الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
رباعيات النكاح المحمدية
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="ROMA75, post: 100629, member: 2496"] [B] يا استاذ كفاية مكابرة وعند وخليك عقلانى لمدة خمس دقايق وفكر شوية بعقلك بعد ما تحرره من متخلفات الاسلام واسال نفسك ازاى ربنا بعد ما يرسل المسيح برسالة المحبة والتسامح والغفران يرسل محمد برسالة القتال والنكا ح وبعد ما ربنا يرفع المراة ويعزز شانها فى المسيحية يجى الاسلام ويقول بتعدد الزوجات ويا ريت متقوليش الحجة بتاعتكوا وهى ان ربنا شرع كدة علشان لو طلعت عاقر او اختلفوا [U][COLOR="Blue"]والرد[/COLOR][/U] هو طب ما كان خلاها اتنين بس وفى الزواجة التانية يتفادى اخطاء الاولى او حتى تلاتة واكيد التالتة هتبقى تابتة مش اربعة وكمان ما ملكت ايمانك (جوارى وموظفين عندك وسبايا ) ازا انتوا بتقولوا ان الاسلام رفع شان المراة -هو لما القران يقولكوا اتفقوا معاهم وادفعولهم بعد ما تنكحوهم يبقى كدة حفظ حقهم (سورة النساء) طب ما هو دة الل بيحصل فى شقق الدعارة - ولما يخليها تورث نصف الرجل يبقى كدة رفع شآنها وطبعا الشيوخ بيفسروا على مزاجهم ويقولك اصل الراجل هو اللى مسئول عن البيت والمصروفات وطبعا الحجة دى واضح انها لا تصلح لهذا الزمن بعد خروج السيدات لعالم الاعمال واعتقد ايضا فى زمن محمد ايضا مش مراته كانت بتصرف وغنية وهو كان بيشتغل عندها يعنى الست بعد ما كانت فى الجاهلية صاحبة اعمال جه الاسلام وحط من شأنها - ولما الاسلام يقولكوا (اضربوهن )يبقى بيرفع من شان المراة -سورة النساء طبعا برضه الشيوخ رغم وضوح النص يلاقوا حجج يضحكوا بيها على جمهور المسلمين ويبرروا كدة ويقولك قال ايه ما هى مراحل: اوعظهن ثم اهجروهن فى الفراش ثم اضربوهن -ولو الاسلام بيحترم المراة ازاى يعمل كل انواع الزواج (النكاح)دى كلها رسمى وعرفى ومسيار ومتعة (محدد الزمن زى الدعارة ) والمفاخدة و الرضع وغيرهم يا سيدى ده مش نبى دة واحد افاق كان يعطى الرجال رخصة باسم الدين (شاهد برنامج هالة سرحان) علشان يمارسوا الدعارة لان الجال هم القوة واللى بيحاربوا و ياتوا بالسبايا ولاذم يظبطهم ويقولهم ان ربنا هو اللى بيقول كدة وكمان يوعدهم بالاف الحوريات فى الجنة علشان ميتمردوش ويخافوا من الموت فى الحرب طب وليه الستات ملهمش نصيب فى المتعة الجنسية بالجنة (مجرد سؤال) وحاجات تانى كتير فى الاسلام مع تطور العلم والتكنولوجيا واستحدام البشر لعقولهم هيقوا ان الاسلام دين متخلف لايصلح ان يتماشى مع العصر الحديث وسوف يكشف قناع الاسلام الزائف و خداع محمد الافاق ولسة فى مواضيع كتير فى الاسلام غير حقوق المراة تكشف القناع[/B] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
رباعيات النكاح المحمدية
أعلى