الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
الفيمينيزم the feminism (النسوية) - مع ولا ضد؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="+GOSPEL OF TRUTH+, post: 3636480, member: 85574"] [COLOR="Sienna"][FONT="Arial Black"][SIZE="5"] الراجل ما يقعدش في بيته محدش يلغي التاني انا ضد الغاء الست للراجل و الغاء الراجل للست كلاهما منطلقات خاطئه للعلاقه العلاقه لازم تكون بالحب و التراضي و الاتفاق و عدم فرض الرأي و التسلط...بالمشوره كله يمشي ...انما حد يجي يخش علي حد يقوله هتعمل كدا و هوا كدا سواء كان الراجل او الست دا اسمه تسلط و المركب ما تمشيش كدا اسمحلي بقي اقولك...راجل عاوز يهاجر و مراته مش عاوزة تبقي عبيطة ههههههههه حد يجي له فرصه برا مصر و يسيبها!!! لا مؤاخذة بقي ! علي فكره انتا واخد سيطرة الراجل كحكم نهائي....من 100000 سنة ايام العصر الامومي كانت الست هي الي شغاله و الراجل قاعد هههههههههه و تلاقي حضارات من بقايا العصر الامومي زي الهنجران و الهنود و كدا الست بتشتغل و الراجل قاعد بالعيال انتا بس عشان اتولدت اليومين دول و في العصر البطريركي(عصر سيطرة الاب) اتكون عندك قيم معينه كان ممكن تتغير بتغير الزمان او المكان او الانسان...مافيش شئ بيثبت علي حاله جايز بعد 1000 سنة تلاقي العصر الامومي رجع تاني هههههههههههههههههه:yahoo::yahoo::yahoo: المشوره و عدم التسلط جميلة....و الي بيجربها في بيته اموره بتمشي سكينة في الحلاوه و الراجل الي بيقنع مراته بالمنطق و الحجه مش يقعد يقولها انا كدا انا راجل اموره بتمشي في بيته احسن بدون شجار و خناق لانه لما تيجي ترزع الست كلمة انا راجل هتقول في نفسها و انا اقل ليه دايما....فالمشوره و الاقناع بدون عنف افضل! انا علي فكره مش فيمينست متطرفه اوي كدا انا من مؤيدي حقوق المرأة ككائن كامل البشريه انما مش متطرفه اوي كبعضهن لان لو بقيت متطرفه التطرف معناه الغاء الاخر و هو الرجل و انا ضد الالغاء و يكفينا ما شهدناه في مجتمعنا من الغاء المسلم للمسيحي نقوم نلغي طرف علي حساب طرف! سواء كان راجل ضد ست او ست ضد راجل! احنا بشر مش في غابه القوي فيها ياكل الضعيف و لازم العدل و الحكمه يبقوا الميزان في الامور و العقل...و انا مع كل شئ بالاعتدال حتي في حقوق المراة بدافع عنها كتير بس ضد الغاء الراجل لان الحياة نور و ظلام و خير و شر و ابيض و اسود و اراجل و ست هههههههههههه سعدت بالنقاش معك اخي الغالي المبارك سلام الرب لك و للجميع[/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
الفيمينيزم the feminism (النسوية) - مع ولا ضد؟
أعلى