الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
ما الجديد
المشاركات الجديدة
آخر النشاطات
الأعضاء
الزوار الحاليين
مكتبة الترانيم
إسأل
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
حد عندة رد على شبهة ان كاتب رسالة العبرانيين مجهول
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="apostle.paul, post: 3238345, member: 85886"] [COLOR="Black"][FONT="Arial Black"][SIZE="5"][FONT=Century Gothic][B]بالنسبة للاباء الغربيين [/B][/FONT][LEFT] [B][FONT=Comic Sans MS]In regard to the Western churches, it is to be admitted that, like the second epistle of Peter, and the second and third epistles of John, the canonical authority was for some time doubted, or was even called in question. But this may be accounted for. The epistle had not the name of the author. All the other epistles of Paul had. As the epistle was addressed to the [/FONT][/B][B][FONT=Comic Sans MS]Hebrews in Palestine, it may not have been soon known to the Western churches. As there were spurious epistles and gospels at an early age, much caution would be used in admitting any anonymous production to a place in the sacred canon. Yet it was not [I]long[/I] before all these doubts were removed, and the epistle to the Hebrews was allowed to take its place among the other acknowledged writings of Paul. It was received as the epistle of Paul by Hilary, bishop of Poictiers, about A. D. 354; by Lucifer, bishop of Cagliari, 354; by Victorinus, 360; by Ambrose, bishop of Milan, 360; by Rufinus, 397, &c. &c. Jerome, the well-known Latin Father, uses in regard to it the following language: “This is to be maintained, that this epistle, which is inscribed to the Hebrews, is not only received by the churches at the East as the apostle Paul’s, but has been in past times by all ecclesiastical writers in the Greek language; although most [Latins] think that Barnabas or Clement was the author.” Still, it was not rejected by [I]all[/I] the Latins. Some received it in the time of Jerome as the production of Paul. See Stuart, pp. 114, 115, for the full testimony of Jerome. Augustine admitted that the epistle was written by Paul. He mentions that Paul wrote fourteen epistles, and specifies particularly the epistle to the Hebrews. He often cites it as a part of ******ure, and quotes it as the production of an apostle. [I]Stuart,[/I][/FONT][/B][B][FONT=Comic Sans MS] p. 115. From the time of Augustine it was undisputed. By the council of Hippo, A. D. 393, the third council of Carthage, 397, and the fifth council of Carthage, 419, it was declared to be the epistle of Paul, and was as such commended to the churches[/FONT][/B].[URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1"][/URL][/LEFT] [URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1"][/URL] [FONT=Book Antiqua][B]الرسالة فى الغرب استملت على انها رسالة بولس الرسول بواسطة الاباء الغربيين التاليين 1- هيلارى اسقف بواتيه .......اثناسيوس الغرب 2- لوسيفر اسقف كالجراى 3-فيكتورنيوس 4-امبروسيوس اسقف ميلان 5-رفونيوس 6-جيروم 7-اغسطينوس 8-مجمع هيبو 9-مجمع قرطاج الثالث 10 مجمع قرطاج الخامس[/B][/FONT] [FONT=Century Gothic][COLOR=Blue][B]يعنى تقريبا من بداية القرن الرابع اصبح الاتجاه العام لكنائس الشرق والغرب اباء يونان ولاتين وسريان ان رسالة العبرانين من انتاج بولس الرسول [/B][/COLOR][/FONT] [B]كفاية[/B].............[/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
حد عندة رد على شبهة ان كاتب رسالة العبرانيين مجهول
أعلى