الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
اعلن انسحابى من المنتدى
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="kittyy, post: 20008, member: 535"] [b]أوعــى ياأرتميس تعملى كــدا[/b] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=darkred][B]عزيزتى أرتميس .. أنا يمكن لسه جديدة هنــا معاكوا فى المنتدى . ولسه ما قربناش من بعض أوى بحكم قصر المدة اللى قضيتها معاكوا . بس نصيحة أخت . بلاش تخلى أبليس ينتصر على أفكارك . ويبعدك عن أخواتك وعن خدمة المسيح . [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=darkred][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=darkred][B]صدقينى . انا كنت زيك فى يوم من الأيام . وكان اليوم دا مش من بعيد اوى يعنى . وفكرت انى اسيب كل المنتديات المسيحية لأنى أتصدمت فى أشخاص كنت فاكرة أنهــم بيعرفوا المسيح وانه موجود جوه قلوبهم .. وبعد حالة من حالات الأنهيار ووقوف بعض الناس جنبى ربنا يبارك فيهــم بجد - فعلا طلعوا أكتر من أخوات وأهــل .. عرفت ساعتها إن زى مافى الوحش فيه كمان الكويس والكويس اوى كمان . أرشمى الصليب وصلى ياارتميس وساعتها القوة اللى الشيطان عرف يخطفها منك هترجعلك تانى. وهتقــفى تقولى عمرى ما هبعد عن المسيح عشان أى شخص مهما كان . وانتى شخصية محبوبة هنـــا وانا لمست دا وشايفاه من كل الناس هنا تقريبا..[/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=darkred][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=darkred][B]تانى . أوعى ياأرتميس تخذلى المسيح وتتصرفى بالشكل دا وتمشى وتبعدى . خديها نصيحة من أخت كانت فى نفس موقفك فى يوم من الأيام . وزى ما ربنا بعتلى اللى يقفوا جنبى ويخلونى ماابعدش اكتر من يوم واحد . أنتى كمان ربنا بيبعتلك اللى يقف جنبك ويقولك لأ احنا محتاجين لوجودك معانا ولخدمتك الجميلة وأنتى كمان محتاجة تكونى فى وسط أخواتك هنــا عشان برا هتلاقى غربة جامدة يابنتى وهتحسى أنك بعيد عن بيتك. وربنا كمان كلفك بمهمة معينه تقومى بيها هل هتخذليه وتقوليله لأ مش قادرة عشان فلان ولا عشان علان ضايقونى ؟ .. [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=darkred][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=red][B]خليكى أقوى من كـــدا . أحنا ماعندناش حــد ينفع يبقى ضعيف بالمنظر دا . دا أنتى بنت المسيــح أنتى ناسية ولا أيــــه ؟؟ . أيـــه ! عـــاوزة يتقال على المسيح ان ولادة بيسبوه وبيبعدوا عنه عشان هما جبناء وضعفاء وقدام أى مشكلة ينكسروا لأن مسيحهم هــش وضعيف ؟ [/B][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Century Gothic][SIZE=4][COLOR=red][/COLOR][/SIZE][/FONT] [B][SIZE=4][FONT=Century Gothic][COLOR=red]لـــو هتقبلى ينقـــال كـــدا على المسيح . أمشى ياأرتميس..[/COLOR][/FONT] [/SIZE][/B] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
اعلن انسحابى من المنتدى
أعلى