الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
توقيع أعجبتي خلاني أكتب شكواي
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="aymonded, post: 3626318, member: 81598"] [RIGHT][FONT=Arial][SIZE=5][COLOR=Navy]أختي العزيزة أنا لا ألغي نهائي ولا أرفض أننا نتكلم عبر النت ولا من وراء الشاشة، انا قصدي على علاقتنا كأصدقاء في المجتمع، باتكلم عن أصدقائي القريبين واللي بنشوف بعض، أنا مش بارفض التعارف على النت أبداً بل ونهائي، انا ذكرت المشكلة أن لما بنتقابل مع الناس أو حد يجيلي زيارة مش بيبقى معايا بفكره وقلبه على أساس أن يكون لينا شركة مع بعض، بل بيبقى معاه الموبايل وفاتح الفيس وبرامج الشات يكلمني كلمة لمدة دقيقة ويسرح ربع ساعة ممكن تمتد لساعة بل وساعتين وينسى أنه في زيارة، بل لما أكلمه واتندية اقول يابني اسمعني يقول ثواني بس وهابقى معاك.. والثواني بتبقى من ساعة لساعة ونصف وربما ساعتين... فانا أتحدث على واقع حادث في علاقتنا كأصدقاء بنزور بعض، مش باتكلم على معرفتنا على النت ولا بانفي أو بخالف حد في ده لأني لا أرفضه وانا نفسي باتعرف وباتكلم مع ناس كتير على النت، لكن باتكلم بعد النت وخروجنا لمقابلة عائلتنا وأصدقائنا، فلو راجعتي الموضوع أختي العزيزة ستفهمي قصدي، لأني مرة أخرى لا ألغي موضوع النت نهائي ولا حتى الفيس ولا الشات... لكن مش معنى أن كل ده موجود تصبح علاقتنا هشة ومش نعرف نعمل شركة مع أصدقاءنا وأقربائنا وننسى لغة الطخاطب في أرض الواقع، لأن بسبب الشات والفيس الناس نسيت تشارك بعضها في آلامها وضيقاتها، يعني لو صديق عيان ومريض جداً، أجد ان الكل بيعمل له موضوع في الفيس، ويكون اللي عامل الموضوع ساكن في الشقة اللي قصاده، وعمال يكتب له على الفيس كلمات تشجيع وممكن يصلي على الفيس أن ربنا يشفيه، لكن مش قدر يقوم من على الكرسي ويخرج ليذهب للشقة المجاورة لكي يجلس معه ويشدده بل ويخدمه كصديق، فأصبحت الشركة غير موجوده بل نظريات بدون فعل، عمل في الخيال وليس في الواقع... أرجو أن يكون القصد وصل لشخصك العزيز، النعمة معك[/COLOR][/SIZE][/FONT] [/RIGHT] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
توقيع أعجبتي خلاني أكتب شكواي
أعلى