الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
لسه الدنيا بخير ..........بقلم رانيا حفني
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="عبود عبده عبود, post: 3711239, member: 97893"] [COLOR="Black"][FONT="Arial"][SIZE="5"][COLOR=Black][FONT=Arial][SIZE=5] [CENTER][CENTER][B][FONT="]لأ ... كان فيه خانة للديانة طبعاً [/B][/CENTER][/CENTER][/SIZE][/FONT][SIZE=5][CENTER][CENTER][B][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]وكان بيتكتب قبطى أرثوذكسى كمان [/B][/CENTER][/CENTER][/size][/COLOR][/SIZE][/FONT][SIZE="5"][COLOR=Black][SIZE=5][CENTER][CENTER][B][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]الدول التى لا تستخدم خانة الدين ليس لديها خلل تشريعى ولا حاجة[/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]كل دولة بتختار التشريع المناسب لها حسب أحتياجات شعوبها [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="] ( مشكلتنا ) اننا بنتدخل فى تشريعات الناس وعايزين نفرض عليهم وصايتنا وعايزنها على مزاجنا [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]ولو طرحنا الموضوع حسب الأمزجة – هتلقى مسلم – طالع لك يقولك [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]لية مانع زواج الأرثوذكسى من الكاثوليكى ؟ مش كلكم نصارى فى قلب بعض !![/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]طااب وأنت مالك ؟ أيش حشرك فى شرع الناس يا بارد ؟ [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]ولو عندنا يهود وقالك الشرع عندى ميراث الأبن البكر فقط ..هتقوله لا دة تخلف ؟[/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]وأنت مالك برضه ؟! [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="] قس على ذلك فى شرع المسلم – وبمنتهى الحيادية فكر فيها [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]هتلقى عنده حق لو حد قرب من شريعته هو كمان – خاصة فى ظل حالات الجهل اللى قدام مننا [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="] – لية بتفرح بواحدة بتهاجم شرع المسلمين وتصف الأزهر بالوساخة[/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]فى حين أحنا نفسنا – وهنا فى المنتدى – رفضنا مقالة لروز اليوسف[/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]ذكرت فيه مساج أو علاج طبيعى للبابا فى روما ؟! [/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]مجرد ذكر البابا كان مررررفوض وبشدة وطالبنا بمقاطعة المجلة ..!![/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="] لية هنا بتقول أن رانيا دة رأيها وهى مش جاهلة ولا حاجة – وهو اللى يختلف معاك يبقى جاهل !![/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][FONT="]ليه عند غيرك بتعتبره [COLOR=#000099]تنويرى[/COLOR] وعندك البابا يبقى [COLOR=red]خط أحمر [/COLOR]؟!![/FONT][/B][/CENTER] [/CENTER] [CENTER][CENTER][B][COLOR=red][FONT="] يتبع ...[/FONT][/COLOR][/B][/CENTER] [/CENTER] [/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
لسه الدنيا بخير ..........بقلم رانيا حفني
أعلى