الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
اسئله جريئه للشباب؟
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="REDEMPTION, post: 52577, member: 1472"] [B][SIZE=6][COLOR=darkred]+[/COLOR][/SIZE][/B] [B][/B] [B]حاضر [/B] [B][/B] [B]الفكره فى تعريف الضعف اللى تقصديه .. لو كانت تلبية رغبات شريكة حياتى او خطيبتى (( فى حدود العقل والمنطق طبعاً )) هى ضعف من وجهة نظرك فأنا مش شايفها كده .. انا شايف اننا واحد .. من الطبيعى ان كل واحد يسرع لارضاء الاخر ولو على حساب راحته .. لكن لو انتى تقصدى الضعف بمعنى الخنوع .. وضعف الشخصية ... فمن وجهة نظرى لا توجد امرأه فى العالم تحب ان يخضع لها الرجل ويكون ضعيف امامها .. فالمراه بطبيعتها كائن رقيقه .. عاوز يشعر بالامان مع شريك حياته .. فأزاى هيشعر بالامان ده لو شريك حياته ضعيف او مهزوز الشخصية ؟! .. لذا .. لاتوجد امرأه يمكن ان اضعف امامها ... وطبيعتى كده برضه .. [/B] [B][/B] [B]بصراحة لو ما كانتش هتحبنى زى ما انا يبقى صعب انى اقدر اوصل لقلبها .. ولو وصلت .. هيكون لفتره قليله واكيد هتكتشف زيفى وان ده مش طبيعتى .. وممكن بدال ما كانت بتحترمنى فى الاول .. الموضوع هيتقلب لكراهيه وعدم احترام .. لكن فيه اشياء لازم يراعيها الانسان اللى اعجب ببنت وعاوز يتقدملها ... يعنى يظهرلها اهتمامه .. وخوفه عليها ... وفيه حاجات كده بتطلع من الانسان بتبقى واضحه للفتاه فقط اللى بيحبها ...[/B] [B] [/B] [B]انا والدى مثلى الاعلى ... فى بعض الامور فى الحياه بشكل عام ... ولكن الانسان مع الوقت والخبرات اللى بيكتسبها بيقدر يكون مبادىء وقيم جواه ثابته بتبقى كحصن ليه فى العالم[/B] [B] [/B] [B]احزن جدا .. لانها كانت يوماً تسكن قلبى ... ولكنى بالطبع سأتمنى لها حياة سعيده [/B] [B] [/B] [B]ولا مره [/B] [B] [/B] [B]اتزوج من احبها بالتأكيد ... وهى الافضل .. ولكن ان تزوجت فتاه لم تكن لى علاقة حب سابقه تربطنى بها .. فأكيد انا ارتبطت بها ولو على الاقل لاعجابى بشخصيتها او امور اخرى جذبتنى لها ... لذا حتماً ساحبها [/B] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
ركن الاجتماعيات و الشبابيات
اسئله جريئه للشباب؟
أعلى