الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
تحذير لكل البنات
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="LOLA012, post: 334476, member: 15738"] [b]رد على: تحذير لكل البنات[/b] [CENTER][COLOR="RoyalBlue"][SIZE="5"]ميرسى ليكى يا سيلفيا علىالموضوع ده لانه فعلا موضوع خطير جدا بس انا عايزة اقولك ان المشكلة اساسا ان البنت بتحاول تفكر بقلبها بس وده مع الرومانسية الزايدة بتعتها تلقي كل المشاكل بالنسبة ليها لا تعنى شئ ويكفى انه قالها بحبك وده طبعا تفكير زى مبيقولوا مراهقات يعنى المفروض عقلها الاول تفكر هل الشخص ده يناسبنى ؟ هل الشخص ده يملك الامكانيات اللى تخليه يتقدم ؟ هل الشخص ده بيحبنى زى مبيقول ولا لا ؟ طب ليه متقدمش ؟ مستنى ايه ؟ دى اسئلة المفروض تفكر فيها وتحاول تجيب اجابه من تصرفات الشخص ده يعنى انا من رايى ان الشخص اللى بيحب مبيبينش الا لما يكون متاكد ان اللى بيحبها فيها نفس الشعور يعنى مش من يوم وليله تانى حاجة تلاقيه خايف عليكى يعنى لو الشخص ده بيحبك تلاقيه مش عايزك تقعدى لوحدك معاه علشان محدش يكلم مثلا عليكى باى كلمه (مش زى شخص مثلا تلاقيه عايز يقعد معاكى ومش همه حاجه المهم انهم يقولوا عليه مقطع السمكة وديلها ) تالت سبب المفروض الشخص ده يكون قريب من ربنا ويحاول يقربك يعنى انت مجتيش القداس النهاردة كده ان يكون سنه مناسب مثلا للزواج يعنى ميبقاش طالب لسه بياخد المصروف من بابا ويكون بيشتغل وخامس حاجة ان يكون معه امكانيات مادية يقدر يتقدم بيها لو فعلا الخمس شروط دول اتحققوا هو بالتالى مش هيقولك بحبك هو هيقولك عنوانكوا ايه ويدخل من الباب لان الخمس شروط دول تعنى انه انسان محترم لنفسه واولا ثم لغيره ثانيا لكن لو اى شرط اختل معتقدش انه يصلح ان انت تفكرى فيه مش تحبيه لانه اكيد بيلعب بيكى وممكن يكون بيحبك بس غير قادر ومعهوش امكانيات ساعتها يا بنتى لو حبته ودخل من الباب ممكن ابوكى يحدفه من الشباك وسعتها هى مش غلطته هى غلطة المجتمع اللى احنا عايشين فيه وربنا يكون معاكى ويحافظ على بناتنا كلهم [/SIZE][/COLOR][/CENTER] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
منتدي الاسرة المسيحية
تحذير لكل البنات
أعلى