الرئيسية
المنتديات
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
الكتاب المقدس
الكتاب المقدس
الترجمة اليسوعية
البحث في الكتاب المقدس
تفاسير الكتاب المقدس
الرد على الشبهات الوهمية
قواميس الكتاب المقدس
آيات الكتاب المقدس
آيات من الكتاب المقدس عن تعويضات الله
آيات من الكتاب المقدس عن وجود الله معنا
آيات من الكتاب المقدس عن المولود الجديد
آيات من الكتاب المقدس عن أعياد الميلاد
آيات من الكتاب المقدس عن بداية سنة جديدة
كلمات الترانيم
أسئلة ومسابقات مسيحية
أسئلة وأجوبة في الكتاب المقدس العهد الجديد
أسئلة مسيحية واجابتها للرحلات
مسابقة أعمال الرسل واجابتها
أسئلة دينية مسيحية واجابتها للكبار
تسجيل الدخول
تسجيل
ما الجديد
البحث
البحث
بحث بالعناوين فقط
بواسطة:
المشاركات الجديدة
بحث بالمنتديات
قائمة
تسجيل الدخول
تسجيل
Install the app
تثبيت
الرئيسية
المنتديات
منتدى الصوتيات و المرئيات
الترانيم
أستفتاء حول أفضل ترانيم من سنة 2002 الي سنة 2005
تم تعطيل الجافا سكربت. للحصول على تجربة أفضل، الرجاء تمكين الجافا سكربت في المتصفح الخاص بك قبل المتابعة.
أنت تستخدم أحد المتصفحات القديمة. قد لا يتم عرض هذا الموقع أو المواقع الأخرى بشكل صحيح.
يجب عليك ترقية متصفحك أو استخدام
أحد المتصفحات البديلة
.
الرد على الموضوع
الرسالة
[QUOTE="maarttina, post: 14761, member: 363"] [b]أستفتاء حول أفضل ترانيم من سنة 2002 الي سنة 2005[/b] أيه رائيكم في الموضوع ده انا فكرت لاقيته هيبقي جميل كل واحد فينا يقول ترنيمة لمست قلبه وحس فيها بانطلاقه روحية وكمان يذكر الموقف اللي سمع فيه الترنيمة بمعني أصح لو ليها ذكري معينه في موقف يعني كان متضايق كان مكتئب او طبعا كان بعيد عن الرب يسوع جدا وترنيمة او كلمة سمعها خليته يبتدي يقرب منه ومن غير كسوف ده فكرة جميلة تخلينا نحس اننا فعلا بنستفيد من تجارب بعض وانا هبتدي بنفسي هحكي بأختصار حاجة حصلت معايا انا طبعا اتولدت مسيحية زي كل واحد بيتولد مسيحي لكن في الحقيقة عمري ماعرفت الرب يسوع بجد وابتديت اعرف ميين هو من اربع سنين بس قبل كده كنت بعيده خالص عن الرب يسوع وحياتي غير كده خالص وفي مرة وانا في مؤتمر روحي تبع الكنيسة اللي انا فيها كنت قاعده وكنت عماله افكر انا ايه خلاني اجي هنا واقعد مع الناس ده انا مش زييهم ده ناس افضل مني بتعرف ربنا لكن انا لأ وكأن الرب يسوع بيرد عليي بكلمات الترنيمة ده اللي ماقدرش أنساها أبدأ واللي بعتبرها من اجمل الترانيم اللي سمعتها في حياتي لاقيت شخص فجأة في وسط كل تفكيري الشيطاني ده بيرنمها وكأنه بيقولي ده رسالة يسوع ليكي يا مارتينا هل تقبليها ؟؟؟ في نفس اليوم بعد سماع الترنيمة سلمت حياتي ليسوع واشكر ربنا ان فعلا اربع سنين مروا عليي مع رب المجد يسوع كل يوم بيمر اجمل واحلي من اللي فات أشكرك يارب يسوع ما اجمل العشره معاك الترنيمة كانت اسمها أوعي تأجل ميين هيجبلك عمرك تاني 1- اوعي تأجل من هيجبلك عمرك تاني اوعي تأجل من راح يضمن عمره ثواني الـقـرار دلوقتي عندك فرصة يمكن أخر فرصة الباب مفتوح قدامك متأجلش لبكره 2- عمرك غالي ليه بتغامر بيه بخسارة عمرك غالي ليه دي الأبوية جبارة 3- ليه بتكابر الله ما هيرجع في كلامه ليه بتكابر وانت ما دقتش مره سلامه 4- ثق في كلامه ده اللي بيؤمن بيه كسبان ثق في كلامه والتغيير جواك هيبان كمان فيه ترنيمة تاني اسمها سنين طويلة مضت والرب معتني بيا رغم ان كنت بعيده بس هو برضه معتني بيا هللويا مجدا لك يارب الهنا صادق وعمره مابيرجع في كلامه هو بيحبك وبيحبني وبيحب كل الناس ياتري هتصدق ؟؟؟ انا صدقت وقبلت اعيش وياه وعرفت ان الهي فعلا صادق وعمره مابيتأخر عني لاني بنته انا بنت الملك مش عبدته أمين [/QUOTE]
التحقق
رد
الرئيسية
المنتديات
منتدى الصوتيات و المرئيات
الترانيم
أستفتاء حول أفضل ترانيم من سنة 2002 الي سنة 2005
أعلى