الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
ما الجديد
المشاركات الجديدة
آخر النشاطات
الأعضاء
الزوار الحاليين
مكتبة الترانيم
إسأل
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
رسولية انجيل يوحنا وقانونيته
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="apostle.paul, post: 3117698, member: 85886"] [COLOR="Black"][FONT="Arial Black"][SIZE="5"][B]بعض اقول العلماء اضافية [/B][FONT=Arial Black][SIZE=5][LEFT][FONT=Century Gothic][B][COLOR=Blue]According to early Church tradition, the fourth gospel was written by the apostle John, the son of Zebedee.[/COLOR] Although the work does not mention John by name (perhaps out of modesty), several internal evidences do support or at least suggest his authorship. According to 21:20–24, the author is a disciple of Jesus and associate of Peter. The phrase “the disciple whom Jesus loved” may refer to John. This individual had intimate fellowship, with Jesus (13:23–25) and witnessed the piercing of Jesus’ side during the crucifixion (19:35) and other events in the life of Jesus. John’s reference to Jesus as the “Word” ([URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1"]Gk.[/URL] [I][FONT=Charis SIL]lógos[/FONT][/I]) should be taken as alluding to God’s word in creation ( Gen. 1; [URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn2"]cf.[/URL] Ps. 33:6, 9) rather than as the basis for objection to John’s authorship on the grounds of alleged Hellenistic (or Gnostic) influence. [/B][/FONT][/LEFT] [LEFT] [FONT=Century Gothic][B][URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1"]Gk. [/URL]Greek[/B][/FONT] [FONT=Century Gothic][B][URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref2"]cf. [/URL]compare, see[/B][/FONT] [FONT=Century Gothic][B]Myers, Allen C.: [I]The Eerdmans Bible Dictionary[/I]. Grand Rapids, Mich. : Eerdmans, 1987, S. 589'p589[/B][/FONT][/LEFT] [/SIZE][/FONT] [FONT=Arial Black][SIZE=5][LEFT][B][FONT=Book Antiqua][U][COLOR=Blue]Author Early Christian tradition indicates this Gospel was written by John, the disciple and son of Zebedee. [/COLOR][/U]The Gospel claims to have been written by the beloved disciple, an unnamed figure so designated only in this Gospel (21:20–24). John, son of Zebedee, is almost certainly the beloved disciple and author of this Gospel, but some doubts remain since John is not mentioned by name.[/FONT][/B][/LEFT] [LEFT] [B][FONT=Book Antiqua]Brand, Chad ; Draper, Charles ; England, Archie ; Bond, Steve ; Clendenen, E. Ray ; Butler, Trent C. ; Latta, Bill: [I]Holman Illustrated Bible Dictionary[/I]. Nashville, TN : Holman Bible Publishers, 2003, S. 934 'p934[/FONT][/B][/LEFT] [/SIZE][/FONT] [COLOR=Blue][B]شهادات غير المؤمنين عن انجيل يوحنا [/B][/COLOR] [FONT=Arial Black][SIZE=5][LEFT][LEFT][FONT=Arial Narrow][B]B. [/B][B]Testimony of Unbelievers[/B][/FONT][/LEFT] [/LEFT] [LEFT][LEFT][FONT=Arial Narrow][B]The oldest controversial argument against the faith was written by Celsus (A.D. 161–180). In his whole christological standpoint of the Church is John’s Gospel. He refers to Matthew but he uses John more than Mark or Luke in his aggressive attack. The testimony of the gnostic heretics is equally conclusive. The earliest of them is probably Marcion, who came to Rome about A.D. 140. He knew of the fourth gospel and rejected it. As it was recognized in gnostic circles, it must have been recognized much earlier in church circles, which compels us to go back to the time of earliest recollection of John. At that date they would not have accepted a book as John’s if it had not come from the apostle. The value of this evidence is not the mere sum of individual testimonies but lies in the demonstration furnished that in the third quarter of the second century this gospel was received without question or suspicion together with the three others by the churches of Asia, Europe, and Africa. The combined light of these testimonies goes far back through the first half century and within the lifetime of hundreds, if not thousands, who had seen and heard the apostle himself.[/B][/FONT][/LEFT] [/LEFT] [LEFT] [FONT=Arial Narrow][B]Constance, Mrs. T. M.: [I]Explorer's Bible Study: Gospel of John[/I]. Dickson, TN : Explorer's Bible Study, 1988, S. 1:4 .p.3 [/B][/FONT][RIGHT][B][FONT=Century Gothic][COLOR=Black][SIZE=5]شهادات غير المؤمنين اقدم حجة اثارت الجدل ضد الايمان كتبت بواسطة كلسس سنة 161 لسنة 180 فى كل وجهه نظره الكرستولوجية للكنيسة هو انجيل يوحنا هو استخدم انجيل متى لكنه استخدم يوحنا اكثر من مرقس ولوقا فى هجومه العدوانى الشهادات من الهرطقات الغنوصية ايضا قاطعة بنفس المساوة ولعل اقدمهم هو ماركيون الذى اتى لروما سنة 140 كان يعرف انجيل يوحنا لكنه رفضه وكونه كان معروفا فى الاوساط الغنوصية فاذن فهو معروف فى الاوساط المسيحية منذ عهد مبكر ان قيمة هذة الاثباتات ليس انها مجرد مجموع لشهادات فردية لكنها تكمن ان تؤكد ان فى خلال الربع الثالث من القرن الثانى قبل الانجيل الرابع بدون شك او استفسار جنبا الى جنب مع الاناجيل الثلاثة من قبل الكنائس فى اسيا واروبا وافريقيا كتاب ايعيدون اختراع شخصية يسوع للثلاثى الجبار دانيال بى والاس , جى اد كومزمورسكى , جيمس سوير عن قانون الموراتورى اللى ورد فيه تقليد انجيل يوحنا من منتصف القرن الثانى [/SIZE][/COLOR][/FONT][/B][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][IMG]http://img17.imageshack.us/img17/4936/119jv.jpg[/IMG][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][B]يوسابيوس ينقل عن أوريجانوس في كتابه " تاريخ الكنيسة ".[/B] [FONT=Times New Roman][B]تاريخ الكنيسة - يوسابيوس القيصرى (264 - 340 م ) - تعريب القمص مرقس داود الكتاب السادس الفصل 25 [/B][/FONT][B]، أو صفحة 275.[/B] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][B]صفحة 274: [/B][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][CENTER][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][B][IMG]http://img692.imageshack.us/img692/6369/20565711.jpg[/IMG][/B][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/CENTER] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][B] صفحة 275:[/B][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR] [CENTER][IMG]http://img849.imageshack.us/img849/1637/275625.jpg[/IMG] [RIGHT] [/RIGHT] [/CENTER] [COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=Black][FONT=Times New Roman][SIZE=5] [FONT=Times New Roman][B]تاريخ الكنيسة - يوسابيوس القيصرى (264 - 340 م ) - تعريب القمص مرقس داود الكتاب السادس الفصل 25 [/B][/FONT][B]. يتبع........ [/B][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/RIGHT] [/LEFT] [/SIZE][/FONT][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
رسولية انجيل يوحنا وقانونيته
أعلى