الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
الصفقه الخاسرة؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="blackguitar, post: 41454, member: 399"] [b]لماذا يائسنا؟؟؟[/b] [B][SIZE=4]يا جماعه انا بجد مستغرب [/SIZE][/B] [B][SIZE=4]هو كل واحد عنده عقده ومشكله يرميها على الحياه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟[/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4]الحياه فيها ناس مبسوطه زى ما فيها ناس حزينه [/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4]ومش شرط اى حاجه تحصلنا وحشه نفقد الامل فالحياه ونقول انها صفقه خاسرة؟؟؟؟؟ صفقه خاسرة ازاى بس[/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=red]العيب مش فالصفقه العيب فينا لان الحياه هى هى معايا او معاك او مع اى حد... الفرق بس فالشخصيه اللى تعرف تستغل الصفقه دى[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=green]انسان مثلا حب بنت او العكس ومحصلش نصيب واتخدعت فيه او هو اتخدع فيه يبقى خلاص؟؟؟؟؟؟؟[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=green]مفيش حب؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لا طبعا فيه حب بس للاسف الشخص ده مش عارف ان ده عيبه هو لانه معرفش يختار مش عيب الدنيا [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=green][/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=green]انسان اتخدع فصديق يبقى خلاص مفيش صداقه فالدنيا؟؟؟؟؟ لا طبعا العيب فيه لانه وضع ثقته سريعا به وده غلط وم شمعناه ان مفيش صداقات بدليل ان فيه صداقات يشهدلها التاريخ ....ولا هتقول عليها حالات نادره؟؟؟؟[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=red]للاسف الحياه اصبحت شىء نلقى عليه همومنا فنتحول لنوع من اليأس معتقدين ان الحياه تعطينا وجها سيئا ولسنا ندرك ان هذا الوجه القبيح ما هو الا انعكاس صورة كل انسان يائس[/COLOR] [COLOR=darkslateblue]فالحياه فقد الثقه فربه وفى نفسه [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=darkslateblue]فقد الثقه فالحب بالرغم من ان الله محبه [/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=darkslateblue]فقد الثقه فالصداقه برغم انها ارقى انواع المحبه[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=darkslateblue]فيفقد الثقه فنفسه[/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=darkslateblue][/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4]انا مش فاهم ايه حاله اليأس اللى بلاحظها فكلام ناس كتيره؟؟؟[/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][COLOR=magenta]ديانا موضوعك جميل والتفاؤل اساس نجاح اى انسان اما [U]الانسان اليائس فبداخله سم يحاول ان ينفخه فكل انسان متفائل حتى يمرض معه بنفس هذا المرض المميت[/U] لذلك [COLOR=darkred]اتخذى من تفاؤلك درع واقى[/COLOR] وتمسك بمبادئك ولا تتركها مهما كان ولا تسمع الا ما يؤكد كلامك لان [COLOR=darkred]كثيرا من يتكلم وقليلا من يتكلم كلاما مفيدا[/COLOR] ..... فلا داعى ان تسمح لسموم اليأس ان تدخل بداخلك [COLOR=darkred]فمن تملكه اليأس اصبح لا يدرك خطورته لانه اصبح شيئا يسير فدمه وبدلا ان يصحح عيوبه يلقى اللوم على الاخرين بخزى[/COLOR][/COLOR][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4]ومازلت عند كلمتى الاولى[/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [B][SIZE=4][/SIZE][/B] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
الصفقه الخاسرة؟
أعلى