الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
++أستفتاء ..هام ...ايه رأيك ؟؟++
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="sam_msm, post: 505323, member: 16992"] [COLOR="Navy"][SIZE="4"]هذا الاستفتاء أذا جوبنا عليه بصدق وأمانه مع النفس سوف تنكشف نفسنا أمامنا وهذا هو أساس التوبة الصادقة التى عاشا فيها كل أبائنا القديسين المطلوب أختيار الاجابة التى تتفق فعلآ مع كل واحد والنتيجه النهائية فى نهاية الاستفتاء:المطلوب الاجابة على هذا السؤال فقط : س: لماذا أنا أذهب الى الكنيسة ؟؟ _________________________________ 1_ عادة تعوت عليها منذ طفولتى فكنت أذهب دائمآ مع الولدين ومنذ ذلك وأنا أذهب للكنيسة . __________________________________________________________ 2_لانى بكون طول الاسبوع فى مذكرة وتعب ولكن بتقابل مع أصدقائى ونقضى وقت حلو هناك. __________________________________________________________ 3_ لانى أنسان أجتماعى وبحب أشارك مع الناس فى الصلاة والخدمة وأعمال الخير. __________________________________________________________ 4_علشان أنا بخاف بصراحة من ربنا وحاسس لم بروح الكنيسة ممكن يبعد عنى المرض والاتعاب ويسهل لى حالى . _________________________________________________________ 5_بروح بصراحة لانى لى علاقة حلوة بينى و بين وحده صحبتى_ ما تفهمنيش غلط _ لاننا بنحب بعض ومتفقين على الجواز لما نخلص_ بس أنت عارف الاسرة وكده فالكنيسة هى الفرصة الوحيدة الى ممكن نتقابل فيها بدون مشاكل. __________________________________________________________ 6_علشان أنا خلصت وماما كل يوم بتلح عليا وبتقولى كل أصحابك تقريبآ اتجوزوا وانتى لسه قاعده روحى الكنيسة علشان يشفك الشباب يمكن ربنا يسهل ليك الحال. _______________________________________________________ 7_لانى بحب أبونا....................موت وبحب صلاته وياسلام على وعظته حاجه تجنن دنا بستنى كل يوم من أخر الاسبوع يجى بسرعة علشان أروح وأتمتع بكلام أبونا...........وصلاته. ___________________________________________________________ 8_أنا بروح بكل صراحة لان وضعى الاجتماع هايل_( أنا دكتورررررررررررررررر...) وعلشان كل الناس تشفنى كمان بروح الكنيسة وبصلى يعنى بكون طول القداس بفكر زمان فلان بيقول عليا ......... وفلان بيقول عليا.......... ______________________________________________________________ 9_أنا بروح الكنيسة علشان أنا شخص ملتزم فى حياتى وكمان حقوق ربنا ما بحبش أضيعها ما يهمنبش الناس فى حاجه أنا الى يهمنى بس هو الله وأنى أكون شخص ملتزم ولا أضيع حقوق الله عليا ياه ه ه دنا أتعب جدآ لو مر أسبوع ما رحتش فيه الكنيسة أحس انى قصرت فى حق ربنا جدآ وأشعر أنه غضبان عليا . ______________________________________________________ 10_ أهوه تسالى ما أنا لا شغله ولامشغله من يوم ما خلصت وأنا فى البيت ها اروح فين وأهوه بالمرة نتناول ويبقى بنعمل حاجه كويسه بدل ما نعمل حاجه غلط. ___________________________________________________________ 11_ولا حاجه من كل الى فات هى السبب فى أنى بروح الكنيسة . +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ نتيجة الاستفتاء : ___________________ //////////////////////////////// ///////////////////////////////////////// ////////////////////////////////////////////// /////////////////////////////////////////////////////////////////////// ///////////////////////////////////////////////////////////////// ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// أذا كنت أخترت أى سبب من الاسباب السابقة فهذا معناه أنك من الشعب الذى يخسر تاريخه الروحى العريق المعروف فى كل الدنيا فهو تاريخ أباء أجلاء هما الان فى فردوس النعيم يسبحون ويتنعمون ويطلبون عنا . فأرجو مراجعة النفس بصدق فى نور وجه الله وتحديد الهدف من جديد وتقديم توبة من القلب لان الايام شريرة وليس كل من قال يارب يالرب أو أكثر من الذهاب للكنيسة بغرض شرير يدخل ملكوت السموات الله يعطينا قلبآ طاهرآ نقى لنحب المسيح به من كل النية والقصد والروح ويا أيها العذارى أحببنا الطاهرة لكى تكونا بنات للقديسة مريم . [/SIZE][/COLOR] [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
المنتديات العامة
المنتدى العام
++أستفتاء ..هام ...ايه رأيك ؟؟++
أعلى