الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
الارتباط العاطفى قبل الزواج؟(artamiss-جاسى)
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Fadie, post: 54258, member: 1602"] سلام و محبة للجميع انا قريت الموضوع كله و اراء الاعضاء كلهم و الموضوع دة بيتعب ناس كتير و فى الحقيقة انا مليش تجارب عملية فى المجال دة لكن هحاول افيدكم...فهمت ان سؤال ارطاميس او ارتاميس مش عارف بتتكتب ازاى هو مش هل توافق على علاقة حب قبل الزواج لكن هل توافق على علاقة حب فى الجامعة؟؟؟ فى فرق كبير.......انا مؤمن بحاجة ان مفيش شاب لسة فى الجامعة و بيحب هيقدر يتجوز الانسانة اللى بيحبها......لكن لو انسان بيشتغل و مكون نفسه و سنه قريب من انسانة بيبحها يبقى ايه المشكلة انه يكون فى بينهم علاقة محترمة لحد ما يتخطبوا رسمى ادام الناس؟؟؟ لكن واحد فى الجامعة لسة و بيحب واحدة اكيد يا اصغر منه يا قده عايزين تقنعونى ان دول ممكن يتجوزوا مثلا؟؟؟ لسة هيخلص دراسة بعد كدة هيدخل الجيش بعد كدة يطلع يشتغل عايز وقت اد ايه دة عشان يكون نفسه و يكون مؤهل انه يتقدم لبنت هو بيحبها؟؟؟ و يا سلام بقى لو البنت مستواها المادى اعلى منه....اهو اللى بيحب و هو فى الجامعة دة عايز وقت اد ايه عشان يكون نفسه و يعيش البنت فى نفس مستواها؟؟؟ المشكلة فى الكلام دة ان صعب البنت تستنى كل الوقت دة منغير ما تكون اتجوزت او اتخطبت و فى نقطة كمان لفتت انتباهى هى سؤال كزا عضو عن طريقة تفكير الشاب فى البنت انا اعرف تلت شخصيات: واحد بيحب يكلم بنات كتير عشان فى فراغ كبير فى حياته مش عارف يملاه ازاى فبيحاول يشغل فراغه فى اى حاجة هو بيحبها و الحاجة دى مش شرط تكون بنت لكن اى حاجة هو بيحبها فبالتالى من الحاجات اللى هو بيحبها البنات. شخص تانى ممكن نسميه شهوانى فبيحاول يوصل لأى بنت عشان يشبع غريزته فقط و ممكن ندخل فى الشخصية دى الشباب اللى بيعاكسوا البنات لأن الشاب اللى بيعاكس البنت بيعاكسها ليه؟؟؟ لأنها جميلة او لفتت انتباهه بجمال من نوع أخر و الشخصية دى بتبقى مشكلة لو البنت حبيته. شخص تالت اجتماعى بيعيش حياته منطلق مش قافل تفكيره على مجرد انه يكلم بنت او يحب بنت لكن بتيجى معاه صدفة انه يحب بنت و الشخص دة غالبا لو حب بنت غالبا مش بيقولها انه بيحبها لأنه بيبقى عقلانى شوية. و نقطة تالتة لفتت انتباهى و هى الاستاذة نائبة المشرف العام لاحظتها رافضة فكرة وجود شىء اسمه حب اصلا لكن دة مش صحيح و مش معنى ان انا حبيت مرة و اتنين و تلاتة يبقى مفيش حب...لاء صدقينى الكلام دة مش صحيح لأن الغلط مكانش فى الحب الغلط كان فيكى انتى انك معرفتيش ايه هو الحب قبل ما تحبى او معرفتيش تختارى الوقت الصح للحب او معرفتيش تختارى الانسان اللى تحبيه. انا اسف ان انا طولت عليكم بس انا جاى هنا بدعوة خاصة:smil12: تحياتى و محبتى للجميع [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
الارتباط العاطفى قبل الزواج؟(artamiss-جاسى)
أعلى