apostle.paul
...............
- إنضم
- 8 ديسمبر 2009
- المشاركات
- 16,118
- مستوى التفاعل
- 1,437
- النقاط
- 0
يستمر السلفى الجاهل ابو قردان فى تشريب اخوانه السذج العته الرسمى ويقول فى خواطه العبيطة عبادة مريم
فهذا مثال للمسلم المغيب المضلل ونحن هنا لننتشل البشر من ضلالاتهم قبل ان يهلكوا معه ومع امثاله مع رسول الدبان والبول والجهل والدعارة فى جهنم وبئس المصير
من قال لك ايها المدلس السلفى ان لقب ثيؤطوكوس يعنى ام الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ومين قالك ايها السلفى المدلس الجاهل ان لقب والدة الاله تعنى ان مريم هى اصل اقنوم الكلمة يا جاهل ؟؟؟؟؟؟
ثيؤطوكوس Θεοτοκος
من مقطعين
ثيؤ يعنى الله
وتوكوس يعنى تلد
ارائيتم كم ان المسلم التدليس فيه صفة اصلية لا شك فيهاوبهذا وبحسب إيمان الآباء المُسْتَلم فمريم أم الله وليست أم الناسوت فقط مما يدل على ألوهية مريم بحسب الفكر المسيحي
فهذا مثال للمسلم المغيب المضلل ونحن هنا لننتشل البشر من ضلالاتهم قبل ان يهلكوا معه ومع امثاله مع رسول الدبان والبول والجهل والدعارة فى جهنم وبئس المصير
من قال لك ايها المدلس السلفى ان لقب ثيؤطوكوس يعنى ام الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ومين قالك ايها السلفى المدلس الجاهل ان لقب والدة الاله تعنى ان مريم هى اصل اقنوم الكلمة يا جاهل ؟؟؟؟؟؟
ثيؤطوكوس Θεοτοκος
من مقطعين
ثيؤ يعنى الله
وتوكوس يعنى تلد
τόκος, ου, ὁ strictly, the result of bringing forth offspring; figuratively, as what is produced by lending money interest, usury
Friberg, T., Friberg, B., & Miller, N. F. (2000). Vol. 4: Analytical lexicon of the Greek New Testament. Baker's Greek New Testament library (382). Grand Rapids, Mich.: Baker Books
et al. et al. = et alii (and others)
Pind Pind , V b.c.—List 5
Pla Pla , V–IV b.c.; s. also Ps.-Plato—List 5
ins Ins, ins = In******ion, Inschrift, in******ion(s). Without a period, esp. in lists, as at the beginning of entries; the capitalized form is used in titles. In conjunction with literary works this abbr. refers to the title or de******ion of contents.
pap pap = papyrus, -yri
LXX LXX = Septuaginta, ed. ARahlfs, unless otherwise specified—Lists 2, beg.
Philo Philo = P. of Alexandria, I b.c.–I a.d.—List 5
Jos. Jos. = Josephus. This abbr. used when follow by title; I a.d.—Lists 5
Ath. Ath. = Athenagoras, II a.d.—List 5
PLond PLond = PLondon=Greek Papyri in the British Museum—List 4
Aristoph Aristoph , V–IV b.c.—List 5
al. al. =alibi (elsewhere), aliter (otherwise), alii (others)
ApcPt ApcPt = Apocalypse of Peter—List 1
JJP JJP = Journal of Juristic Papyrology—Lists 4, 6
B. B. = CDBuck, A Dictionary of Selected Synonyms—List 6
DELG DELG = PChantraine, Dictionnaire étymologique de la langue grecque—List 6
s.v. s.v. = sub voce (under the word, look up the word)
M-M M-M = JMoulton/GMilligan, Vocabulary of Greek Testament—Lists 4, 6
Arndt, W., Danker, F. W., & Bauer, W. (2000). A Greek-English lexicon of the New Testament and other early Christian literature. "Based on Walter Bauer's Griechisch-deutsches Wr̲terbuch zu den Schriften des Neuen Testaments und der frhchristlichen [sic] Literatur, sixth edition, ed. Kurt Aland and Barbara Aland, with Viktor Reichmann and on previous English editions by W.F. Arndt, F.W. Gingrich, and F.W. Danker." (3rd ed.) (1010). Chicago: University of Chicago Press.
τόκος, ου, ὁ (τίκτω; Hom. et al. in the sense ‘offspring’ etc.) interest on money loaned (Pind., Pla. et al.; ins, pap, LXX, Philo; Jos., C. Ap. 2, 208; Ath. 30, 3) Mt 25:27; Lk 19:23 (PLond II, 218, 4 p. 15 [III b.c.] ἐδάνεισεν σὺν τόκῳ). τόκοι τόκων compound interest (Aristoph., Nub. 1156 al.) ApcPt 16:31.—JHerrmann, Zinssätze usw. [Greco-Egypt. pap], JJP 14, ’62, 23–31. B. 800.—DELG s.v. τίκτω. M-M.
