الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
المنتدى المسيحي الكتابي العام
الشهادات
قصة حقيقة لاخت معانا في المنتدي
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="يوحنا/نصر, post: 473111, member: 21162"] [b]رد على: قصة حقيقة لاخت معانا في المنتدي[/b] معلش انا ما كنتش قريت الردود استأذنكم انى اكمل المشاركة طبعا واضح للجميع ان الأخوة بيستهزؤ بكل حاجة مكتوبة وبيقولوا ان ده تاليف وبيفتخروا بانهم عندهم قصص لمسيحيين اسلموا ويقدروا ينشروا معلومات عنهم و ده صحيح لسببين اولا لأننا فى مجتمع مسلم لا يؤمن بالأخر ولا حتى فاهم هو ايه ولو المتنصر نشر معلوماته مليون فى الميه هيقتلوه السبب الثانى فى حقيقة علمية اعتقد ان الجميع يعرفها عند صناعة الحديد يتعرض الخام لدرجة حرارة عالية جدا فيبدا فى الأنصهار ويترسب الحديد الخالص فى قاع المراجل اما الشوائب فتطفوا على السطح وتغطيه وهى ما يسمى بالخبث ومن يرى المرجل قبل ازاحة الخبث يعتقد انه هو السائد رغم انه بعملية بسيطة جدا يتم ازاحة الطبقة الموجودة ليظهر الحيد السائل بكل نقاوته (مش عارف هيفهموا دى ولا لأ) اما الأخ اللى مستغرب ان الأخت ابتسام كانت بتروح وتيجى و ما حدش قادر يمسها فبصراحة من حقه لأنه لو معترف بقدرة الله كان امن ولو كان يعرف حاجة عن الله كان عرف ان من يمسكم يمس حدقة عينى وكان يعرف ان المسيح نفسه كان فى وسط اليهود ومش قادرين يمسكوه و عملوا مؤامرة لتسليمه وده مش عشان حاجة عشان تتم النبوة وييجى الموعد اما الأخ اللى مش قادر يمسك نفسة من الضحك اضحك يا عم ما حدش واخد منها حاجة بس اعرف انت بعد كدة هتضحك ولا هتبكى فى وقت ما ينفعش فيه بكاء احنا اللى بنحدد مصيرنا و ما ينفعش نندم بعد فوات الأوان والأخ اللى بيقول ان شبه الجزيرة عارفة دينهم كويس وانهم متشددين عنده حق عارفينه على الأخر بامارة النسوان السعوديات واليمن بلد الغلمان (عارف يعنى ايه غلمان !!!!!!!!! )ولا الكويتيات ولا الخمور اللى بتدخل السعودية متهربة ولا الشذوذ اللى بتعانى منه شبه الجزيرة كلها و المخدرات يا ناس ارحمونا كفاية ده انتوا بتقولوا ان لا اكراه فى الدين ( بامارة حد الردة) وبتقولوا اقرب الناس ليكم النصارى ( بامارة الجزية و الخط الهمايونى ) اختى ابتسام انتى تجربة حية للأنجيل المعاش على الأرض بصمودك امام الات العدو هتكونى سبب بركة لناس كتير كان ليهم اعين ولم يبصروا لكن بسببك هيعاينوا النور المسيح مخلصك والهك يقويك على اختباراتك ودايما تذكرى بولس الرسول قد ايه كان جبار ولم ربنا لمسه تحاول لأناء مختار ربنا يحافظ عليكى فى دمه الثمين [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
المنتدى المسيحي الكتابي العام
الشهادات
قصة حقيقة لاخت معانا في المنتدي
أعلى