الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
ما الجديد
المشاركات الجديدة
آخر النشاطات
الأعضاء
الزوار الحاليين
مكتبة الترانيم
إسأل
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
أنا والآب واحد في الجوهر : حوار مع المسلمين بالأدلة
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="apostle.paul, post: 3222329, member: 85886"] [COLOR=Black][FONT=Arial Black][SIZE=5][B]والنبى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ تصدق مكنتش اعرف اجتهد لجنة الان اى تى بايبل بتجتهد على اساس انها من الاسرائيليات ولا الطبرى بيفسر؟؟؟؟؟؟ طيب تعالى نشوف هندركسن بيقول ايه [/B][LEFT][B][FONT=Book Antiqua][U][COLOR=Blue]Note how carefully both the diversity of the persons and the [COLOR=Red]unity of the essence[/COLOR] is expressed here[/COLOR][/U]. Jesus says, “I and the Father.” Hence, he clearly speaks about [I]two[/I] persons. And this plurality is shown also by the verb (one word in Greek) “[I]we[/I]-are” ([FONT=Gentium]ἐσμεν[/FONT]). These two persons never become one [I]person[/I]. Hence, Jesus does not say, “We are [I]one person”[/I] ([FONT=Gentium]εἶς[/FONT]), but he says, [U][COLOR=Blue]“We are one [/COLOR][/U][U][COLOR=Blue][I]substance[/I] ([FONT=Gentium]ἕν[/FONT][/COLOR][/U][U][COLOR=Blue])[/COLOR][/U]. [U][COLOR=Blue]Though two [/COLOR][/U][U][COLOR=Blue][I]persons,[/I] the two are one [I]substance[/I] or [I]essence[/I][/COLOR][/U]. It has been well said that [FONT=Gentium]ἕν[/FONT] frees us from the Charybdis of Arianism (which denies the unity of essence), and [FONT=Gentium]ἐσμεν[/FONT] from the Scylla of Sabellianism (which denies the diversity of the persons). Thus in this passage Jesus affirms his complete equality with the Father[/FONT][/B][/LEFT] [LEFT] [B][FONT=Book Antiqua][FONT=Arial Narrow][SIZE=2][COLOR=Blue]Hendriksen, William ; Kistemaker, Simon J.: [I]New Testament Commentary : Exposition of the Gospel According to John[/I]. Grand Rapids : Baker Book House, 1953-2001 (New Testament Commentary 1-2), S. 2:126[/COLOR][/SIZE][/FONT][/FONT][/B] [/LEFT] [FONT=Century Gothic][B]اطلاق كلمة هين على الاب والمسيح اكد ان المسيح يريد ان يقول انهما شخصيان لهم نفس الطبيعة substance متحدى الجوهر [/B][/FONT] [FONT=Book Antiqua][B]يعنى المسيح عايز يقول i and the father have the one substance انا والاب واحد فى المادة او الطبيعة او جوهرنا [/B][/FONT] [B] هو القاموس بيجبلك تركيب الجملة ولا معنى الكلمة القاموس هيقولك ان كلمة هين يعنى واحد ولا هيقولك ان لو اتى شخصين مذكرين وعاد عليهم بكلمة محايدة تعنى تمايزهم الشخصى انت ايه اللى حشرك فى الموضوع دا [/B] [FONT=Book Antiqua][B]بهذا التركيب تعنى ان كلاهما من نفس ال substance من نفس الجوهر [/B][/FONT] [LEFT][COLOR=Blue][B] العالم بركلاى بيقول ايه[/B][/COLOR] [/LEFT] [LEFT][LEFT][B][FONT=Book Antiqua]In some languages it is grammatically impossible to say [I]The Father and I are one[/I], particularly in languages which require a concord between a plural subject and a predicate numeral such as “one.”[U][COLOR=Blue] For example, in most Bantu languages it is impossible to pluralize the numeral “one.” One can, however, say “the Father and I are just like one person” or “…are the same as one person.” One may in some languages also say “are joined together as one person[/COLOR][/U].”[/FONT][/B][/LEFT] [/LEFT] [LEFT] [B][FONT=Book Antiqua][SIZE=2][COLOR=Blue]Newman, Barclay Moon ; Nida, Eugene Albert: [I]A Handbook on the Gospel of John[/I]. New York : United Bible Societies, 1993], c1980 (Helps for Translators; UBS Handbook Series), S. 341[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/LEFT] وهذا المرجع ذكر شئ مهم جدا ان تركيب الجملة التى قالها المسيح باستخادم كلمة واحد فى حالتها المحايدة بيعكس قانون الاعتراف اليهودى " الشما " [LEFT][B][FONT=Century Gothic]Jesus’ claim that I and the Father are one (i.e., one entity—the Gk. is neuter; cf. 5:17–18; 10:33–38) echoes the [I]Shema[/I], the basic confession of Judaism, whose first word in Deut. 6:4 is [I][FONT=Charis SIL]shema‘[/FONT][/I] (Hb. “hear”). Jesus’ words thus amount to a claim to deity. Hence, the Jews pick up stones to put him to death. Jesus’ unity with the Father is later said to constitute the basis on which Jesus’ followers are to be unified (John 17:22). As in 1:1, [U][COLOR=Blue]here again the basic building blocks of the doctrine of the Trinity emerge: “I and the Father” implies more than one person in the Godhead, but “are one” implies that God is one being[/COLOR][/U].[/FONT][/B][/LEFT] [LEFT] [B][FONT=Century Gothic][SIZE=3][COLOR=Blue]Crossway Bibles: [I]The ESV Study Bible[/I]. Wheaton, IL : Crossway Bibles, 2008, S. 2044[/COLOR][/SIZE][/FONT][/B] [/LEFT] [B]معتقدش تعرف ايه العلاقة بينهم لانك متعرفش كلمة واحد المذكورة فى الشما " الرب الهنا رب واحد " عبريا ايه علاقتها بالموضوع اصلا لما تكبر يا صنغننة انتى هقولك [/B][/SIZE][/FONT][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات المسيحية
الرد على الشبهات حول المسيحية
أنا والآب واحد في الجوهر : حوار مع المسلمين بالأدلة
أعلى