الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
ما الجديد
المشاركات الجديدة
آخر النشاطات
الأعضاء
الزوار الحاليين
مكتبة الترانيم
إسأل
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
حد عندة رد على شبهة ان كاتب رسالة العبرانيين مجهول
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="apostle.paul, post: 3233735, member: 85886"] [COLOR="Black"][FONT="Arial Black"][SIZE="5"][COLOR=Blue][SIZE=5][FONT=Book Antiqua][B]انا عايز اشرح جزئية واصحح جزئية الجزئية اللى عايز اشرحها ليه قبل القديس بولس ككاتب لرسالة العبرانين فى الشرق منذ البداية بينما فى الغرب لم يتأكدوا من ذلك ما ساقوله ليس اراء لمفسرين محدثين لكنه من اقوال الاباء [/B][/FONT][/SIZE][/COLOR] [LEFT][LEFT][B][FONT=Century Gothic]Theodore of Mopsuestia and Severian of Gabala represent the received interpretation that, because Paul was an “apostle to the Gentiles,” out of tact and appropriate deference to apostles called to the ministry to the historic people of Israel, Paul’s authorship is not explicitly mentioned in the Epistle to the “Hebrews.”[/FONT][/B][/LEFT] [B][FONT=Century Gothic][URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1"][/URL][/FONT][/B][/LEFT] [LEFT] [B][FONT=Century Gothic][URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1"][/URL][SIZE=3][COLOR=Blue]Heen, Erik M. ; Krey, Philip D. W.: [I]Hebrews[/I]. Downers Grove, IL : InterVarsity Press, 2005 (Ancient Christian Commentary on ******ure NT 10), S. 1[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/LEFT] [COLOR=Blue][SIZE=5][FONT=Book Antiqua][B]باختصار لان بولس الرسول هو رسول الامم فمن اللياقة والاحترام للرسل لم يتم ذكر اسم القديس بولس كمؤلف للرسالة فى بداية رسالة العبرانين [FONT=Comic Sans MS]القديس ثيؤودور _من القرن الرابع _ يقول [/FONT][/B][/FONT][/SIZE][/COLOR][FONT=Comic Sans MS][B]Theodore of Mopsuestia [/B][/FONT] [LEFT][B][FONT=Comic Sans MS]What then is the reason for Paul not appending his name? It is evident and very clear. Both Barnabas and Paul divided the preaching task with the disciples of the blessed Peter. [This was] not so that the former could teach some doctrines and the latter others—for there is one goal—but so that Paul and Barnabas might lead to faith some from the Gentiles while Peter and his disciples would lead some from the Jews to faith, deeming this division more expedient because at that time there was still a powerful rivalry due to [/FONT][/B][B][FONT=Comic Sans MS]the custom of the Jews (based on their law) who did not permit themselves to consort with Gentiles. Then some of the apostles had dealings with the Gentiles, while others with the circumcised. But those who had come to faith in all probability deemed the teachers and apostles to be shared by both communities. Thus, when Paul wrote to the Gentiles, he in all likelihood commands them as their apostle, but when he writes to the Hebrews, he does not[/FONT][/B].[URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1"][/URL][/LEFT] [URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1"][/URL] [B]من الاخر هو عايز يقول سبب عدم كتابة بولس اسمه فى اول الرسالة واضح جدا لان المفروض ان فى تقسيم لمهمة الكرازة والوعظ بين الرسل فبلوس وبرنابا وجهوا للامم فلما كان بيكتب للاممين كان بيامرهم كرسول لهم اما لما وجه رسالته للعبرانين لم يفعل ذلك يعنى لم يكتب اسمه فى اولها كرسول لهم القديس الثانى [/B][B].[/B] [FONT=Century Gothic][B]Severian of Gabala[/B][/FONT] [LEFT][B][FONT=Century Gothic][SIZE=5]The heretics say that this epistle is not Paul’s, and they offer as their first proof of this that his name is not superscribed as in the other epistles. Second, his vocabulary is different, that is, it is foreign to Paul’s customary word choice and usage. One must know, however, that Paul was hated by the Jews on the grounds that he was teaching apostasy from the law, and having been endangered for this reason in Jerusalem and having scarcely escaped, he was sent to Rome. Therefore, writing something useful to the Hebrews, he does not append his name, so that they might not lose any advantage they could have derived from the letter because of their hatred against him.[/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [LEFT][B][FONT=Century Gothic][SIZE=5]And he writes to them in the tongue of the Hebrews, which was also translated by one of his disciples—by Luke or more likely by Clement who also is mentioned. For this reason the vocabulary is different. And this has been investigated by previous generations, and Eusebius of Pamphilus, a historian of those things in preceding and contemporary generations, made mention of the investigation,[URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1"]4[/URL] and it still seemed to our fathers, the predecessors of the bishops, that the epistle was Paul’s[/SIZE][/FONT][/B][/LEFT] [URL="http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn2"][/URL] [B]والراجل هنا لخص كل حاجة الصراحة 1-اولا اعتبر ان ما يقول ان رسالة العبرانين ليست لبولس هى هرطقة 2-من قالوا بذلك اعتمدوا على امرين اولهما اختلاف الالفاظ وعدم ذكره لاسمه فى بداية الرسالة 3-عدم ذكره لاسمه فى بداية الرسالة امر طبيعى نظرا لان اليهود يكرهون بولس لانهم يظنون انه يعلم بما يخالف ناموسهم فحينما كتب للعبرانين لم يلحق اسمه فى الرسالة 4- اما عن اختلاف الالفاظ فقال انه طبيعى ان يكتب بلسانهم " اللسان العبرانى " واحد تلاميذه لوقا او لكليمنضدس قام بترجمتها لليونانية فنجد تغيير فى الالفاظ 5-والراجل اكد فى النهاية ان الاباء والؤرخين السلفين اكدوا بان هذة الرسالة هى للقديس بولس [COLOR=Blue]ملاحظة/ ما قاله هذا الاب قاله كلمينضدس السكندرى من القرن الثانى لنها لبولس الرسول وترجمها لوقا لليونانية وهذا الرائ انا مقتنع بيه [/COLOR] [/B][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
حد عندة رد على شبهة ان كاتب رسالة العبرانيين مجهول
أعلى