الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
رسائل مرعبه < قصه طويله >
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="صائد الذباب, post: 753680, member: 649"] [b]رد على: رسائل مرعبه < قصه طويله >[/b] [CENTER][FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][B]بدايه الرحله....تحقيق *************** جلس ناجى أمام ضابط قسم بلدته وهو مذهول من حادث القطار ...فلم يفتح فاه إلا عندما قال له الضابط : أنت بقى اللى فيك حاجه لله وعرفت أن المفتش هيقع من الشباك وهيموت بطريقه بشعه ؟! بلع ناجى ريقه وهز رأسه بعدم فهم قائلاً : ياحضره الضابط....أنا بنى أدم عادى ..ولا فى حاجه لله و لابشوف الغيب قام الضابط من وراء مكتبه واستدار حتى واجه ناجى فأنحني عليه قائلاً له في شك: طب تفسر الحدوته اللى الكل قالها ..عن أنك شديت الطوارىء بتاعه القطر وجريت بره العربيه علشان تشوف المفتش اللى وقع ..ووقتها لا كان المفتش وقع ولا حاجه...لدرجه أن الكل شك في عقلك بس بقى العجيب والغريب ..أن كل اللى أنت قلته حصل...لكن بعد ما القطر رجع لرحلته بنص ساعه..والمفتش فعلاً وقع بطريقه غريبة محدش عارفها غير ربنا. ثم أشار لناجى وصرخ فيه قائلاً : غير ربنا وأنــــــــــت أنزعج بطلنا من قبح صراخ هذا الضابط ثم رفع رأسه قائلاً في تحدى واضح : ياحضره الضابط...أنا كنت فى العربه الاولى وكنت نايم ...والمفتش كان فى أخر القطر يعنى فى العربه العاشره لما وقع ...أعرف منين وقع أذاى بقى ؟! أبتسم الضابط بغيظ ثم رجع خلف مكتبه جالساً على طرف المكتب قائلاً : طب ماشى ...كل حاجه هتبان ...أتفضل أنت دلوقتى ومترجعش مصر ولا تسيب القريه الا لما نخلص التحقيق فى النيابه وقف ناجى قائلاً له وهو يغادر المكتب: حاضر..حاضر...أنا كده كده قاعد هنا كام يوم ..ومش هسافر دلوقتى وقبل أن يغادر ناجى المكتب هتف فيه الضابط قائلاً : بقولك أيه... التفت ناجى له ..فأكمل الضابط كلامه: أنت أصلاً جاى بلدكم ليه بعد كل السنين دى ..ده أنت حتى ملكش حد من أهلك عايشين ..مفيش غير عم ولدك بس وهو كمان بين الحيا والموت ؟؟ أبتسم ناجى ابتسامه سخيفة ثم قال : معلش أصل بلدنا وحشتنى قوى ..وكمان أنا ليا أرض ودار هنا والا فى قانون يمنعنى من أنى أجى بلدنا؟ هز الضابط رأسه في إحباط وغيظ مكبوت قائلاً وهو يجز على أسنانه : لا طبعاً ...بلدك وفى أى وقت تشرفها ثم رفع إصبعه محذراً : بس حسك عينك تسافر إلا لما نخلص من الحدوته الغريبه دى[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
رسائل مرعبه < قصه طويله >
أعلى