الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
مطبخ المنتدى
حاجة سهلة النهاردة
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="tina_tina, post: 142872, member: 2962"] [SIZE=3][COLOR=darkred]اهلا ومرحبا بكم فى سر جديد من اسرار تينا[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkred]النهاردة مقدمة ليكم اكلة سهلة وحلوة [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkred]وهتحبوها [/COLOR][/SIZE] [CENTER][SIZE=4][COLOR=red]البورى المشوى[/COLOR][/SIZE] [SIZE=4][COLOR=red](تعرفوا البورى ولا لاء)[/COLOR][/SIZE][/CENTER] [RIGHT][SIZE=3][COLOR=navy]المكونات[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]كيلو سمك بورى ( يبنظف من الداخل اما القشر الخارجى يفضل كما هو لا تقشر)[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]2 بصلة وسط[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]2 طماطم وسط [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]2 جزرة وسط [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]2فلفل رومى [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]وممكن واحد حار [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]ليمونة _ توم[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]ملح وكمون وتوابل سمك [/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=navy]ردة[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][/SIZE] [SIZE=3]1- الاول نجيب السمك ويكون منظف من الداخل ولكن القشرة الخارجية تترك كما هى وهقول ليه [/SIZE] [SIZE=3]2- نحضر الخلطة ( تقطع جميع المكونات التى سبق ذكرها اللى حلقات) ونعصر عليها الليمونة ونضع التوم والملح وبقية التوابل وتخلط جيدا مع بعض [/SIZE] [SIZE=3]3- نحشى السمك بالخليط كويس ويترك لمدة ساعة على الاقل [/SIZE] [SIZE=3]4- نجيب الردة والسمك ونحط السمك فى الردة علشان نشوية [/SIZE] [SIZE=3]5- نكون مجهزين الشواية سخنة ونحط السمك عليها ونقلبة على الوجه الاخر بعد الشوى ( يستحسن عدم التقليب هى مرة كده وبعدين يتشال من على الشواية )[/SIZE] [SIZE=3]ويقدم ساخن [/SIZE] [SIZE=3]والف هنا وشفا[/SIZE] [SIZE=3]ويقدم معاه تتبيلة بالتوم والملح والكمون والليمون للزيادة عليه [/SIZE][/RIGHT] [CENTER][SIZE=3][COLOR=darkred]اعتقد سهلة ومعروفة[/COLOR][/SIZE] [SIZE=3][COLOR=darkred]والى اللقاء فى سر جديد من اسرار تينا[/COLOR][/SIZE] :smil12: [/CENTER] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
مطبخ المنتدى
حاجة سهلة النهاردة
أعلى