Hom Hom , VIII b.c.—List 5et al. et al. = et alii (and others)
Pind Pind , V b.c.—List 5
Pla Pla , V–IV b.c.; s. also Ps.-Plato—List 5
ins Ins, ins = In******ion, Inschrift, in******ion(s). Without a period, esp. in lists, as at the beginning of entries; the capitalized form is used in titles. In conjunction with literary works this abbr. refers to the title or de******ion of contents.
pap pap = papyrus, -yri
LXX LXX = Septuaginta, ed. ARahlfs, unless otherwise specified—Lists 2, beg.
Philo Philo = P. of Alexandria, I b.c.–I a.d.—List 5
Jos. Jos. = Josephus. This abbr. used when follow by title; I a.d.—Lists 5
Ath. Ath. = Athenagoras, II a.d.—List 5
PLond PLond = PLondon=Greek Papyri in the British Museum—List 4
Aristoph Aristoph , V–IV b.c.—List 5
al. al. =alibi (elsewhere), aliter (otherwise), alii (others)
ApcPt ApcPt = Apocalypse of Peter—List 1
JJP JJP = Journal of Juristic Papyrology—Lists 4, 6
B. B. = CDBuck, A Dictionary of Selected Synonyms—List 6
DELG DELG = PChantraine, Dictionnaire étymologique de la langue grecque—List 6
s.v. s.v. = sub voce (under the word, look up the word)
M-M M-M = JMoulton/GMilligan, Vocabulary of Greek Testament—Lists 4, 6
Arndt, W., Danker, F. W., & Bauer, W. (2000). A Greek-English lexicon of the New Testament and other early Christian literature. "Based on Walter Bauer's Griechisch-deutsches Wr̲terbuch zu den Schriften des Neuen Testaments und der frhchristlichen [sic] Literatur, sixth edition, ed. Kurt Aland and Barbara Aland, with Viktor Reichmann and on previous English editions by W.F. Arndt, F.W. Gingrich, and F.W. Danker." (3rd ed.) (1010). Chicago: University of Chicago Press.
يعنى باختصار
ثيؤطوكوس=التى تلد الله او والدة الله
لماذا اطلق هذا الاسم على مريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يقول المحمدى الجاهل
كنيسة اسكندرية صممت ان تتطلق على العذراء والدة الاله
لكى تؤكد ان الذى ولد منها هو الاله الكلمة المتانس وليس مجرد انسان
ولكى تؤكد ان الكلمة لم يختار انسانا لكى يحل فيه تباعا وكانهم كيانين منفصلين
لكن الكلمة اتخذ جسده الخاص من سيدة الاكوان مريم المطوبة من اول وهلة فى الحبل الالهى
وبالتالى فالخارج من احشائها هو الكلمة الازلى المتجسد وليس انسان تاله
فلم يقل انسان كان ما كان يا جاهل يا مدلس زى رسولك الجاهل ان اصل اقنوم الكلمة هو مريم
الكلمة الازلى حل فى احشائها ومنها اتخذ جسده الخاص والخارج من مريم هو الكلمة الازلى نفسه ولكن اظهر لنا ذاته فى جسده الخاص الذى اخذه من مريم
فكفياك تدليس ونصب وجهل وتخلف وفوق بقة
وساجعل الانبا غريغوريوس يزيل عنك الجهل يا جاهل زى محمد واقرا فى كتابه السيدة العذراء
يتبع لسحق هذا الجاهل ابو البدلة المقفحة
ثيؤطوكوس=التى تلد الله او والدة الله
لماذا اطلق هذا الاسم على مريم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يقول المحمدى الجاهل
لا يا جاهل يا ابو قردانوبهذا وبحسب إيمان الآباء المُسْتَلم فمريم أم الله وليست أم الناسوت فقط مما يدل على ألوهية مريم بحسب الفكر المسيحي
كنيسة اسكندرية صممت ان تتطلق على العذراء والدة الاله
لكى تؤكد ان الذى ولد منها هو الاله الكلمة المتانس وليس مجرد انسان
ولكى تؤكد ان الكلمة لم يختار انسانا لكى يحل فيه تباعا وكانهم كيانين منفصلين
لكن الكلمة اتخذ جسده الخاص من سيدة الاكوان مريم المطوبة من اول وهلة فى الحبل الالهى
وبالتالى فالخارج من احشائها هو الكلمة الازلى المتجسد وليس انسان تاله
فلم يقل انسان كان ما كان يا جاهل يا مدلس زى رسولك الجاهل ان اصل اقنوم الكلمة هو مريم
الكلمة الازلى حل فى احشائها ومنها اتخذ جسده الخاص والخارج من مريم هو الكلمة الازلى نفسه ولكن اظهر لنا ذاته فى جسده الخاص الذى اخذه من مريم
فكفياك تدليس ونصب وجهل وتخلف وفوق بقة
وساجعل الانبا غريغوريوس يزيل عنك الجهل يا جاهل زى محمد واقرا فى كتابه السيدة العذراء
يتبع لسحق هذا الجاهل ابو البدلة المقفحة
التعديل الأخير: