الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
عالم الكمبيوتر و تطوير و تصميم المواقع
بدأ دورة تعليم برمجة الويب Php
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Yes_Or_No, post: 343939, member: 999"] [CENTER][B][COLOR=navy]بسم الاب و الابن و الروح القدوس الاله الواحد امين [/COLOR][/B][/CENTER] دلوقتي انا هبتدي اشرح دورة كامله وبعد كدا هنزلها علي شكل كتاب الدورة من 3 اجزاء الجزء الواحد فيه عشرين درس كل درس بموضوع يعني الاجزاء التلاته ب 20 درس الدرس في الاجزاء الاولي هيكون عباره عن اساسيات البي اتش بي كلغه ويب مع شرح بعض الدوال بجانب الدرس التي تستخدم بكثره مع البي اتش بي مع الاجزاء الثانيه سيتم شرح استخدم لغة البي اتش بي مع قواعد البيانات MySql & MsSql الجزء الثالث من البي اتش بي سيكون عباره عن دورس كامله لبعض تصميمات انظمة الويب وافكارها والتنسيق بداخلها [COLOR=red]" الدورة للمبتدئين فقط في لغه البي اتش بي "[/COLOR] [B][COLOR=darkred]الدورة الثانيه سيتم شرح البرمجة المتقدمه في البي اتش بي ولكن حاليا سأركز علي التعليم بالاسهل[/COLOR][/B] متطلبات الدورة : طبعا الباشا لازم يكون عنده جهاز كمبيوتر خاص بيه المتطلبات كما يلي : [B]1-[/B] [B]سيرفر من نوع اباتشي ويتم تحميلة من الرابط التالي وعمل الانستول الخاص بيه[/B] [URL]http://heanet.dl.sourceforge.net/sourceforge/appserv/appserv-win32-2.4.5.exe[/URL] [B]2- محرر خاص بلغة البي اتش بي ويتم تحمليه من الرابط التالي و عمل الانستول الخاص به[/B] [URL]http://www.ankord.com/download/phpxedit_41.exe[/URL] [B]3 - بعض الكتب الاساسية التي تكون مرجع لك غير الدورة من الموقع التالي [/B] [URL="http://www.oebooks.com"]www.oebooks.com[/URL] [CENTER] * للاخوة الذين لا يفضلون برمجة الويب في حاله وجود عدد كبير من مفضلي برمجة DeskTop Applactions سيتم عمل دورة بأي من اللغات التالية [B]C++[/B] [B]C#.net[/B] [B]VisualBasic 6[/B] بس طبعا هيبقي قدام شويه لكن اللي هيحب يشترك فيها يقولي وانا هعمل حسابي اني انزلها قريب وانا شغال في الدورة طبعا اتمني ان مستر روك كمان ينزل معانا في دورة البي اتش بي ويضيف الجديد معانا دايما لان طبعا استاذ روك هو استاذي وياما اخدت افكار منه وساعدني كتير للوصول للي انا فيه بأذن ربنا في حاله الوصول لاقصي تعليم في البي اتش بي هضر اوقف الدورة عشان نقدر ناخد لغه جديدة وهيه تقريبا هتكون Asp.net Under C# OR VisualBasic اي اسئلة حد يحب يطرحها قبل ما نبتدي الدورة ؟ انا جاهز للرد الدرس الاول القادم بعد ايام قليله هو ............ ماهي لغه البي اتش بي وماهي هي اول الاساسيات . وكمان هكون اديتكم فتره تكونوا نزلتوا الحاجات اللي قولتهالكم وكمان اكون قررت ان كنت هعمل الشرح بالفديو ولا بالكلام و الصور [/CENTER] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
عالم الكمبيوتر و تطوير و تصميم المواقع
بدأ دورة تعليم برمجة الويب Php
أعلى