الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
اكذوبة الوحدة الوطنيه
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Desert Rose, post: 2803761, member: 102180"] [FONT=Georgia][SIZE=5][B][COLOR=Blue]مفيش حاجة اسمها وحدة وطنية ولا كذب كله كلام فارغ المسلم للاسف اتربى على الكره ده كفاية انه يسمع خطبة جمعة واحدة هيخرج كاره الارض كلها المسلم ميعرفش ابدا يتعايش مع الاخر عقيدة طاردة للاخر ولا تعرف كيف تقبل من يختلف عنها لو مصر فضيت من المسيحيين هيمسكوا فى البهائيين ولو خلصوا على البهائيين هيمسكوا فى الشيعة ولما يخلصوا على الشيعة هيمسكوا المسلم الذى لا يتبع المنهج السلفى ولما يخلصوا على دول هيمسكوا فى بعض وهكذا مش ممكن يعقدوا فاضيين ابدا لازم يخترعوا عدو ليهم فى بلادهم عاملين مشاكل ويروحوا بلاد الفرنجة اللى فيها قوانين وحقوق وواجبات يكسروا القوانيين وعايزين يمشوا البلد على شريعتهم بدون اى احترام لثقافة البلد اللى هما فيها فى حين ان احنا لو روحنا السعودية مثلا بنلبس الخيمة عادى جدا رغم اننا مسيحيين علشان ديه قوانيين البلد اما المسلم للاسف يروح بلاد الفرنجة النجسة يستفيد منها وفى الاخر يفجرها فى عمليات ارهابية ده غير شيوخهم اللى يشتموا ويكفروا فى ناس البلد اللى خدمتهم وبنتلهم الجامع اللى هما بيدعوا عليهم ويشتمهوهم فيه واللى يقول عليهم دول كفرة انجاس وبناتهم لحم رخيص وهكذا المسلم لم يتربى ابدا على التعايش مع الاخر نهائيا دايما فى دماغه يا انا يا الاخر طبعا فيه مسلمين طيبيين وعلى نياتهم لكن دول مش عارفين تعاليهم كويس اللى بتقول علينا كفره انجاس ومباح دمنا العالم دلوقتى لم يعد يحتمل تصرفاتهم لا فى الشرق ولا فى الغرب دلوقتى قدامهم حل من ال 3 حلول 1-يقبلوا النعمة المخلصة فى الرب يسوع المسيح ويرجعوا للاله الحى الحقيقى 2-يتعملوا يتعايشوا مع الاخر ويقبلوا الاخر ويحترموا القوانيين 3-يشوفوا اى كوكب تانى يعيشوا فيه لان الارض خربت خلاص خلاص والعالم لم يعد يحتمل تصرفاتهم خلاص مش عارفين نروح منهم فين فى بلادنا مش عارفين نعيش حتى كمان فى بلاد الفرنجة بلاد الكفر والالحاد جايين ورانا ؟؟؟؟؟لما هى بلاد كافرة ونجسة بتيجوا ليه ؟؟؟ ماتسيبوهلنا فى كفرها ونجاستها على فكرة انا مش بكره المسلم ,بالعكس انا نفسى يفوق ويعرف الاله الحقيقى المحب قبل فوات الاوان انا خايفة عليه يستمر فى العناد مش هينفع ندم ربنا يرحم ويفتح العقول [/COLOR][/B][/SIZE][/FONT] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
كتابات
اكذوبة الوحدة الوطنيه
أعلى