apostle.paul
...............
- إنضم
- 8 ديسمبر 2009
- المشاركات
- 16,118
- مستوى التفاعل
- 1,437
- النقاط
- 0
الغريبة ان هذة الشخصية الجبانة التى وجهنا لها الدعوة للحوار فى اى شئ يريده فى المسيحية مقابل حوارنا فى اسلامه وكل مرة يولى الدبر قاعد بين شوية عيال سلفيين بدقون يفتى عليهم ولا حد بيسال ولا حد بيفهم واهو بيلقط رزقه بدل " الصياعة " وفى محاضرة بعنوان موثوقية الاناجيل الاربعة ومشاكلها
ولم يتعرض لكلمة واحدة للنقد الكتابى باى مرجع سوى انه قاعد قعدة مصاطب وبيفتى والمحاضرة انا هقسمها على اجزاء لنرى مدى الفتى الاسلامى والجهل الذريع
تكلم عن هناك نصوص فى العهد الجديد اقتبست من العهد القديم وليس لها وجود
اتنين منهم احنا جاوبنا عليهم
والثالث فى انجيل يوحنا حيث يقول المسيح
إِنَّهُ مَكْتُوبٌ فِي الأَنْبِيَاءِ: وَيَكُونُ الْجَمِيعُ مُتَعَلِّمِينَ مِنَ الله
هذا النص غير موجود فى العهد القديم
اذن الكتاب محرف
اذن محمد نبى
اذن انا هدخل الجنة وهنكح حور العين
كبروا يا اخوة
هكذا يسير المسلم الغلبان المسكين بيتشعلق فى قشة علشان يثبت ان المسحور نبيا
بعيدا عن " الزبالات العلمية " الموجهه لبسطاء والضحك على دقونهم
هذا التعليم موجود فى الانبياء كما قال كلمة الاب الازلى وسيد الخليقة يسوع المسيح وتحديدا فى سفر اشعياء اصحاح 54
54: 13 و كل بنيك تلاميذ الرب
ويسوع لم يحدد سفرا محددا مقتبسا منه بل قال " فى الانبياء " فهذا تعليم الانبياء ومذكور نفس التعليم فى مواضع عدة على سبيل المثال من ارميا النبى
يقول الرب اجعل شريعتي في داخلهم و اكتبها على قلوبهم
اقوال العلماء على سبيل المثال لا الحصر
تعليقات net bible
وليم مكدونالد
ولم يتعرض لكلمة واحدة للنقد الكتابى باى مرجع سوى انه قاعد قعدة مصاطب وبيفتى والمحاضرة انا هقسمها على اجزاء لنرى مدى الفتى الاسلامى والجهل الذريع
تكلم عن هناك نصوص فى العهد الجديد اقتبست من العهد القديم وليس لها وجود
اتنين منهم احنا جاوبنا عليهم
والثالث فى انجيل يوحنا حيث يقول المسيح
إِنَّهُ مَكْتُوبٌ فِي الأَنْبِيَاءِ: وَيَكُونُ الْجَمِيعُ مُتَعَلِّمِينَ مِنَ الله
هذا النص غير موجود فى العهد القديم
اذن الكتاب محرف
اذن محمد نبى
اذن انا هدخل الجنة وهنكح حور العين
كبروا يا اخوة
هكذا يسير المسلم الغلبان المسكين بيتشعلق فى قشة علشان يثبت ان المسحور نبيا
بعيدا عن " الزبالات العلمية " الموجهه لبسطاء والضحك على دقونهم
هذا التعليم موجود فى الانبياء كما قال كلمة الاب الازلى وسيد الخليقة يسوع المسيح وتحديدا فى سفر اشعياء اصحاح 54
54: 13 و كل بنيك تلاميذ الرب
ويسوع لم يحدد سفرا محددا مقتبسا منه بل قال " فى الانبياء " فهذا تعليم الانبياء ومذكور نفس التعليم فى مواضع عدة على سبيل المثال من ارميا النبى
يقول الرب اجعل شريعتي في داخلهم و اكتبها على قلوبهم
اقوال العلماء على سبيل المثال لا الحصر
تعليقات net bible
67 sn A quotation from Isa 54:13.
