الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
عالم الكمبيوتر و تطوير و تصميم المواقع
+++((( إزاى ممكن تسجل من الشريط للكمبيوتر ؟؟؟ )))+++
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="Maria Teparthenos, post: 1022708, member: 25435"] [CENTER][B][SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff00ff]طبعاً ساعات كتير جداً بيبقى عندنا شرايط وألبومات ترانيم وبنبقى عاوزين ننزلها من التسجيل على الكمبيوتر بس مش عارفين ازاى ؟؟؟ ده[/COLOR][/FONT][/SIZE] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta][COLOR=red]شرح مبسط لطريقة التسجيل من الشريط للكمبيوتر[/COLOR] [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]يلا بئا كلو يستعد للشرح بسرعة[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]1- علشان تسجل من التسجيل للكمبيوتر لازم يكون عندك وصلة بمسمارين[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]( مزدوجة يعنى ليها طرفين للتوصيل )[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta][IMG]http://img262.imageshack.us/img262/3748/reswlz8.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]واحدة منهم هتحطها فى التسجيل والتانية هتتحط فى الكمبيوتر فى مكان المايك عند كارت الصوت[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/5796/dfpc0.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]الكلام ده لو هننزل الشريط كلو بالكامل[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]اما لو عاوزين نقطع مقاطع من الشريط[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]هنحتاج وصلة زى دى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/8649/11858314nz2.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]برضو طرف منها هيكون متوصل بالتسجيل والتانى بالهيدفون بتاعت الكمبيوتر [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]وبكدا نقدر نسمع الأجزاء اللى بتتسجل وبتتنقل من التسجيل للكمبيوتر[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]تانى حاجة بئا [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]هتظبط اعدادات الصوت من[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Sounds and audio devices[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/7643/82472462mx2.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta][FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/1302/34605106mg2.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]ودى هندخللها من[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Control Panel[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]أو ممكن برضو ندخللها عن طريق [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Double click[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]على [/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Task bar[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]هتظهر صورة زى دى[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/9523/50383628hg3.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]ومن قايمة[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Options[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]هنختار[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Properties[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]هتظهر الصورة اللي تحت نعمل زي ما مكتوب فيها[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/1401/67408097ev1.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]هندوس بالماوس كليك على[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/7040/66174518jc2.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff]وبعدين هتظهر لنا الخطوة اللى جاية[/COLOR][/SIZE][/FONT] [IMG]http://img210.imageshack.us/img210/87/24401583ri2.jpg[/IMG] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]نختار[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]Microphone[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]كده بعد ما وصلنا الوصلة وضبطنا الإعدادات[/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=magenta]أصبح الجهاز مستعد إنه يسجل من التسجيل للكمبيوتر[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=magenta]بأي برنامج تسجيل سواء [/COLOR][/FONT][/SIZE] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]" ******s Movie Maker "[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]أو " Gold Wave "[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]أو أي برنامج بنسجل بيه [/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=magenta][COLOR=red][U]ملحوظة[/U] [/COLOR][/COLOR][/FONT][/SIZE] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=magenta]في ساعات تسجيلات بتحتاج وصلة تانية ودي شكلها[/COLOR][/SIZE][/FONT] [FONT=Times New Roman][SIZE=5][COLOR=#ff00ff][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/1366/asrc2.jpg[/IMG][/COLOR][/SIZE][/FONT] [SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff00ff]ودي طريقة توصيلها[/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff00ff][IMG]http://img210.imageshack.us/img210/328/trdstyrey7.jpg[/IMG][/COLOR][/FONT][/SIZE] [SIZE=5][FONT=Times New Roman][COLOR=#ff00ff]ويارب اكون قدرت افيدكم[/COLOR][/FONT][/SIZE][/B][/CENTER] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الإجتماعيات
عالم الكمبيوتر و تطوير و تصميم المواقع
+++((( إزاى ممكن تسجل من الشريط للكمبيوتر ؟؟؟ )))+++
أعلى