي اللي يقابله ايه شبهه في اي عدد من الكتاب المقدس يدخل منتدى الكنيسة و يختار السفر و الاصحاح و العدد يلاقي الردود القاطعه على كل الشبهات حول هذا العدد موجودة ومنظمة ...[/SIZE] [SIZE=4]هههههههه دا حيكون كابوس :t19::t19::t19:.. وانت عارف انه مرة لقيت بعض الصفحات في المنتدى مش بتفتح دمي نشف ..[/SIZE] [SIZE=4]وحسيت اد ايه المنتدى ده هو فعلا كنيستي الالكترونية اللي بنتمي ليها و بخاف عليها ...[/SIZE] [SIZE=4]لكن أنا واثق ان ربنا مخلي له ملايكة يحرسوه ويقوو خدمته لبركتها ...فالمنتدى و بحق سبب رجاء لكثيرين ... و للعلم أغلب موضوعات المنتدى الأن تدرس في خدمة كنسية بعنوان (احقا قال الله) للرد على حالات التلاعب الفكري التي يقوم بها المسلمين في المكان اللي انا موجود فيه الأن [/SIZE] [SIZE=4]وصدقوني كل الخدام بيصلوا لنجاح و استمرار خدمة المنتدى ....[/SIZE] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
المنتدى الترفيهي العام
لقاء خاص
+ لقاء مع اخرستوس انستي +
أعلى