وليم مكدونالد
First of all, He quotes from Isaiah 54:13, “And they shall all be taught by God.”http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1MacDonald, William ; Farstad, Arthur: Believer's Bible Commentary : Old and New Testaments. Nashville : Thomas Nelson, 1997, c1995, S. Jn 6:45
توم كونستابل
Jesus clarified what God’s drawing involves. He cited recognized authority for His statement that all whom the Father had chosen would come to Him. Old Testament prophets had revealed that God would teach His people (Isa. 54:13; cf. Jer. 31:34). Those whom God enlightened about Jesus’ identity would believe in Him. That enlightenment comes primarily through the ******ures, God’s principle tool.http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Tom Constable: Tom Constable's Expository Notes on the Bible. Galaxie Software, 2003; 2003, S. Jn 6:45
بايملر
اندرو لنكولن
اذن الاقتباس موجود
اذن الكتاب مش محرف
اذن محمد دجال
اذن مفيش حور عين يا ضنايا
اذن انت جاهل وبتضحك على العيال
فكيف لجاهل ان يقيم محاضرات لجهلة؟
God worked on us through his Word. The prophets had said the people would be taught by God (Isaiah 54:13; Jeremiah 31:33, 34). And everyone who hears and learns from the Father comes to Jesus.http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Baumler, Gary P.: John. Milwaukee, Wis. : Northwestern Publishing House, 1997 (The People's Bible), S. 102
هيندركسن قدم اعداد عدة مذكور فيها نفس التعليم بتلقى التعليم من الله
.6:45 cancels or at least weakens 6:44. The expression, It is written in the prophets, And they shall all be taught of God, does not in any sense whatever place in the hands of men the power to accept Jesus as Lord. Here is more — much more! — than mere intellectual advancement. Here, too, is more than that plus moral suasion. Here is the transformation of the entire personality! The reference to the prophets is very general, indicating that it was the prevalent teaching of that section of the Old Testament which is called “the prophets” that in the Messianic age all the citizens of the true Israel would be taught of God. The following passages immediately occur to the mind: Isa. 54:13; 60:2, 3; Jer. 31:33, 34; Joel 2:28; Mic. 4:2; Zeph. 3:9; and Mal. 1:11. Clearest is Isa. 54:13, as is evident when we place side by sidehttp://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1 It is not true that
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Hendriksen, William ; Kistemaker, Simon J.: New Testament Commentary : Exposition of the Gospel According to John. Grand Rapids : Baker Book House, 1953-2001 (New Testament Commentary 1-2), S. 1:239
اندرو لنكولن
The ******ural support for the necessity of God’s role in human believing is taken from the same section of the prophets that has already been alluded to in the discourse. And they shall all be taught by God is drawn From Isa. 54:13.http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Lincoln, Andrew T.: Black's New Testament Commentary: The Gospel According to Saint John. Peabody, MA : Hendrickson Publishers, 2005, S. 230
ادم كلارك
Verse 45. It is written in the prophets] Isa 54:13; Jer 31:34.
They shall be all taught of God.] This explains the preceding verse. God teaches a man to know himself, that, finding his need of salvation, he may flee to lay hold on the hope which his heavenly Father has set before him in the Gospel. God draws men by his love, and by showing them what his love has done for them. Fear repels, but love attracts. He who is ever preaching the terrors of the law, and representing God as a vindictive judge, will never bring sinners to him. They are afraid of this terrible God: but they love him, who so loved the world that he gave his only begotten Son, that whosoever believeth in him might not perish, but have everlasting life.
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1Clarke, Adam: Clarke's Commentary: John. electronic ed. Albany, OR : Ages Software, 1999 (Logos Library System; Clarke's Commentaries), S. Jn 6:45
جون سبنس
Ver. 45.—It is written in the prophets; either in the division of ******ure called “the prophets,” or because the substance of the statement is found to pervade the prophets,and to receive express, if not literal, utterance in Isa. 54:13. The prophet, on describing the glorious triumphs of the Servant of the Lord in his new kingdom, added (LXX.), Καὶ πάντας τοὺς υἰοὺς σου διδακτοὺς Θεοῦ, καὶ ἐν πολλῇ εἰρήνη τὰ τέκνα σου, “And all thy sons [I will make] to be taught of God, and in much [great] peace thy children” (cf. also Jer. 31:34. [LXX., 38:34.], for the same thought in other words).http://www.arabchurch.com/forums/#_ftn1
http://www.arabchurch.com/forums/#_ftnref1 Spence-Jones, H. D. M. (Hrsg.): The Pulpit Commentary: St.John Vol. I. Bellingham, WA : Logos Research Systems, Inc., 2004, S. 264
اذن الاقتباس موجود
اذن الكتاب مش محرف
اذن محمد دجال
اذن مفيش حور عين يا ضنايا
اذن انت جاهل وبتضحك على العيال
فكيف لجاهل ان يقيم محاضرات لجهلة؟
ولا عزاء للعقلاء
الى اللقاء فى حلقة اخرى...
الى اللقاء فى حلقة اخرى...