الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
رسائل مرعبه < قصه طويله >
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="صائد الذباب, post: 139715, member: 649"] [B][CENTER][FONT=Arial][SIZE=6][COLOR=red][B]محادثه [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=6][COLOR=red][B]********[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فتح ناجى جهاز الحاسب وبدء فى تصفح الرسائل الخاصه بصندوق الاميل ..[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]واجداً بعض الاعلانات السخيفه عن أنه فائز بجائزه كذا وكذا .فضحك وهو يعلم أنها خدعه من الشركات التى تستغل الحاله النفسيه والطمع لدى البشر .وفجأه وهو مندمج مع الرسائل الا وأضاء أمامه مكان المحادثه بينه وبين فهمى فتبسم ناجى كاشفاً عن الكلمات المرسله من صديقه فقرأ المكتوب وهو[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]هاى ناجى.بتعمل أيه على النت[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : لا شىء .كنت بتصفح الاميل فقط .أنت فى الشغل؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : أينعم ..لسه مخلص بعض الصور اللى التقطها عن الحريق اللى عمله الارهابين فى مبنى حقوق الانسان [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : ياسلام على الهمه والنشاط!. ده لسه الحادثه سامعها من ساعتين أو تلاته بس [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : أمال .أخوك أسرع مصور صحفى فى البلد.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : طب أيه الجديد فى الصور دى؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : أنا صورت حبه صور تحفه أكيد هتأخد واحده منهم جايزه التصور الصحفى السنادى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : ياسلام.للدرجادى؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : طبعاً .. دى الصدفه وحدها هى السبب فى الصور دى..أخوك اللى هو أنا صورت الحدثه وهى بتحصل.فاهم يعنى أيه وهى بتحصل ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : أذاى الكلام ده .؟هو أنت كنت عارف بالعمل الارهابى ده قبل ما يحصل ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : لا.طبعاً ..بس أنا كنت رايح أعمل ربورتاج بالصور عن مركز حقوق الانسان ده.[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]وبالصدفه شفت الارهابين دول وهما بيرموا قزائف الموليتوف مع ضرب النار من رشاشاتهم بداخل المركز[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : ها..وبعدين؟؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : ثانيه واحده.باين فيه حاجه بتحصل هنا عندنا ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]وأنقطع خط المحادثه من أمام ناجى [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]الذى أنتظر بضع دقائق بلهفه ..حتى رجع وظهر فهمى على خط المحادثه[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : فيه أيه عندكم يافهمى؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : باين كده المبنى اللى أحنا فيه أنضرب بالقنابل [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : بتقول أيه ؟! أنت بتهزر والا الموضوع بجد ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : بجد.بجد.ده حتى أنا فيه دم نازل من نافوخى وحاسس أن جسمى كله مولع نار [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : فهمى.فهمى..بلاش شغل العيال ده وأتكلم عدل .متخوفنيش عليك كده[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى : معلش أنا هقفل دلوقتى وأستنى منى رساله .ماشى؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : طب أستنى رساله ليه ماأحنا هنشوف بعض بالليل ؟![/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]وفعلاً أنقطع خط الاتصال والمحادثه مع فهمى للمره التانيه.دون أن يجد أجابه لسؤاله[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أسرع ناجى بفتح التلفزيون..وقبل أن يجلس فى مواجهته حتى شاهد مبنى الجريده التى يعمل بها صديقه فهمى والنيران تندلع من كل طوابقه الخمس وبعض حوائطه مهدمه[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]وهناك سيارات الاسعاف والشرطه وهرج ومرج وأناس محترقه وبعض الاشلاء المبعثره فى نطاق واسع من المكان[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]نظر ناجى بشده وهو يكاد أن يغمى عليه من هول المشهد ..ولكنه تماسك وخرج مسرعاً لجريده صديقه ورفيق دربه فهمى ..خرج والخوف بل الرعب يقتله على صديقه[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]**************************************[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=6][COLOR=red][B][I]الصدمه[/I][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=6][COLOR=red][B][I]************[/I][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]حاول ناجى أن يخترق نطاق الامن الضارب بالمكان فلم يستطع ..حتى شاهد مدير تحرير الجريده فصرخ له:[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ياأستاذ رائد..ياأستاذ رائد ..أنا ناجى صاحب فهمى ..[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أشار رائد للشرطه أن تسمح له بالعبور ففعلت[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]جرى ناجى ناحيه رائد هاتفاً فى فزع : حصل أيه ياأستاذ رائد ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]رائد : مش عارف ؟.أنا كنت فى مشوار خارج الجريده..ولما سمعت بالحادثه رجعت جرى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]ناجى : طب متعرفش فين فهمى ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]نظر له رائد نظره حزينه قائلاً بمراره:[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]فهمى ...فهمى تعيش أنت ياناجى يابنى...[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]دارت الدنيا بناجى فى سرعه وقوه ضاربه به الارض ليسقط مغشياً عليه من هول وفداحه الصدمه[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]**************************[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=6][COLOR=red][B][I]المفاجأه [/I][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=6][COLOR=red][B][I]**********[/I][/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]لا يعرف كم من الوقت ظل فى غيبوبته هذه.ناظراً حوله ليجد نفسه فى مستشفى قريبه من جريده صديقه الراحل فهمى..وبجوار سريره يقف الاستاذ رائد ورجل أخر الذى هم قائلاً لناجى :[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أنت ناجى صديق المرحوم فهمى ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]جلس ناجى واضعاً يديه على وجهه وهو يبكى فى أنهيار شديد قائلاً فى خفوت وضعف :[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أيوه ..بس أنا مش مصدق اللى حضرتك بتقوله؟..مش ممكن صاحبى وحبيبى فهمى يروح كده فى لحظه ؟!..ده كان لسه بيكلمنى على النت لحظه ما الحدثه بتحصل ![/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أنحنى الرجل على ناجى قائلاً له : مستحيل الكلام اللى أنت بتقوله ده..مستحيل يكون صاحبك كان بيكلمك لحظه وقوع العمل الارهابى ياناجى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]رفع ناجى رأسه للرجل قائلاً له : ليه مستحيل ؟..والاول حضرتك مين ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]رد الرجل قائلاً : أنا مقدم شوكت راضى من مباحث أمن الدوله...ثانياً أنا بقولك مستحيل يكون المرحوم كان بيكلمك لما الحادثه دى حصلت على النت ..عارف ليه؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]بلع ناجى ريقه بصعوبه قائلاً للمقدم : لا مش عارف ليه مستحيل ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]رد المقدم بلهجه كلها غموض قائلاً : لان مبنى الجريده مقطوع عنه الكهرباء بفعل فاعل من قبل الانفجارات بأكثر من ساعاتين ..وطبعاً عارف معنى كده أيه؟..أن صاحبك أو غيره كان من المستحيل يستخدم أى جهاز للحاسب بالجريده [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أذاى بقى تفسرلى أنه كان بيكلمك على النت ساعه وقوع الحادث الارهابى ده ...من غير تيار كهربائى ؟[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]نظر ناجى للمقدم بشده..ثم التفت للاستاذ رائد غير قادر على الكلام أو حتى على التنفس[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]لتتشابك خيوط الغموض مع هول وفداحه المصيبه فوق يافوخ صاحبنا ناجى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]***************************[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]وغداً مع الجديد[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]أنتظرونى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red]الصياد [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT][/CENTER] [/B] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
رسائل مرعبه < قصه طويله >
أعلى